Ingyenes online jelenlét a helyi kisvállalkozások számára is
5 perc olvasás
Egyre több hazai kisvállalkozás ismeri fel az online jelenlétben rejlő lehetőségeket: február óta már több mint 5000 cég regisztrált a Neten a Cégem programba, hogy díjmentesen segítséget kapjon honlapja elkészítésében, kipróbálhassa annak online népszerűsítését vagy kedvezményes bankszámlacsomag igénybevételével az interneten keresztül intézze pénzügyeit. A program létrehozói közel 200 helyi kisvállalkozó részvételével a héten tartották miskolci oktatónapjukat, ahol bemutatták legújabb kutatási eredményeiket, és a program eddigi eredményeit is.
Egyre több hazai kisvállalkozás ismeri fel az online jelenlétben rejlő lehetőségeket: február óta már több mint 5000 cég regisztrált a Neten a Cégem programba, hogy díjmentesen segítséget kapjon honlapja elkészítésében, kipróbálhassa annak online népszerűsítését vagy kedvezményes bankszámlacsomag igénybevételével az interneten keresztül intézze pénzügyeit. A program létrehozói közel 200 helyi kisvállalkozó részvételével a héten tartották miskolci oktatónapjukat, ahol bemutatták legújabb kutatási eredményeiket, és a program eddigi eredményeit is.
Az Ipsos februárban közzétett, a Google Magyarország számára készített kutatása rámutatott, hogy az online jelenléttel nem rendelkező hazai kisvállalkozások – amelyek az említett kategóriába tartozó cégek több mint felét teszik ki – kellő információk és tapasztalatok hiányában nem bíznak az online lehetőségek üzleti erejében. Meggyőződésük, hogy szaktudás- és kapacitáshiány miatt nehezen tudnák felépíteni és hatékonyan üzemeltetni saját weboldalukat, ráadásul az online jelenlét anyagi vonzatait is tévhitek övezik körükben. Ez a trend a hazai kisvállalkozások üzleti eredményességét jelentősen korlátozza.
A Budapest Bank, a Google Magyarország és a honlap.hu ezért hosszú távú vállalkozásfejlesztési kampányt indított Neten a Cégem címmel, melynek célja, hogy még idén 25 000 kisvállalkozást segítsen hozzá az online jelenléthez. Saját portfoliójukból olyan kezdőcsomagot állítottak össze, amely épp a fent említett problémák kezelésében jelent segítséget, és amelyet meghatározott időszakon át díjmentesen próbálhatnak ki a vállalkozások. Az első Neten a Cégem Napot egy kihívásokkal teli régióba, Miskolcra szervezték a kezdeményezés mögött álló cégek.
A rendezvényt megnyitó Bihall Tamás, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke hangsúlyozta, hogy fontos üzenetet rejt az eseménysorozat első helyszínének megválasztása. A térségben működő vállalkozások számára nagy előnyt jelent, hogy az országban elsőként juthatnak a Neten a Cégem Napon olyan információkhoz, amelyekkel vállalkozásaikat új fejlődési irányba mozdíthatják el.
Az első Neten a Cégem Napot a honlap.hu szolgáltatást üzemeltető vállalkozást is magába foglaló miskolci cégcsoport vezetője, Koleszár Péter is értékelte. A cégvezető szerint a kisvállalkozások olyan információkhoz, tananyagokhoz juthattak az eseményen ingyenesen, amelyet fizetős szolgáltatás keretében csak jelentős kiadásokkal szerezhettek volna meg. Ezen információk segítségével jelentősen növekedhet a résztvevő cégek, és ezzel együtt a régió versenyképessége.
A program szervezői az aktuális rendezvény apropóján ezúttal a fogyasztói magatartás vizsgálatára kérték fel a TNS Infratestet[1]. A felmérésből kiderült, hogy az internetezők 45%-a az elmúlt évben igénybe vett valamilyen kiskereskedelmi szolgáltatást (pl. villanyszerelést, szobafestést, dugulás-elhárítást), 37%-a pedig ezt ebben az évben is tervezi. 88%-uk vásárlás előtt keresőoldalakra vagy a kisvállalkozások honlapjára támaszkodik, ezek súlya a végső döntéshozatal fázisában is kiemelkedő: a vásárlók majdnem fele e két tényező alapján választja ki az igénybe venni kívánt szolgáltatást. Ehhez képest a hagyományos médiumok szerepe eltörpül: a nyomtatott és elektronikus médiában elhelyezett hirdetések, speciális műsorok összességében nem érik el a 20%-ot a végső döntéshozatal során fontosnak ítélt offline tényezők között, itt magasan a barátok és családtagok tanácsai vezetnek.
A kutatás kitért arra is, hogy az internetezők hogyan találják meg azokat a weboldalakat, amelyeken a termékekről, szolgáltatásokról tájékozódnak. A válaszadók 67%-a keresőoldalakon keresztül jut el a majdani vásárlás "színhelyére", ebben pedig nagy szerepet játszanak a keresőhirdetések. A találatokra kattintók 22%-a a hirdetést feladó szolgáltatónál lebonyolított vásárlással fejezi be a keresést, míg 54%-a bár nem vásárol, saját bevallása szerint hasznos információkra tesz szert.
A kutatási eredmények nyomán és a program céljaival összhangban a miskolci ingyenes Neten a Cégem Napon a jelen lévő közel 200 cég képviselője az internetes fogyasztói szokásokkal, a marketing alapjaival, és a pénzügyek online kezelésével ismerkedett meg, valamint tanácsokat kaphatott arra vonatkozóan, hogyan készítsen honlapot, és betekintést nyerhetett a Google online hirdetési rendszerébe is.