Ismerd meg Te is az Autizmus igazi arcát
4 perc olvasás2023.04.03., Budapest – Az autizmus világnapja alkalmából kékre színezte az országot az Együtt az Autistákért Alapítvány. Számos budapesti és vidéki nagyvárosi épület mellett az online tér is kékbe borult az alapítvány április 2-i #éniskékvagyok kampánya keretében. A világnap alkalmából a MOL Campusban megtartott sajtótájékoztatóval útjára indult az alapítvány SütiKék elnevezésű, edukatív és egyben adománygyűjtő kezdeményezése, amelynek célja az autista fiatalok támogatása mellett az autizmussal kapcsolatos tabuk ledöntése.
2007-ben az ENSZ április 2-át az autizmus világnapjává nyilvánította, hogy világszerte felhívja a figyelmet az autizmusra és az autizmus spektrumzavarra, amely tízmilliókat érint a földön. Három évvel ezelőtt a világnaphoz kapcsolódóan indította el az Együtt az Autistákért Alapítvány az #éniskékvagyok kampányát, amelynek keretében arra buzdítja az embereket, hogy április másodikán viseljenek egy kék ruhadarabot vagy kiegészítőt, és mutassák meg a közösségi felületeiken. Évről évre egyre többen csatlakoznak az autizmus színével a figyelemfelkeltő kezdeményezéshez. Az idei évben április másodikán számos épület, mint például a budapesti Citadella, a MÜPA, az új MOL Campus, a Groupama Aréna, a győri Városháza és a pécsi TV-torony is kékbe borult.
Az autizmus világnapján, a MOL Campusban megtartott sajtótájékoztatóval indult el az Együtt az Autistákért Alapítvány SütiKék elnevezésű edukatív és egyben adománygyűjtő kezdeményezése, amelynek egyik fő célja az autizmussal kapcsolatos tévhitek eloszlatása. A SütiKék egy vajas, belga csokoládés édesség, amelynek csomagolásán az autizmussal kapcsolatos hiedelmek láthatók, a valós állítást pedig a kibontást követően olvashatják el a vásárlók.
A kezdeményezésből befolyt teljes összeggel fiatal autista tehetségeknek nyújtanak segítséget. Az alapítvány idén már második alkalommal indította el AUTTALENT tehetséggondozó programját, melynek célja, hogy autista fiatalokat segítsenek tehetségük kibontakoztatásában, valamint integrációjukban.
“Az autizmus körülbelül minden 15. családot érinti Magyarországon, azaz megközelítőleg 160 ezer emberről beszélünk. A szám magas, ennek ellenére még mindig rengeteg tévhit kering, ezzel nehezítve a spektrumzavarral élők integrációját. A SütiKék segítségével még több emberhez juthatnak el a megfelelő válaszok és ezzel még inkább segítjük az autizmussal élők hétköznapjait” – mondta el Szijjártó-Nagy Szilvia, az Együtt az Autistákért Alapítvány elnöke.
Közel 20 vállalat, többek között a MOL, a Szerencsejáték Zrt., a Magyar Posta, az eMAG, a Butlers, a Wolt számos étteremmel és a Dorko is csatlakozott a SütiKék kezdeményezéshez, amelynek köszönhetően az Alapítvány webshopja mellett országszerte közel ezer értékesítési ponton vásárolhatók meg a sütemények 2023. április 2. és május 31. között.
“A kezdetektől fogva alapítványunk egyik kiemelt célja a társadalom edukálása és hogy minél inkább merjünk beszélni az autizmusról. Tapasztalataink azt mutatják, abban az esetben tudjuk a legtöbb embert az autizmus ügye mellé állítani, amennyiben a lehető legegyszerűbben és könnyen érthetően kommunikáljuk még a legnehezebb témákat is. A SütiKék elnevezésű kezdeményezésünk is hasonló elgondolásból született. Egy sütemény köré épített kampánnyal leplezünk le olyan tévhiteket az autizmussal kapcsolatosan, amelyek sajnos még mindig nem egyértelműek a többség számára. A kampányban autizmussal élő fiatalok szerepelnek, a bevétellel pedig autista tehetségek kibontakozását támogatjuk” – tette hozzá Gubcsó Balázs, az Együtt az Autistákért Alapítvány vezetője.
„Örülünk, hogy a MOL Campus olyan eseménynek ad otthont, ami egy jó ügyre hívja fel a figyelmet. Hosszú évek óta elkötelezett támogatója vagyunk az Együtt az Autistákért Alapítványnak és jó látni, hogy a SütiKék kampányon keresztül olyan üzenetek kerülnek a fókuszba, amelyek mindenkit elérhetnek. A SütiKéket a kijelölt MOL kutakon is megtalálják az emberek, és a teljes bevétellel az AUTTALENT 2023 – Együtt a tehetségekért! tehetséggondozó pályázatot támogatjuk” – mondta Pantl Péter, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója a kampányindító sajtótájékoztatón.
További információ az Együtt az Autistákért Alapítvány weboldalán olvasható.