Ne várd a sült galambot, mint az állami digitális fogyasztóvédelem
A digitális fogyasztóvédelem: nagy ígéretek, még nagyobb csalódások. Képzelj el egy olyan YouTube-csatornát, amelyet utoljára akkor frissítettek, amikor még azt hittük, hogy a digitális forradalom nem csak egy jól hangzó marketingfogás. Most adj ehhez egy weboldalt, ami a 2010-es évek designtrendjeiben ragadt, és olyan „aktuális” tartalmakat kínál, amiket már csak az internetes régészek értékelnének. Üdvözlünk a magyar digitális fogyasztóvédelem univerzumában – ahol az innováció ötlete örökre szabadságra ment.
Hősies állami projektek indultak, hogy megvédjenek minket, kedves polgárokat, az online csalások és problémák viharában. De vajon mi maradt belőlük? Egy kis hírverés, néhány unalmas infógrafika, és a „majd valaki megoldja” filozófia legszebb példái. Az ECC-Net? Igen, elvileg létezik, gyakorlatilag pedig inkább egy digitális múzeum, ahol a fogyasztóvédelem és a hatékonyság sosem találkoztak.
És hogy hol vagyunk mi, a fogyasztók ebben a képben? Ott, ahol mindig: a bizonytalanban. Ha valaki mégis megpróbálna segítséget kérni, az először eltéved a honlap menüpontjai között, majd rájön, hogy gyorsabban megoldja a problémát, ha inkább egy kávé mellett kiheveri az egészet.
Ha kíváncsi vagy, hogyan lett a magyar digitális fogyasztóvédelem a „csináljunk valamit, de ne túl hatékonyan” filozófia legszebb reklámarca, maradj velünk. Spoiler: nem kell kapkodnod, sem a weboldal, sem a csatorna nem fog frissülni addig.
Tovább...