Egyablakos ügyfél-tájékoztatási rendszert indított a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
3 perc olvasás
A közelmúltban megtörtént a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség egyablakos telefonos ügyfél-tájékoztatási rendszerének kialakítása és tesztelése, májustól új rendszerben fogadják az érdeklõdõk hívásait.
A közelmúltban megtörtént a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség egyablakos telefonos ügyfél-tájékoztatási rendszerének kialakítása és tesztelése, májustól új rendszerben fogadják az érdeklõdõk hívásait.
Az új mûködési modell szerint a Contact Center munkatársai segítséget nyújtanak a potenciális pályázóknak a megfelelõ támogatási konstrukció kiválasztásában, a pályázati feltételek értelmezésében, a kitöltõ programok használatában. Tájékoztatják az érdeklõdõket arról, hol találhatják meg az õket érdeklõ pályázati dokumentációt, jogosultak-e támogatásra az adott konstrukcióban. A lehetséges projekt gazdák megtudhatják: milyen dokumentumokat kell csatolniuk ahhoz, hogy pályázatuk megfeleljen az érvényességi kritériumoknak, informálódhatnak a támogatás terhére elszámolható költségeik körérõl.
Ezen kívül egy speciális funkciónak köszönhetõen közvetlenül is kapcsolatba tudnak lépni a pályázatukat kezelõ illetékes közremûködõ szervezetekkel. Így ugyanazon szám felhívásával a tender menetéhez igazodva kaphatnak projektszintû tanácsadást, valamint lefolytathatnak a támogatást elnyert projekt megvalósításához kapcsolódó egyeztetéseket.
Ezen túlmenõen automata tájékoztató nyújt általános információkat az éppen futó, aktuális pályázati lehetõségek teljes spektrumáról.
Három példa a rendszer mûködésére:
- GOP pályázatok: 06-40-638-6381-es menü 1-es gomb,
- MAG Zrt.: 06-40/638-638: 2-es menü 1-es gomb,
- ESZA Kht: 06-40/638-638 2-es menü 2-es gomb.
A rendszer gyakorlatilag megegyezik a szolgáltató szektorban is használatos telefonos ügyfélszolgálatok menürendszerével, azaz az ügyintézõ munkavégzésének helyétõl függetlenül az ország egész területérõl ugyanazon telefonszámon érhetõ el. A fogadott hívások a pályázók érdekeit szem elõtt tartva rögzítésre kerülnek.
Ezzel megvalósult a teljesen egységes telefonos tájékoztatás, azaz egyetlen telefonszám ismeretében minden információ és közremûködõ közvetlenül elérhetõ. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség értékelése szerint jelentõs lépés történt a gyors, hatékony, egy bemenetû információs rendszer mûködtetése felé. A pályázóknak valóban csak egy ablakon kell benézniük ahhoz, hogy az összes releváns információt láthassák és elérhessék.