Közgyûlés: Zwack Csoport – ?Zwack minõséget, de mértékkel”
3 perc olvasásPozitív képet festettek a cég mûködésérõl a Zwack Unicum Nyilvánosan Mûködõ Részvénytársaság éves közgyûlésén. A 2007-2008-as üzleti évben enyhén növekedõ árbevétellel kalkulálnak. ?Zwack minõséget, de mértékkel" hirdette meg Zwack Péter az új mottót.
Pozitív képet festettek a cég mûködésérõl a Zwack Unicum Nyilvánosan Mûködõ Részvénytársaság éves közgyûlésén. A 2007-2008-as üzleti évben enyhén növekedõ árbevétellel kalkulálnak. ?Zwack minõséget, de mértékkel" hirdette meg Zwack Péter az új mottót.
Frank Odzuck vezérigazgató sajtótájékoztatón számolt be a cég sikereirõl, a piac, a forgalom alakulásáról, a stratégiai célkitûzésekrõl. A piac hét százalékkal nõtt, köszönhetõen egyrészt a prémium termékek, másrészt az olcsóbb választék fokozott keresletének. A forgalom terén egy év alatt 10%-os növekedés mutatható ki, amely a fókusz márkák / Fütyülõs mézes szilva– és barackpálinkák/ terén kialakított helyes stratégia eredménye. Jelentékenyen nõtt az import márkák, Baileys, Johhnie Walker forgalma is. Az Unicum márkacsalád 2%-os forgalmi növekedést realizált 2006-ban. Tovább erõsítették a gasztronómiai jelenlétet is. Tavaly augusztusban a Vilmos márka újrabevezetésére került sor, frissebb külsõ megjelenéssel.
A borüzletág is sikeres évet zárt. A Zwack Izabella Borválogatás két bora, a 200-es évjáratú Tokaji 6 puttonyos aszú és a 2005-ös Mylitta Álma aranyérmet nyert a párizsi XIII. Vinales Internationales borversenyen.
A cég fokozott figyelmet fordít az export tevékenységre. Amerikában Buffaloban, majd Ohio államban tesztelték az Unicum Nextet, melyet ott Zwack likõr néven vezettek be. Itáliában az Unicum eladásban mutatkozott jelentékeny növekedés, Szlovákiában a Vilmos termékkel arattak sikert.
A beruházásokat illetõen felújításra került a Zwack Kecskeméti Pálinka Manufaktúra, ahol a tömegtermelés helyett a régi, kézmûves technológián alapuló gyártásé a fõszerep. A régi hagyományokat immár két Múzeum is õrzi, a kecskeméti Pálinka Múzeum mellett nagy érdeklõdés kíséri a budapesti Múzeum eseményeit is.
A cég vezetõsége a jövõben is hasonló jó eredményeket vár, nem hagyva figyelmen kívül a forgalmi és költség oldalon mutatkozó kihívásokat.
A 2007-2008-as üzleti évben enyhén növekvõ árbevételre számítanak, és az adózás elötti eredmény szolid növelésével kalkulálnak.
Tausz Anikó