Kötelező: mennyit ér a bizalom? – Az autósok csaknem negyven százaléka inkább többet fizet
3 perc olvasásAz idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány új és kedvező tendenciája, hogy az autósok az ár mellett immár más szempontokat is figyelembe vesznek a biztosítóváltás mérlegelése során. Ennek köszönhetően tízből négy autós nem a legolcsóbb ajánlat mellett dönt. A biztositastipp.hu adatai lehetőséget nyújtanak arra, hogy mélyebben is megismerjük, mely biztosítót hogyan érinti ez az attitűdváltás.
Az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány új és kedvező tendenciája, hogy az autósok az ár mellett immár más szempontokat is figyelembe vesznek a biztosítóváltás mérlegelése során. Ennek köszönhetően tízből négy autós nem a legolcsóbb ajánlat mellett dönt. A biztositastipp.hu adatai lehetőséget nyújtanak arra, hogy mélyebben is megismerjük, mely biztosítót hogyan érinti ez az attitűdváltás.
A biztositastipp.hu oldalain eddig megkötött 10.425 biztosítási szerződés adatainak feldolgozása alapján vizsgálható, hogy amennyiben az adott biztosító kínálta a legolcsóbb ajánlatot, hány százalékban döntöttek mellette az autósok:
Elfogadási arány |
Biztosító* |
20-50% |
TIR, Genertel, KÖBE, Wabard |
50-80% |
Groupama, Magyar Posta |
80-90% |
MKB, K&H, Aegon, Union |
90% felett |
Allianz Hungária, Generali-Providencia, OTP-Garancia, Uniqa |
*A Signal esetében -az alacsony kötésszám miatt – az adatok nem értékelhetőek
„Az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a nagyobb biztonságérzetet nyújtó, közismertebb biztosítók legolcsóbb ajánlatait nagy százalékban elfogadják az ügyfelek." – ismertette Bravik Attila, a biztositastipp.hu oldalt üzemeltető CLB Független Biztosítási Alkusz ügyviteli igazgatója. „Ugyanakkor – vélhetően a MÁV ÁBE-hoz kapcsolódó negatív tapasztalatok miatt – az idén igen tartózkodóak a biztosítási egyesületekkel (TIR, KÖBE) szemben, és az új, még ismeretlen szereplő (Wabard) nagyon kedvező ajánlatát is több mint felerészben elutasítják." Ezek az adatok azonban önmagukban nem mutatják az adott társaságok sikerességét az idei kampányban: mind a Wabard, mind a KÖBE képes olyan széles körben (együttesen a kalkulációk 50%-ában) a legolcsóbb lenni, hogy a fentiek ellenére is a mai napig a kötések 17 (Wabard), illetve 10 százalékát (KÖBE) szerezték meg, amivel jelenleg az Allianz mögött a kötési lista 2-3. helyeit foglalják el.
A Genertel esetében feltételezhető, hogy a társaság nevéhez köthető – tavaly igen sikeres – megelőlegezett kármentességi kedvezmény üt vissza. Bár az idén már nem azonnal, csupán az év végén ugrik meg a balesetet okozó autósok díja, úgy tűnik, még vissza kell szerezni mindazok bizalmát, akik – bármilyen közvetett módon is – 2008-ban megtapasztalták ennek az azonnali díjemelésnek a hatását.
A bizalom ára
A kötések listáját toronymagasan vezető (33%) Allianz esetében megvizsgálhatjuk azt is, hogy amennyiben a piacvezető nem a legolcsóbb ajánlatot adta, mennyivel volt hajlandó többet fizetni az ügyfél azért, hogy a vélt vagy valós nagyobb biztonság miatt mégis az Allianznál kössön szerződést?
A biztositastipp.hu adatai szerint a biztosítót váltó ügyfelek közel 40 százaléka átlagosan 4.504 forinttal hajlandó évente többet fizetni az Allianznak az idén leggyengébb elfogadási arányt produkáló társaságok által kínált legolcsóbb ajánlatokhoz képest.
A nagy kérdés – amelyre egyelőre még senki sem tudja a választ -, hogy az autósoknak az idei év friss tapasztalatain alapuló óvatossága vajon kitart-e a következő években is?