Közel egyharmadával növelte üzemi nyereségét a Scania
4 perc olvasásIsmét sikeres félévet zárt a svéd Scania, hiszen szinte minden fronton javultak a cégcsoport pénzügyi mutatói: járművekből és szervizből származó bevétele 15, üzemi nyeresége 30%-kal nőtt, míg üzemi nyereséghányada 14,7%-ról 16,6%-ra emelkedett.
Ismét sikeres félévet zárt a svéd Scania, hiszen szinte minden fronton javultak a cégcsoport pénzügyi mutatói: járművekből és szervizből származó bevétele 15, üzemi nyeresége 30%-kal nőtt, míg üzemi nyereséghányada 14,7%-ról 16,6%-ra emelkedett.
A Scania nyeresége – elsősorban a járművek és a szervizszolgáltatások iránt növekvő igénynek és a magasabb áraknak köszönhetően – új rekordot döntött 2008 első félévében. Bevétele 30%-kal, 7635 millió svéd koronára, míg üzemi nyereséghányada 16,6%-ra nőtt.
A szervizszolgáltatások iránti egyre nagyobb igény a bevételek 10%-os növekedésében öltött testet. A Scania európai tengely- és sebességváltó-gyártásának átszervezése a tervek szerint halad: a váltó-gyártást a svédországi Sibbhultban hamarosan befejezik és minden ipari tevékenységet a Södertalje-i központba helyeznek át. A P-, G és R sorozatok idén év eleji latin-amerikai bemutatásával a Scania az egész világra kiterjedően egységesítette termékskáláját. Az ebből származó rugalmasság révén a közel száz piacon jelenlevő Scania jobban tud reagálni a kereslet változásaira. A svéd vállalat az idei év végéig kilencvenezerre, a jövő év hasonló időszakára pedig várhatóan százezerre fogja növelni járműgyártó-kapacitását. A hosszú távú kilátások kedvezők a cég számára, de a különböző európai piacok helyzetének alakulása 2009-re vonatkozóan nehezen megjósolható, a 2008-as nyereség viszont várhatóan meg fogja haladni a tavalyit.
Összehasonlítva az első félévet az előző év hasonló időszakával, a Scania nehéz-tehergépjárművei iránti kereslet némileg mérséklődött. A szállítási idők csökkentek, de még mindig hosszabbak a normálisnál. A magas olajáraknak, a bizonytalan gazdasági helyzetnek és a még mindig túl hosszú szállítási időknek köszönhetően az európai vásárlók óvatosabbak lettek.
A Scania a második negyedévben 2%-kal, az év első hat hónapjában pedig összesen 6%-kal több, 36 114 teherautót szállított le, míg június végéig 33 348 nehéz-tehergépjárműre vett fel rendelést, ami 27%-kal kevesebb az előző év ugyanezen időszakához képest. A második negyedév 15 217 megrendelt járműve 25%-os csökkenést jelent.
Az első félévben a nettó értékesítés 15%-kal, 29 339 millió svéd koronára, míg a második negyedévben 11%-kal, 15 219 millió svéd koronára nőtt. A kiváló eredmények a magasabb áraknak, a több legyártott járműnek és a jobb termékkínálatnak köszönhetők. A gyáregységek csúcskapacitáson is zökkenőmentesen üzemelnek.
A Scania 3460 távolsági- és turistabuszt szállított le a vizsgált időszakban. A legtöbb európai piacon növekedés volt megfigyelhető, emellett a rendelések 5%-kal, 3907 darabra estek vissza.
A Scania szervizszolgáltatásai iránti igény az idei év első félévében is erős maradt. Az innen származó bevétel 10%-kal, 8065 millió svéd koronára emelkedett, ami a növekvő teherautó-értékesítés és a magasabb árak eredménye. A Scania a szervizműhelyek hatékonyságának és kapacitásának fokozásával igyekszik kielégíteni az olyan gyorsan fejlődő piacokon tapasztalható kereslet-emelkedést, mint amilyen Oroszország is. A szervizhálózat bővítése céljából évente körülbelül 1 milliárd svéd koronát költ beruházásra a cég.
A Scania 1552 fővel növelte alkalmazottainak számát, így 2008. júniusában már 35 892-en dolgoztak a vállalatnál.
A 2008. márciusi megállapodás alapján a Volkswagen az Investor és Wallenberg alapítványoktól idén júliusban 134 711 900 A-kategóriás Scania részvényt vásárolt, ami 30,62%-os szavazati arányt jelent. A korábban megszerzettekkel együtt a Volkswagen 68,60%-os szavazati arányt birtokol, tőkerészesedése pedig 37,73%-os. Az ügyletet a trösztellenes hatóságok jóváhagyták.