Jól megy a Malév Business Két héttel korábban érkezett a 3.000.000. Malév-utas
3 perc olvasásA Malév történetében a tavalyi után ez a második év, hogy menetrendszerinti járatait több mint 3 millió utas vette igénybe. Idén ezt a rekordszámot két héttel korábban, december első felében érte el a Malév. Köszönhető ez annak, hogy a magyar nemzeti légitársaság utasszáma 2007-ben a versenytársakat meghaladó ütemben tovább növekedett, piaci részesedése pedig novemberre elérte a 48,5 %-t, ami 3,5 %-kal jobb az előző évinél.
A Malév történetében a tavalyi után ez a második év, hogy menetrendszerinti járatait több mint 3 millió utas vette igénybe. Idén ezt a rekordszámot két héttel korábban, december első felében érte el a Malév. Köszönhető ez annak, hogy a magyar nemzeti légitársaság utasszáma 2007-ben a versenytársakat meghaladó ütemben tovább növekedett, piaci részesedése pedig novemberre elérte a 48,5 %-t, ami 3,5 %-kal jobb az előző évinél.
A Malév nevében Leonov Péter, a légitársaság vezérigazgatója köszöntötte Ferihegy 2A Terminál csarnokában a Társaság 2007-es évének hárommilliomodik fizető utasát. A számítógépes rendszer által kiválasztott szerencsés utas, Balázs Judit a Malév 541-es számú hamburgi járatával érkezett Budapestre. Az utas egy két személyre szóló business osztályon európai célállomásra felhasználható repülőjegyet vehetett át a légitársaság első emberétől.
A magyar nemzeti légitársasággal az év első tizenegy hónapjában több mint 6%-kal utaztak többen a tavalyi év hasonló időszakához képest. A business utasok közt még jelentősebb volt a forgalomnövekedés, 10%-kal többen váltottak jegyet a Malév Sky Club osztályra ebben az időszakban.
Ez különösen igaz a business forgalomra – elsősorban a oneworld légi szövetségi tagságnak köszönhetően. A főszezonon már kívül eső időszakokban, így például októberben 8,5%-kal, novemberben pedig 16,3%-kal bővült az utasszám, ezen belül a business utasforgalom 18, illetve 14 százalékkal nőtt.
A prémium utasok köztudottan az iparág legjövedelmezőbb ügyfelei, akik bizalmát a légitársaságok világszerte igyekeznek elnyerni. A oneworld légitársaságok mindegyike kitűnő szolgáltatásaival jelentős és magas színvonalú prémium szolgáltatásokat kínálnak, s a oneworld tagság ezeket az utasokat hozza egyre nagyobb számban a Malév járataira is.
Jól alakult a járatok helykihasználtsági mutatója is novemberben; a load faktor 8,6 százalékponttal volt magasabb, mint az előző évben. A legnépszerűbb célállomások között az első három helyen Amszterdam, Koppenhága, London, Párizs és Bukarest szerepel.
A kedvező utasforgalmi adatoknak köszönhetően már az idei egymilliomodik (május 21.) és kétmilliomodik (augusztus 24.) utasát is egy-egy héttel előbb köszönthette a légitársaság, az utasforgalom őszi erőteljes élénkülése miatt a hárommilliomodik utas fogadására már két héttel előbb kerülhetett sor.