Megjelent a Kinect for Windows szoftverfejlesztői készlet béta verziója
3 perc olvasás2011. június 17.-től ingyenes béta verzióként is elérhető a Microsoft Research kutatói által kifejlesztett KinectTM for Windows® SDK (szoftverfejlesztői készlet). A fejlesztők az SDK segítségével és a Kinect technológia felhasználásával olyan új alkalmazásokat teremthetnek, amelyek a mélység- és mozgásérzékelésen, valamint a hang- és tárgyfelismerésen alapulnak.
2011. június 17.-től ingyenes béta verzióként is elérhető a Microsoft Research kutatói által kifejlesztett KinectTM for Windows® SDK (szoftverfejlesztői készlet). A fejlesztők az SDK segítségével és a Kinect technológia felhasználásával olyan új alkalmazásokat teremthetnek, amelyek a mélység- és mozgásérzékelésen, valamint a hang- és tárgyfelismerésen alapulnak.
A Kinect for Windows SDK bevezetését Redmondban a Code Camp 24 órás élő programozási maratonnal ünnepelték. A rendezvényen a fejlesztőknek az új eszközkészletekkel olyan alkalmazásokat kellett létrehozniuk, melyek az egészségügyben, a tudományos területen és az oktatásban használhatók. A Code Camp alatt született projekteket a Channel 9 élő műsorban mutatta be. Az adás fontosabb pillanatai itt tekinthetők meg: http://channel9.msdn.com/live.
„A Kinect for Windows SDK számos lehetőséget nyújt azon fejlesztők számára, akik a Windows-ban akarják felhasználni a Kinect technológia erejét" – mondta Anoop Gupta, a Microsoft Research munkatársa. „Izgatottan várjuk, hogy milyen munkákat fognak bemutatni a fejlesztők."
A Kinect for Windows SDK kizárólag a Windows 7 operációs rendszeren működik, és illesztőprogramokat, az érzékelők nyers adatfolyamának feldolgozására szolgáló API-kat (alkalmazásprogramozási kezelőfelületeket), természetes felhasználói felületeket, telepítési dokumentumokat, illetve egyéb forrásanyagokat tartalmaz. Az SDK elérhetővé teszi a Kinect képességeit mindazoknak, akik a C++, a C# vagy a Visual Basic® nyelven, Microsoft® Visual Studio® 2010 használatával írnak alkalmazásokat.
Az SDK az alábbi funkciókkal rendelkezik:
- Nyers adatfolyam az érzékelőkből – A fejlesztők hozzáférhetnek a mélységérzékelőből, a színes kameraérzékelőből, illetve a négypontú mikrofonegységből származó nyers adatfolyamokhoz. Ezáltal feldolgozhatják a Kinect érzékelő által generált, alacsony szintű adatfolyamokat, amelyek az alkalmazások alapjául szolgálhatnak.
- A test mozgásának követése – Az SDK képes arra, hogy kövesse a Kinect előtt mozgó egy vagy két ember testét, így lehetővé teszi a testmozgásalapú alkalmazások létrehozását.
- Magas szintű hangfunkciók – A hangfeldolgozási funkciók között megtalálható a kifinomult zaj- és visszhangszűrés, az aktuális hangforrás azonosítására szolgáló sugáralkotás, valamint a Windows beszédfelismerési API-jával való integráció.
- Könnyű telepítés – Az SDK telepítése szabványos módon, gyorsan történik a Windows 7 rendszeren. A készlet telepítőjének teljes mérete kevesebb, mint 100MB. A fejlesztők néhány perc alatt készen is állhatnak a munkára, és nincs szükségük másra, mint a boltokban megvásárolható normál Kinect szenzorra.
- Alapos dokumentáció – Az SDK több mint 100 oldal minőségi technikai dokumentációt tartalmaz. A beépített súgófájlokon túl a dokumentáció részletesen végigvezeti a fejlesztőket az SDK legtöbb példaalkalmazásán.
A „Kinect for Windows SDK" ingyenesen letölthető az alábbi linkről: http://research.microsoft.com/kinectsdk. A Microsoft az SDK kereskedelmi változatát később tervezi kiadni. További információk elérhetők a Twitteren: http://twitter.com/#!/KinectSDKTeam