Küldd a marhát máshova, avagy miért nem tudósítottunk a Red-Bull/Telenor virtuális szolgáltató indulásáról
Az ember ritkán ír a szakma dolgairól, a kölcsönös belső kiszorításokról, marakodásokról. Most azonban ez olyan szintre eszkalálódott, hogy írni kell róla. Ugyanis eddig mindig tudósítottunk, ha valami történt a magyar mobil telefóniában. Most ezt nem tehettük meg. És nem a mi hibánkból…
Az ember ritkán ír a szakma dolgairól, a kölcsönös belső kiszorításokról, marakodásokról. Most azonban ez olyan szintre eszkalálódott, hogy írni kell róla. Ugyanis eddig mindig tudósítottunk, ha valami történt a magyar mobil telefóniában. Most ezt nem tehettük meg. És nem a mi hibánkból…
Történetünk úgy indul, hogy megneszeltük, július 1-én két cég a Telenor és a Red Bull közös virtuális mobil telefon szolgáltatót indít. Erről természetesen sajtótájékoztatót is tartanak, mégpedig este. Az újságíró ilyenkor általában udvariasan megkeresi azokat a feleket akikre a dolog tartozik. A Telenorral már korábban is megtettem, hogy vajon miért csak utólag küldik a sajtótájékoztatók közleményeit a múlt év vége óta, és miért nem előtte a meghívót. Az ember általában nem az előre megrágott és lenyelt eledelt szeretné visszaböfögni. Akkor megígérte „illetékes kisasszony" hogy utánanéz és visszahív. Természetesen nem tette.
Mos sürgetett a helyzet, az ember felhívta a Telenor új sajtósát, és érdeklődött. Hogy mint szervező, nem lehetne e helyreállítani a normális kapcsolatot és regisztrációt kapni az esti sajtóra. A válasz meglepő volt:Semmilyen információt nem adhat és különben is csak két hete van. Mindent a partnerük diktált, és ők csak jóváhagyták. Egy keresztkérdésre azonban kinyögte, hogy a Red Bull marketing a másik fél.
Mit tesz ilyenkor az ember, felhívja a másik felet. Ott a meglehetősen morc sajtóosztály vezető vette fel a telefont. Először azzal akart lerázni, hogy értekezik. Amikor nem sikerült akkor meg azzal intézte el a dolgot. Hogy mindent a Pannon szervezett, ő mindent leegyeztetett és ezen nem akar változtatni.
Valaki vagy valakik az újságírót jó magyar marketinges szokás szerint hülyének nézték. Nem tudom mi a kivetni való egy tíz esztendős múlttal rendelkező internetes lapban? Talán az hogy nem lehet bér cikkeket elhelyezni benne? Vagy sajnálja azt a szóróajándékot, amit ilyenkor a szokás elve alapján adnak? Vagy nem tetszik a szemem színe? (Nem video módban beszéltünk!) Esetleg – mint annyiszor – sajnos van ilyen kollega aki ebben éli ki magát –valaki előre gondosan megfúrt?
Nem lehet tudni. De egy a biztos: egyes szervezeteknél cégeknél a marketing, a sajtóosztály nem úgy működik ahogy kéne. Vajon mi lehet a háttérben? Mert ez az eljárásmód sajnos nem ritka, de ez kirívóan bunkó módi volt.
Végül ami kisült belőle: Magyar -virtuális – mobilszolgáltató lett a Red Bull. Az energiaital gyártója két tarifával és három készülékkel célozza meg a városi fiatalokat. És mindezt legrosszabb magyar hagyományaink szerint teszi.
Johannes