okolab.jpgAz egész gyártási folyamatra kiterjedő, holisztikus megoldás nyerte a HEINEKEN Hungária Dobd a C-t! elnevezésű innovációs versenyének döntőjét. Ez nem esettanulmány, nem teszt és nem is szimuláció: Szabó Blanka és Szabó Dániel (BCE, CEU) javaslatából kézzelfogható valóság lesz.

 

A sörgyártás még inkább környezetbaráttá tételének jegyében hirdette meg a magyarországi felsőoktatási intézmények diákjainak a Dobd a C-t! elnevezésű, a teljes cégcsoport nemzetközi irányelveivel összhangban álló fenntarthatósági stratégiát követő versenyt a HEINEKEN Hungária 2018 tavaszán. (lásd: http://euroastra.blog.hu/2018/03/26/_szendobalokat_keres_a_heineken_hungaria) A vállalat főiskolás és egyetemista diákoktól várt innovatív ötleteket arra, hogyan kerülhet még közelebb 2020-as vállalásához és lehet a világ legzöldebb sörgyártója. A döntőbe jutott csapatok a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztivál és Trash Art kiállítás 2018 keretei között prezentálták programjaikat az egyetemi szaktekintélyekből és vállalati vezetőkből álló zsűritagok előtt.

 

A bizottság Szabó Blanka és Szabó Dániel, a Budapesti Corvinus Egyetem, illetve a Közép-európai Egyetem hallgatóinak prezentációját tartotta a legjobbnak.

A páros 360-approach elnevezésű projektje komplex módon reflektált a sörgyártás különböző területeire, a szabványoktól kezdve az előállításon át a szállítmányozásig. Meggyőző előadásukban felhívták a figyelmet az újrahasznosítás kihívásaira is, kutatásaik alapján ugyanis a magyarok jelentős része csak alkalmanként, vagy soha nem gyűjti szelektíven a hulladékot. Az általuk kidolgozott megoldás nem csupán drasztikusan csökkentené a vállalat szén-dioxid kibocsátását, de jelentős költségmegtakarítást is jelentene, illetve arra ösztönözné a vásárlókat, hogy minél több üveget váltsanak vissza.

„Hihetetlenül boldogok vagyunk, hogy mi nyertünk, és nagyon értékesnek tartjuk ezt a kezdeményezést, mert itt nem csak a levegőbe beszélünk, hanem tényleg lesz kézzelfogható eredménye a munkánknak. Nagyon érdekesnek tartom az alaptémát, és izgalommal tölt el, hogy mennyi kihívás és lehetőség rejlik még benne” – értékelte a versenyt Szabó Blanka, a győztes csapat egyik tagja.

 

A páros ötletét a cég megvalósítja és nyereményekkel honorálja: a győztesek részt vehetnek egy amszterdami túrán, amelyről hazatérve a Heineken szakembereivel közösen fognak dolgozni projektjük megvalósításán. A többi dobogós fesztiválbérleteket és -jegyeket kapott.

 

Prof. Dr. Diana Ürge-Vorsatz, a Közép-európai Egyetem professzora, a bírálóbizottság tagja a döntő után így fogalmazott: „Azért is támogatom az ehhez hasonló kezdeményezéseket, mert a nagyvállalatok szén-dioxid kibocsátása egy olyan téma, amelyre sokan csak legyintenek, gondolván, hogy úgy sincs beleszólásuk. De itt most azt láttuk, hogy a Heinekennél tényleg meghallgatják a fiatalok véleményét. Az Y- és Z-generáció bevonásával olyan újszerű, innovatív megoldásokhoz juthatunk, amelyeket nem feltétlenül tudnának maguktól reprodukálni a nagyvállalatok vezetői” – mondta az elismert klímakutató.

 

„A verseny nagyszerű lehetőséget teremtett arra, hogy bevonjuk, illetve megszólítsuk a mostani egyetemistákat, akikből a jövő munkavállalói lesznek. Fantasztikus prezentációkat hallottunk, mindegyik pályázatnak voltak erős pontjai: a közeljövőben el is kezdünk közösen dolgozni a nyertesekkel, hogy megvalósítsuk ötleteiket. Külön nagy öröm, hogy a Nemzetközi Természetfilm és Trash Art Fesztivál keretein belül rendezhettük meg az eseményt, mert nagyvállalatként ugyanaz a célunk, mint az itt felvonuló alkotóművészeknek. Jó látni, hogy bár különböző oldalról jövünk, mégis ugyanazért állunk ki” – összegezte tapasztalatait José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója, aki szintén tagja volt a zsűrinek. Kettejükön kívül Nagy Andrea, a Budapesti Gazdasági Egyetem fenntarthatósági központjának vezetője, dr. Alpár Tibor, a Soproni Egyetem kutatási és külügyi rektorhelyettese, Barta Márton, a Budapesti Corvinus Egyetem stratégiai igazgatója, Papp András, az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese, valamint Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária emberi erőforrás és vállalati kapcsolatok igazgatója értékelte a pályázatokat.

 

A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. százhúsz éves sörfőzési tapasztalata, valamint nemzetközileg elismert márkái révén a magyar piac meghatározó szereplője, a nemzetközi HEINEKEN csoport magyar leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon. A vállalat „Csapoljunk jobb világot!” elnevezésű fenntarthatósági programja 6 alapvető fejlesztési területre koncentrál: vízgazdálkodás, szén-dioxid-kibocsátás csökkentés, fenntartható beszerzés, felelősségteljes alkoholfogyasztás, munkahelyi egészség és biztonság, közösségek támogatása, melyek éves eredményeit fenntarthatósági jelentésében évente közzéteszi. http://www.heinekenhungaria.hu/fenntarthato-fejlodes

 

https://www.heineken.hu

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük