Egyesül a Libri Csoport és PORT.hu
4 perc olvasás
A PORT.hu és a Libri Könyvkereskedelmi Kft. több éve tartó együttműködése újabb állomásához érkezett, mivel a Libri Csoport többségi tulajdont szerzett a PORT.hu-ban. A két cég eddig is gazdag portfóliót tudhatott magáénak a hazai, illetve a közép-kelet európai kulturális- és médiapiacon, a felek az egyesüléstől mindezek még hatékonyabb működését várják.
A PORT.hu és a Libri Könyvkereskedelmi Kft. több éve tartó együttműködése újabb állomásához érkezett, mivel a Libri Csoport többségi tulajdont szerzett a PORT.hu-ban. A két cég eddig is gazdag portfóliót tudhatott magáénak a hazai, illetve a közép-kelet európai kulturális- és médiapiacon, a felek az egyesüléstől mindezek még hatékonyabb működését várják.
„A Libri és a PORT.hu egyesülése nyomán egy olyan kulturális teret szeretnénk létrehozni, amely döntően járul hozzá az egyre inkább felértékelődő minőségi időtöltéshez. Személyes érdeklődésem központjában is ez áll, jól kapcsolódik a Libri stratégiai elképzeléseihez és az eddigi kulturális befektetéseimmel is összhangban van. Ezért döntöttem úgy, hogy többségi tulajdonhoz juttatom a Librit a PORT.hu-ban" – tájékoztatott a döntés hátteréről Balogh Ákos, a Libri Csoport többségi tulajdonosa.
A PORT.hu a magyar és a régiós médiapiac 16 éve meghatározó szereplője. A PORT.hu Európában is teljesen egyedi szolgáltatási és kulturális ajánlóportál, amelynek látogatottsága – sajátságos módon – a hazai legnépszerűbb hírportálok szintjét éri el. A portál már most több, mint 200 tv-csatornáról, mintegy 100 ezer filmről, 10.000 étteremről, továbbá évi 3.000 fesztiválról, eseményről ad tájékoztatást.
A Libri csoport zászlóshajója, a 20 éves Libri Könyvkereskedelmi Kft. mintegy 400 főt foglalkoztató országos hálózat, amelyik 34 üzletével, internetes áruházával, nyolcmilliárd forint feletti éves forgalmával az ország egyik legnagyobb könyvértékesítőjeként 1,6 millió vásárlót szolgál ki évente.
„Az együttműködés segítségünkre lesz annak a jövőképnek a megvalósításában, miszerint a Libri napjaink fejlődésével lépést tartó élményszállítóvá váljon vásárlói számára. A Libri nem csupán a könyvekben látja a jövőt, hanem e termékkört bővítve más, a kultúrával kapcsolatos szolgáltatások piacára is szeretne belépni. E folyamatban kitűnő partner a PORT.hu" – nyilatkozta Walitschek Csilla, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.
A kultúrára fogékony fogyasztók már a közeli jövőben tapasztalhatják az egyesülés előnyeit, még komplexebb és teljesebb ajánlókkal, a könyves tartalmak kiteljesedésével, egységesített regisztrációs rendszerekkel, amelyek mind a felhasználók nagyobb kényelmét és teljes körű kiszolgálását teszik lehetővé.
„A PORT.hu ezzel a lépéssel egy magasabb minőségi kategóriába lép, hiszen olyan újdonságokat tudunk a Libri segítségével létrehozni, amelyeket már mi is szerettünk volna a látogatóinknak elérhetővé tenni az oldalunkon. A Libri professzionális működése és könyves szakértelme dinamizmust hoz a PORT működésébe is – mondta Veszelovszki Zsolt, a PORT.hu alapítója.
A most létrejövő kulturális- és médiacsoport stratégiai irányítását a Libri Csoport tulajdonosa, Balogh Ákos; a Libri Könyvkereskedelmi Kft. ügyvezetője Walitschek Csilla, valamint a PORT.hu alapítója, Veszelovszki Zsolt gyakorolják. A Libri Csoport képviseletét a PORT.hu vezetésében a tulajdonosok oldaláról a Libri ügyvezetője látja el.
A Libri évente 1,6 millió vásárlót szolgál ki a könyvesbolthálózatban és 8 alkalommal nyerte el a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése által alapított Az Év Kereskedője-díjat. 2010-ben életre hívta a Libri Aranykönyv országos olvasásnépszerűsítő programot, amelyen 1 millió szavazatot gyűjtött össze az olvasóktól az adott év kedvenc könyvére vonatkozóan. A független marketing- és reklámszakemberekből álló zsűri döntése alapján a Libri tavaly elnyerte az Az Év honlapja 2011 címet, valamint a vásárlók Az Ország Boltjává avatták szavazataik nyomán.
Az 1996-ban alapított PORT.hu napjainkra a legnagyobb kulturális információs szereplővé vált a magyar piacon. A PORT.hu oldalainak látogatottsága naponta közel 300 ezer fő, ami a legnagyobb magyarországi hírportálok látogatottságával vetekszik. A cég további 5 környező országban nyújtja ugyanezen szolgáltatásait.