Kezd erőre kapni a hazai dokumentumkezelési szektor. Az IDC friss, 2013-at vizsgáló elemzése szerint az évek óta tartó visszaesés tavaly megállt.

Kezd erőre kapni a hazai dokumentumkezelési szektor. Az IDC friss, 2013-at vizsgáló elemzése szerint az évek óta tartó visszaesés tavaly megállt.

A vásárlások élénkülése érződik a piacon mind a színes, mind a fekete-fehér nyomtatók és multifunkciós berendezések esetében. Örvendetes tény, hogy a használt gépek helyett sokan vásárolnak új eszközöket, amelyekhez inkább az eredeti kellékanyagokat szerzik be, semmint a tisztázatlan forrásból származó utántöltött tonereket. Mindezek a kedvező tendenciák nem jelentik ugyanakkor azt, hogy gyökeresen átalakulóban volna a magyar nyomtatópiac.

A használt berendezések és a nem eredeti kellékanyagok még mindig dominálják az itthoni kereskedelmet, de egyre többen ismerik fel azt, hogy az új gépekbe való befektetés hosszabb távon jobban megtérül, mint az olcsón beszerzett használt berendezéseké, amelyek fenntartása, szervizelése a későbbiekben jelentős kiadással járhat. Az elmúlt esztendőben a kkv-k határozottabban nyitni kezdtek az új technológiák felé, ami következik abból, hogy a dokumentumkezelési rendszereik optimalizálása egyre sürgetőbbé vált. Erre az igényre válaszul a Xerox 2014-ben egy új, a saját igényekre és pénzügyi lehetőségekre szabható megoldást biztosít a cégeknek, amelyekkel a mindennapi működésük során nem csupán kontrollálhatják a kiadásaikat, hanem növelhetik a berendezéseik rendelkezésre állását. A Xerox Partner Print Services (XPPS) szolgáltatást februárban vezetik be idehaza.

2013-ban a dokumentumkezelés terén, kisebb-nagyobb mértékben minden terméktípus eladási trendje pozitív irányba változott Magyarországon. A teljes lézeres nyomtató piacról elmondható, hogy összességében húsz százalékkal bővült 2012-höz képest, ami közel 104.000 berendezés értékesítését jelenti.

A Xerox ezen belül másfél százalékos bővüléssel zárta az évet az azt megelőző esztendőhöz viszonyítva, ami a közel ötezer darabos gépeladásuk eredménye. Az A/4-es szegmensben még mindig több nyomtató fogy, mint multifunkciós berendezés (MFP), és egyértelmű a fekete-fehér gépek dominanciája. Tízszer többet vesznek a mono berendezésekből, mint a színesekből. Ugyanakkor a színes MFP-k iránti igény növekszik, ami abból is látszik, hogy a színes A4 berendezést vásárlók már inkább MFP készüléket vesznek nyomtató helyett. „Ennek az a magyarázata, hogy ma a kisirodai felhasználók is szélesebb körű funkcionalitást várnak a színes dokumentumkezelési eszközeiktől, mint az egyszerű nyomtatás." – hangsúlyozta Udvardi Gábor, a Xerox Magyarország marketing vezetője. Az A/3-as szegmensben a fekete-fehér MFP-k eladásai nőttek meg jobban tavaly, de a színeseket is kezdik keresni. Az A/3 MFP piacon az eladott gépek hatvanhét százaléka fekete-fehér, főleg belépő, vagy középkategóriás (1-30 lap/perc) típus volt.

A hazai kis – és középvállalatok körében növekszik az aránya azoknak, akik hálózatos gépekkel és A/3-as multifunkciósokkal teszik hatékonyabbá a működésüket. Az elmúlt hét évben mintegy öt milliárd nyomat készül ezeken a készülékeken, ami mutatja, hogy a kisebb cégeknél is van kereslet a fejlettebb dokumentumkezelési megoldásokra. Ennek az igénynek ugyanakkor már eddig is számos fejlesztés igyekezett megfelelni, azonban a Xerox most komplett megoldást kínál új szolgáltatásán keresztül.

Az eddig csak a nagyvállalatok számára elérhető MPS ajánlathoz hasonlóan az XPPS (Xerox Partner Print Services) szolgáltatás is megszabadítja a kis- és középvállalati ügyfelet a berendezés üzemeltetésének minden terhétől, hogy az a valódi üzleti tevékenységére koncentrálhasson. A Xerox minősített partnerei által nyújtott XPPS szolgáltatás teljes körűen automatizálja a céges nyomtatók, MFP-k eszközfelügyeletét. A gépek biztonságos vonalon (128 bites SSL titkosítással) kapcsolódnak a Xerox központjához, ahol napi 24 órában dolgozzák fel a beérkező információkat, és teszik meg a szükséges lépéseket a gépek folyamatos rendelkezésre állása érdekében. Míg a gépek állapota bármikor ellenőrizhető a megfelelő adatok lehívásával, addig a berendezésen kezelt dokumentumok tartalma továbbra is hozzáférhetetlen marad külső fél – így akár a Xerox munkatársai – számára.

A szoftverfrissítések, rutin ellenőrzések távolról megtörténnek, ugyanakkor a személyesen elvégezhető karbantartást, toner feltöltést vagy hibaelhárítást rövid átfutási idővel a Xerox Magyarország területileg illetékes kiemelt partnere végzi el. A szolgáltatás előre kalkulálható, fix havidíjas modellben érhető el, így könnyen kiszámítható a költsége, illetve a megtakarítás, ami a felszabaduló munkaerő értéke. A rendszer további előnye, hogy kiépíthető vegyes összetételű eszközpark esetében is, azaz egyáltalán nem szükséges, hogy a vállalatnál csak Xerox nyomtatók, MFP-k legyenek beállítva.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük