Bankrablás a Google főoldalán – A digitális korszak szégyene
A bankrablás már nem álarcos fegyveresekkel zajlik, hanem néhány kattintással a Google keresőjében: szponzorált hirdetés, zöld lakat, megtévesztő webcím, és már el is tűnt a pénzed. A magyar bankszektorban példátlan támadássorozat zajlott 2025-ben, amelynek első áldozata az MBH Bank és több mint ezer ügyfele volt – de a valóság ennél is rémisztőbb. Amit most olvasol, az nem csak egy bank, nem...
MBH BANK károsultak- MBH bank számlafeltörés károsultak
Tudtad, hogy több millió forintot loptak el MBH Bankos ügyfelek számláiról úgy, hogy sem SMS-értesítést, sem védelmet nem kaptak? A EuroAstra oknyomozó cikksorozatban részletesen feltárta az MBH Bank informatikai rendszerének súlyos hibáit, a sebezhető kétfaktoros azonosítást, valamint az ügyfelek magukra hagyását a károk után.
MBH BANK károsultak- MBH bank számlafeltörés károsultak
#MBHbotrány #bankicsalás #fogyasztóvédelem #EuroAstra #adatvédelem
Már 2023-ban tudta az MBH Bank, hogy baj van – mostanra több mint 600 áldozat? Eltűnt milliók, elmaradt SMS-ek, megtévesztő hirdetések, hibás banki SSL-tanúsítvány – és a fiókvezető szerint old meg azzal, hogy törlöd a gépedet?! Ez nem egy rossz vicc, hanem 2025 Magyarországának legsúlyosabb banki biztonsági botránya, amelynek első jelei már 2023-ban láthatók voltak – de senki nem lépett időben. Cikkünkben megmutatjuk: Hogyan veszített el egy magyar cég...
Segitség az MBH Bank károsultjainak. Ez a cikkünk más mint a többi, itt az emberi összefgogás mutatkozik meg, közös erővel, együtt. A közös érdek, a sérelmek nagysága, a rendszerszintű tagadás elleni fellépés és más hatósági meogldások életre hívásának eszközeként: az összefogásban való részvétel mellett döntöttünk. A KamuWebshopok.hu Preventív Közösséggel együtt, az EuroAstra.hu is csatlakozott az Adhoc Support CIC felhívásához. Segítünk a károsultaknak, hogy érdemben lehessenek adataik, egy jövőbeni...
A cikk megírásának célja nem csupán újabb részletek feltárása az MBH Bankot érintő online visszaélések ügyében, hanem annak bemutatása is, hogy valós emberek, valós élethelyzetek és súlyos pénzügyi károk állnak a számok és technikai elemzések mögött. A történetek nemcsak illusztrációk, hanem végső soron vádiratok egy olyan rendszer ellen, amelyben a bizalom nemhogy csökken, de tudatosan leépül.
Banki oldalon súlyos technikai hiba: az MBH.HU webcím SSL tanúsítványa hibás, nem felel meg a biztonsági szabványoknak. Emiatt a böngészők gyakran figyelmeztetést küldenek, mintha az oldal nem lenne biztonságos. Ironikus módon ez a hiba pont a Google felé terelheti az ügyfeleket, ahol a csalók fizetett hirdetésekkel várják őket. Ezek a "szponzorált" adatok megbízhatónak tűnnek, de milliókat veszíthetnek rajta. Miközben a bank azt mondja, nem hibázott, a tények és az...
Miért mászunk a Google arcára? – Mert elegünk van a csendes bűnrészességből.
Van az a pont, amikor már nem lehet udvariasan félrenézni. Amikor nem lehet többé azt mondani, hogy „ez csak egy platform”, „ez csak algoritmushiba”, „ez túl nagy ahhoz, hogy hibázzon”. Mert nem algoritmusok verik át az embereket, hanem emberi döntések engedik be újra meg újra azokat a hirdetéseket, amelyek a bizalom szövetét szaggatják szét – és ezzel...
Az online pénzügyi tranzakciók világában egyre gyakoribbá válnak az adathalász támadások és kibercsalások, amelyek súlyos következményekkel járhatnak az érintett ügyfelek számára. A legújabb eset egy idős MBH Bank-ügyfél történetén keresztül mutatja be, hogy egy áldozat hogyan kerülhet rövid időn belül jogi bizonytalanságba – a sértetti szerepből akár gyanúsítottá válva. A cikk feltárja, hogy a pénzmosás elleni törvények hogyan kezelik az ilyen helyzeteket, és milyen felelőssége van az ügyfélnek, ha...
Az MBH Bank ügyfeleit célzó adathalász támadássorozat megrázza a biztonsági harangot! Április közepétől kezdve több ügyfél is milliós nagyságrendű károkat szenvedett, miután a bank nevével visszaélő hamis weboldalon adták meg bejelentkezési adataikat, vagy hamis applikációval feltörték fiókjaikat. Szakértői elemzésünk feltárja, milyen mulasztások történtek a bank és a hatóságok részéről, miközben a takarek.login-onlihe-mbhdank.com domaint április 23-án regisztrálták, de a károk már április 15-étől jelentkeztek és eszkalálódtak. Bemutatjuk, milyen eszközök álltak...
Olvasom, hogy a Kormány a Fogyved.kormany.hu oldalon felmérést tett közzé. Aztán arra gondoltam meglátogatom és miután megtettem, rádöbbentem, hogy 12 igenes kérdéssorról van szó. Tehát képzeld el azt a csodálatos világot, ahol az állami digitális fogyasztóvédelem aktívan, frissen és lendületesen működik, miközben a kormány értelmes, valódi válaszlehetőségeket kínáló konzultációkon kéri ki a véleményed: oké, most ébredj fel, mert itt erről szó sincs. Itt egyértelműen nem érdekel senkit a te...