EuroAstra

Intelligens hirdetések – a hirdetési piac új szolgáltatása

Az Etarget hirdetési hálózat új szolgáltatást vezetett be – a Retarget intelligens hirdetési formátumot. A rendszer több mint 1800 magyar weboldalon követi a felhasználókat, akik a hirdető weboldalán előzőleg látogatást tettek. Emlékezteti a látogatót a hirdető termékére vagy szolgáltatására, egészen addig, amíg úgy nem dönt, hogy vásárol, vagy további információt kér adott termékről vagy szolgáltatásról.

Az Etarget hirdetési hálózat új szolgáltatást vezetett be – a Retarget intelligens hirdetési formátumot. A rendszer több mint 1800 magyar weboldalon követi a felhasználókat, akik a hirdető weboldalán előzőleg látogatást tettek. Emlékezteti a látogatót a hirdető termékére vagy szolgáltatására, egészen addig, amíg úgy nem dönt, hogy vásárol, vagy további információt kér adott termékről vagy szolgáltatásról.

"A vállalatok hatalmas erőforrásokat fordítanak arra, hogy növeljék a weboldaluk látogatottságát. De kutatási eredmények szerint a látogatók 98%-a semmit nem vásárol az első látogatás alkalmával. Emiatt valójában arra van szükség, hogy motiváljuk őket az ajánlataink mélyebb megismerésére." – mondta el Kálmán Tamás, az intelligens hirdetéseket szolgáltató Etarget country maganer-e.

"A  Retarget intelligens hirdetés, ami a hirdetők termékeire és szolgáltatásaira emlékezteti a látogatókat. Ilyen módon követi őket több mint 1 800 weboldalon, amíg úgy nem döntenek, hogy vásárolnak, vagy további információt kérnek az adott ajánlattal kapcsolatban." – tette hozzá Alexandra Serdahelyova, az Etarget termékmenedzsere.

Az árazás hasonlít a szokásos tartalmi PPC hirdetések áraihoz, de új csomagárak is elérhetőek. A Micro és Mini csomagok havi díja, melyeket a kevésbé tapasztalt hirdetők számára fejlesztettek, 3000 és 6500 Ft (+ÁFA) között mozog. A csomagok a kampány létrehozásának és a szükséges kreditek árát is tartalmazza.

A remarketing a marketing egy specifikus formája, amely azokat az embereket célozza meg, akiket korábban már megszólítottunk marketing-kommunikációnkkal. Mivel feltételezhetjük, hogy ez a célközönség már tud valamit a márkánkról vagy vállalatunkról, az üzenetet is eszerint kell megfogalmaznunk. A másik különbség persze a célzás kérdése.

A remarketing legjobb példája egy termékkatalógus kiküldése az ügyfél kérésére. A katalógus igénylésére egy széleskörű marketingkampány motiválja a bővebb célcsoportot. Ha a potenciális ügyfél a kampányra pozitívan reagál, a marketinges egy másik, gyakran sokkal drágább kommunikációs formát választ.

Az interneten mindez sokkal egyszerűbb. A potenciális ügyfelet még annak kifejezett akciója (mint például egy telefonhívás, vagy email) nélkül is be lehet azonosítani. A megoldás a retargeting.

Ez a marketing-technika lehetővé teszi olyan emberek megcélzását hirdetésekkel, akik korábban már ellátogattak a weboldalunkra. A legtöbb esetben ezek azok az emberek, akiket a leginkább érdekel a termékünk vagy szolgáltatásunk. De, kutatási eredmények szerint, még így sem feltétlenül állnak készen a vásárlásra első látogatáskor. Ebben az esetben kap szerepet az újracélzás, vagyis a retargeting. Ezzel követhetjük az említett látogatókat, ahogy közlekednek az interneten. A hirdető termékeire és szolgáltatásaira emlékezteti őket egészen addig, amíg vásárolni vagy további információt kapni nem szeretnének.

A retargetingnek köszönhetően felhívhatod magadra a potenciális vásárlók figyelmét azt követően is, miután azok elhagyták a weboldaladat. Egy ilyen kampány növeli a márka-ismertséget és az esetek többségében a megrendelések számát is. Más célja is lehet egy ilyen kampánynak, például regisztráció vagy hirlevél-feliratkozás.

Egy retargeting kampány lebonyolítására alkalmasak a tartalmi hálózatban futó PPC hirdetések, mint amilyen az Etarget vagy az AdWords tartalmi hálózata. Mindkét esetben használhatod a retargeting eszközét önállóan vagy a folyamatban lévő kampányod részeként.

A retargeting alapelve nagyon egyszerű. Be kell illesztened egy speciális retargeting kódot közvetlenül a weboldaladba. Amikor látogató érkezik az oldalra, a rendszer megjegyzi az illetőt. Miután elhagyta a weboldalt, a hirdetésed elkezd számára megjelenni az Etarget hirdetési felületein (vagy más rendszerekben). Az Etarget esetében a médiafelület több mint 1800 magyar weboldalból áll.

A hirdetésnek ez a módja – a tapasztalatok szerint – több száz százalékkal növeli a konverziók számát (pl. megrendelés, regisztráció). Mindeközben a visszafordulási arányt jelentősen csökkenti.

A másik előny az ára. Általában nem drágább, mint a hagyományos PPC hirdetések. Ez az egyik oka annak, hogy a hatékonyság jelentősen magasabb, mint bármely más hirdetés esetében.

Az Etarget meglévő ügyfelei, valamint tapasztalt hirdetők a PPC fizetési modellt is használhatják, fejlettebb opciókkal: meglévő számlájukat használva hozhatják létre a retargeting kampányt (www.etarget.hu).

További információért a Retarget rendszerről kattintson ide.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük