Menetrendi változások a most életbe lépett 2008/2009 téli menetrend kapcsán
Ma – 2008. november 28-án sajtótájékoztatón mutatták be a MÁV vezetői a sajtónak a Déli pályaudvaron a 2008-2009 évi menetrendet. Amint elmondták, a nehézséget az jelentette, hogy nem közlekedhet idén több kapacitás mint tavaly, az állam nem fizeti ki. Éppen ezért a csúcsidőn kívül közlekedő vonatok számának megnyirbálásával, illetve egy ünnepi és iskolaszüneti korlátozások kiterjesztésével igyekeztek kapacitást nyerni.
Ma – 2008. november 28-án sajtótájékoztatón mutatták be a MÁV vezetői a sajtónak a Déli pályaudvaron a 2008-2009 évi menetrendet. Amint elmondták, a nehézséget az jelentette, hogy nem közlekedhet idén több kapacitás mint tavaly, az állam nem fizeti ki. Éppen ezért a csúcsidőn kívül közlekedő vonatok számának megnyirbálásával, illetve egy ünnepi és iskolaszüneti korlátozások kiterjesztésével igyekeztek kapacitást nyerni.
Ujdonság az is, hogy az idei esztendőtől a menetrend elektronikus terjesztésére helyezik a hangsúly, sőt a korábbi papair alapú menetrendet letölthetővé és szabadon terjeszthetővé teszik. Csak azt kérik, hogy aki egyszer máshova, például közösségi vállalati halóra felette, akkor a változásokat is tegye mellé vagy cserélje ki az új verzióra, mert mindannyiunk érdeke, hogy a pontos és korrekt menetrend jusson el mindenhova
Az esélyegyenlőség cimén a napokban megvont nyugdijas kedvezmény kapcsán kérdésünkre azt felelték, 2008 december 14-után bejelentik az űj változatot. Pontosan így fogalmaznak közleményükben:
MÁV-START Zrt. tájékoztatja kedves utasait, hogy az Európai Unió jogszabályainak megfelelve, a nők és a férfiak közötti, életkor szerinti diszkrimináció feloldása érdekében az életkorhoz kötött, 20 % -os kedvezményt – amelyet az 55. életévüket betöltött nők, valamint a 60. életévüket betöltött férfiak vehettek igénybe – átalakítja.
A MÁV-START Zrt. 2008. december 14-től, a menetrendváltáskor új kedvezményt kíván bevezetni, melyről hamarosan tájékoztatást ad.
2008. december 13-ig az életkorhoz kötött kedvezmény alapján a menetjegy a jelenlegi szabályok szerint továbbra is megvásárolható (akár 60 napos elővétellel) és érvénytartamán belül utazásra felhasználható.
Az alábbiakban foglalták össze az illetékesek a legfőbb változásokat, amiből van jócskán:
A 2008. december 14-től érvényes 2008/2009. évi menetrendben utasaink továbbra is kihasználhatják az ütemes menetrend nyújtotta előnyöket, kibővítve a most bevezetésre kerülő változtatásokkal. A jövő évi menetrendi struktúra kialakításakor a Dunántúlra történő ütemes menetrend kiterjesztése volt a cél, a menetrend ésszerűsítése mentén. Ezek alapján, a valós és tömeges utas igényekhez igazított struktúra kialakításakor a kihasználatlan vagy indokolatlan többletkapacitások átcsoportosításra kerültek, így a nyugat-magyarországi vasúti szolgáltatások javulnak anélkül, hogy az többlet költséget eredményezzen. Az átcsoportosítások megvalósítása a következők alapján történt:
- A csúcsidőn közlekedő, kihasználatlan vonatok közlekedésének korlátozása, vagy megszüntetése.
- Tanítási szünetben a napközben, csúcsidőn kívül közlekedő vonatok közlekedtetésének szüneteltetése.
- Év végi közlekedési korlátozások bevezetése.
A menetrend szerkezeti átalakítása mellett számos változás történik a 2008/2009. évi menetrendben, új minőségi vonatok közlekednek napközben Erdélybe, Budapest- Bécs-München között forgalomba áll az ÖBB osztrák vasúttársaság új prémium terméke a Railjet, megújul a németországi éjszakai vasúti kínálat, belföldön forgalomba állnak a 3. generációs InterCity kocsik, bizonyos vonalak esetében az InterCity vonatok kerékpárszállító kocsikkal is közlekednek, illetve megvalósul az interregionális összeköttetés között.
Új ütemes menetrendű vonalak
A vonal végpontjai |
Menetrendi mező |
Szolgáltatás |
Budapest – Székesfehérvár |
30a |
Elővárosi ütemes menetrend |
Budapest -Dunaújváros |
40a, 42 |
Elővárosi ütemes menetrend |
Budapest – Pécs |
40a, 40 |
Kétórás ütemű távolsági menetrend |
Budapest – Székesfehérvár – Szombathely / Zalaegerszeg |
30a, 20, 25 |
Kétórás ütemű távolsági menetrend |
Szombathely – Kőszeg |
18 |
Elővárosi ütemes menetrend távolsági ráhordó funkcióval |
Budapest – Székesfehérvár – Tapolca |
30a, 29 |
Az utazási igényekhez igazodó ütemes menetrend |
Közvetlen Pécs-Miskolc IC összeköttetés
- Közvetlen kétóránkénti eljutás biztosítása Pécs és Miskolc között
- Pécsről 5:24 – 15:24 között
- Miskolcról 7:28 – 17:28 között
Új mobilitási lehetőség: „haránt" irányú kapcsolat
Új, interregionális összeköttetés Kecskemét-Kaposvár között, Kiskunhalas, Baja, Dombóvár érintésével.
Az új eljutási lehetőségek célja
- Új, vonzó eljutási lehetőség kínálata.
- Több bevétel új távolsági utasok révén, a jobb kínálat nagyobb forgalmat gerjeszt.
- A MÁV-START imázsának javítása a fővonalaktól távolabb eső kistérségekben is egy új, jobb minőségű szolgáltatással.
Kecskemét – Kaposvár: 2 órás ütem
Szolnoki IC csatlakozási rendszer
- Kör IC vonatok és a romániai IC vonatok között, ezáltal minőségi eljutás biztosítása kétóránként Miskolc – Nyíregyháza – Debrecen / Békéscsaba között.
Kerékpárszállítás IC vonatokon:
- Kötelező kerékpárhely foglalással (pécsi és miskolci IC vonatok egy részén, illetve néhány kör-IC járaton).
- A német vezérlőkocsik erre kialakított részén.
- Vonatonként 8 db kerékpár
Nemzetközi fejlesztések
- Új, minőségi nappali vonatok Erdélybe.
- Új, minőségi éjszakai vonatok Németország nagyvárosaiba – Stuttgart, Frankfurt, Drezda, Berlin – kedvező áron.
- A legmodernebb technikát képviselő vonatok Bécsbe és Münchenbe.
Románia
Új minőségi kínálatot vezetünk be Románia felé: távolsági forgalomban, Budapestről InterCity vonatok közlekednek Erdély nagyvárosaiba és Bukarestbe.
Budapest és Arad között az új menetrendi időszakban mindkét irányban kétóránként közlekednek az InterCity vonatok.
- Hosszú idő után újra közlekedik közvetlen nappali vonat a Székelyföldre – Gyergyószentmiklós, Csíkszereda, Sepsiszentgyörgy és Tusnádfürdő útvonalon át Brassóba – Hargita InterCity néven. Az új vonaton – amely további eljutási lehetőséget biztosít Nagyváradra és Kolozsvárra is – a szép tájak látványa mellett az Utasellátó étkezőkocsija is kellemessé teszi az utazást.
- Az új Transsylvania InterCity az eddigieknél kedvezőbb eljutást biztosít Nagyszebenbe.
- A délutáni Zaránd InterCity Aradon túl Déván át Simeriaba (Piski) közlekedik.
- Az új Pannonia IC a magyar és a román főváros között biztosít minőségi kapcsolatot.
- Debrecenből Szatmárnémetibe, Nagybányára és Nagyváradra közlekedik gyorsvonat.
Ausztria – railjet
- Új, világszínvonalú jármű áll forgalomba Budapest – Bécs – München között. A RAILJET a magyar és az osztrák főváros között naponta kétszer – Budapestről kora délután és este, Bécsből reggel és délután – indul. A „Premium" osztály utasait finom italokkal, ínycsiklandó harapnivalóval várják a fedélzeti utaskísérők. A First osztályon mindent úgy alakítottak ki, hogy az üzleti utasok nyugodtan dolgozhassanak menet közben. A vonat kerekesszék-emelővel és gyermekeknek kialakított mozival várja utasait. Az eddigi kedvezmények (egy útra szóló jegy Bécsbe 13 €-tól) továbbra is érvényesek rá.
- Magyarországon keresztül halad jövőre a Bécset Zágrábbal összekötő InterCity. Avonat Zágráb – Gyékényes – Nagykanizsa – Szombathely – Sopron- Bécs útvonalon közlekedik, amellyel nyugat-magyarországi lakosok egész évben könnyen megközelíthetik a horvát fővárost.
Németország
- Ébredjen Berlinben! Egy évtizedes szünet után újra közlekedik Budapestről Drezdába és Berlinbe a Metropol EuroNight – a kor követelményeinek megfelelően légkondicionált, minőségi szolgáltatást nyújtó fekvőhelyes- és hálókocsikkal, a vonaton felszolgált reggelivel. Az új vonatra már 29 euróért válthatunk menetjegyet. A vonat reggelre Berlin belvárosába, a Reichstag szomszédságában található óriási, új főpályaudvarra viszi utasait.
- Csak egy alvásra Dél-Németország: Új éjszakai vonatunk reggelre Stuttgart és Frankfurt központjáig viszi. A Danubius EuroNight vonat Ulm – Stuttgart – Pforzheim – Karlsruhe- Mannheim útvonalon át közlekedik Frankfurtba. Ebben a vonatban a teljes útvonalon étkezőkocsi is közlekedik, egy útra szóló menetjegy már 39 €-tól váltható. A vonaton légkondicionált, hangszigetelt, mosdós hálóhelyek is találhatók, ahol egy-két és háromágyas elhelyezést is igénybe vehetnek utasaink.
- A RAILJET vonattal Budapestről kora délutáni indulással utazhatunk Münchenbe, kedvező eljutási idővel, vonzó tarifával (egy útra szóló 29 €-tól) továbbra is érvényesek rá.
Szlovákia
- A Pannonia nemzetközi gyorsvonat megszűnik, helyette májustól szeptemberig az Amicus nemzetközi gyorsvonat közlekedik Győr-Rajka határátmenetben.
- A jelenlegi három pár érsekújvári személyvonat csak Párkányig közlekedik.
- A Moravia InterCity helyett az Avala InterCity, a Galileo Galilei EuroNight helyett pedig a Metropol EuroNight közlekedik azonos időszakban.
- A Rákóczi nemzetközi gyorsvonat odaúton változatlan menetrendi fekvésben, visszaúton a megszűnő Bem József EC helyét átvéve InterCity kocsikkal közlekedik.
- Új Abaúj InterCity vonat minőségi járművekkel, de kishatárforgalmi jellegét megtartva.
- A jelenlegi Bem József EC odaúti, és a Rákóczi jelenlegi visszaúti menetrendi idejében személyvonat közlekedik Füzesabonyból Kassára és vissza.
- A Komárom – Komárno, valamint a Sátoraljaújhely – Slovenské Nové Mesto közötti személyforgalom megszűnik.
Csehország, Lengyelország
- A nyári szezonban a Rajkán át közlekedő Amicus nemzetközi gyorsvonat a prágai eljutáshoz még több ülő- és hálóhelyet, valamint egy fekvőhelyes kocsit és kerékpárszállítási lehetőséget is biztosít.
- A Cracovia nemzetközi gyorsvonat továbbra is csak nyári időszakban közlekedik Hidasnémeti és Lőkösháza között.
- A Jadran nemzetközi gyorsvonat Szombathely és Rajka között a korábbi Pápa-Győr útvonal helyett Csornán át közlekedik.
- A nappali Bem József EuroCity a menetrendváltással megszűnik.
Horvátország
- A Maestral nemzetközi gyorsvonat Gyékényesen és Koprivnica-n át közlekedik Zágrábba.
- A nyári szezonban közlekedő tengerparti közvetlen kocsik megszűnnek, helyette a nyári időszakban kedden és pénteken új Adria nemzetközi gyorsvonat közlekedik Split-be. Rijeka-ba az eljutást a Venezia EuroNight-ban közlekedő fekvőhelyes kocsi biztosítja.
- Új EuroCity vonat közlekedik Zagreb néven az év minden napján Bécsből Zágrábba, Sopron – Szombathely – Nagykanizsa útvonalon, a nyugat-magyarországi lakosoknak egész évben közelebb hozva ezzel a horvát fővárost.
- A Jadran nemzetközi gyorsvonat Rajka és Szombathely között a korábbi Győr – Pápa- Szombathely útvonal helyett Csornán át közlekedik.
Szerbia, Montenegro
- Az Avala InterCity Belgrádból Bécs helyett Prágába közlekedik. A nyári szezonban a hét minden napján továbbít Montenegro tengerpartjára, Bar-ba közvetlen fekvőhelyes kocsit, illetve hetente kétszer Thesszalonikihez hasonlóan ide is közlekedik az ukrán vagy az orosz vasút hálókocsija.
- A nyári szezonban új vonatpár közlekedik Belgrádba Ivo Andric néven, amely Budapestről reggel, Belgrádból pedig délelőtt indul.
Oroszország, Fehéroroszország
- A Minszk-be és az onnan tovább Moszkvába közlekedő kocsikat az új menetrendben a Metropol EuroNight vonat továbbítja.
- Az új menetrendi időszakban ismét közvetlenül el lehet jutni Szentpétervárra, a Metropol Euronight-tal közlekedő hálókocsival, amely Budapestről minden szerdán, Szentpétervárról minden vasárnap indul, majd két nappal később érkezik meg célállomására.
- A Tisza nemzetközi gyorsvonat Záhonyból Budapest felé 90 perccel, Budapestről Záhony felé 30 perccel később közlekedik.
A budapesti elővárosi közlekedés változásai
1. Budapest – Győr – Hegyeshalom
- Budapest-Komárom/Győr között óránkénti elővárosi közlekedés, tatabányai betétjáratokkal reggel budapesti, délután tatabányai irányba.
- A munkanapokon közlekedő vonatok karácsony és újév közötti munkanapokon nem közlekednek.
2. Budapest – Esztergom
- A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt.
12. sz. Tatabánya – Oroszlány vonal
- A vonalon csúcsidőben az órás ütemű közlekedés, csúcsidőn kívül 2 órás ütemes közlekedés, a vonatok viszonylata Tatabánya – Oroszlány – Tatabánya, csatlakozással Budapest irányába.
- Kétóránként közvetlen csatlakozás a budapesti gyorsvonatokhoz.
- A két pár közvetlen vonat Budapest – Oroszlány között nem közlekedik.
30a. Budapest – Székesfehérvár
- Az elővárosi forgalomba a vonalon integrált ütemes menetrend.
- Napközben 5:48 és 20:48 között minden órában zónázó vonat közlekedik Székesfehérvárra Érd felsőn át.
- A zónázó vonat előtt mindenhol megálló személyvonat, munkanapokon csúcsidőben sűrítő személyvonatok Martonvásárra.
40a Budapest – Pusztaszabolcs
- Az elővárosi forgalomba a vonalon integrált ütemes menetrend.
- Budapestről minden órában Pusztaszabolcsra, ebből 13 pár vonat Dunaújvárosig közlekedik, melyek Pusztaszabolcsig mindenhol megállnak, Pusztaszabolcs és Dunaújváros között viszont nem, ezen állomások közötti megállókat a regionális vonatok szolgálják ki.
- Az órás személyvonatok mellett munkanapokon és csak csúcsidőben sűrítő járatok közlekednek óránként Százhalombattára.
70. Budapest – Vác – Szob
- Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
- Tanítási szünetekben Budapest – Vác viszonylatban munkanapi vonatok közül 4 pár nem közlekedik.
- A Budapest – Nové Zámky vonatok új viszonylata Budapest – Sturovo.
71. Budapest – Vácrátót – Vác
- Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
- Tanítási szünetekben Budapest – Vác viszonylatban munkanapi vonatok közül 5 pár nem közlekedik.
80a Budapest – Hatvan
- Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
- Tanítási szünetekben Budapest – Gödöllő viszonylatban a napközbeni munkanapi vonatok közül 4 pár nem közlekedik.
100a Budapest – Cegléd – Szolnok
- Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
- Tanítási szünetekben Budapest – Monor viszonylatban munkanapi vonatok közül 3 pár nem közlekedik.
120a Budapest – Újszász – Szolnok
- Az ütemes menetrendi struktúra változik, munkanapokon, csúcsidőn kívül napközben és este Budapest – Mende viszonylatban 4, Mende – Budapest viszonylatban 3 vonat nem közlekedik.
142. Budapest – Lajosmizse
- A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt.
- A vonatok új végállomása (Kőbánya – Kispest helyett): Budapest-Nyugati pályaudvar.
- Munkanapokon új 2857 sz. vonat közlekedik Ócsa – Budapest között.
150. Budapest – Kunszentmiklós-Tass
- Az ütemes menetrendi struktúra nem változik a Budapest – Kunszentmiklós-Tass viszonylatban.
Belföldi távolsági és regionális forgalom
1. Budapest – Győr – Hegyeshalom
- Budapest-Győr-(Szombathely/Sopron) között 2 órás alapütemben hagyományos gyorsvonati közlekedés, az elővárosi közlekedéssel összhangban, a jelenlegi rendszer szerint. A délelőtti órákban a gyorsvonati ütemből egy páratlan vonat a tervezethez képest lemondásra került.
5. Komárom – Székesfehérvár
- A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt.
- A vonatok közlekedését az 1. sz. vonal órás komáromi csatlakozásaihoz, illetve a tanítási időhöz igazítottuk.
10. Győr-Celldömölk
- A vonalon öt pár gyorsvonat közlekedik négyórás ütemben Budapestre és vissza, egy pár gyorsvonati betétjárattal kiegészítve.
- A vonal személyvonati forgalma a hivatásforgalmat szolgálja, és igazodik a Budapest-Hegyeshalom vonal ütemes menetrendjéhez.
11. sz. Győr – Veszprém vonal
- Győr – Bakonyszentlászló között kétórás, ütemes személyvonati menetrendet alakítottunk ki. A vonatok menetrendje Győr diák-, és hivatásforgalmához, valamint a csatlakozásokhoz igazodik.
- Bakonyszentlászló – Veszprém között a diák-, és a kirándulóforgalomnak megfelelően csökkentett vonat darabszámmal közlekednek a vonatok.
16. Hegyeshalom – Szombathely
- A Csorna-Szombathely szakaszon öt pár IC vonat közlekedik kétórás ütemben Budapestre és vissza, délelőtt és délután egy-egy ütem kimarad.
- A Hegyeshalom-Csorna vonalszakaszon a hivatásforgalomhoz igazodó személyvonati menetrend lesz, biztosítva a csatlakozásokat a végpontokon.
17. Szombathely – Nagykanizsa
- A vonalon három pár gyorsvonat közlekedik négyórás ütemben Pécsre és vissza.
- A személyvonatok menetrendje a hivatásforgalmi igényekhez igazodik.
18. Szombathely – Kőszeg
- A vonalon ütemes személyvonati menetrendet alakítottunk ki, kétóránként személyvonati és a köztes órákban gyorsított személyvonati közlekedéssel.
- A vonatok biztosítják a diák és hivatásforgalom lebonyolítását, valamint Szombathelyen a csatlakozásokat.
20. (Budapest) – Székesfehérvár – Szombathely
- A vonalon Budapestről Szombathelyre hat pár gyorsvonat közlekedik kétórás ütemben, délelőtt egy ütem kimarad. Egy pár gyorsvonat hétvégén korlátozásra került.
- A Budapest – Ljubljana Citadella vonatpár a kétórás ütembe integrálódik.
- A személyvonatok Székesfehérvár – Celldömölk között a hivatásforgalmat elégítik ki. Celldömölk-Szombathely között kétórás ütemes személyvonati közlekedés lesz, kiegészítve a hivatásforgalmat szolgáló betétjáratokkal.
23. Rédics – Zalaegerszeg vonal
- A vonalon 9 pár személyvonat közlekedik, kétórás alapütem szerint, de a hivatásforgalmat lebonyolító vonatok az igényekhez igazodnak.
25. sz. Hodos – Zalaegerszeg – Boba:
- Hat pár gyorsvonat kétórás ütemben közlekedik Budapest – Boba – Zalaegerszeg között, délelőtt egy ütem kimarad. Egy pár gyorsvonat hétvégén korlátozásra került.
- Celldömölk-Zalaegerszeg között kétórás személyvonati közlekedés lesz, de délelőtt és délután egy ütem kimarad.
26. Balatonszentgyörgy – Tapolca – Ukk (- Celldömölk):
- A vonatok menetrendje a hivatásforgalomhoz és a csatlakozásokhoz igazodnak.
29. (Budapest) – Székesfehérvár – Tapolca
Megszűnik az IC vonatok közlekedése.
A vonalon télen és nyáron eltérő közlekedés lesz:
- Télen: Három pár gyorsvonat közlekedik Budapest-Tapolca között. A személyvonatok kétórás ütemben közlekednek Tapolca és Székesfehérvár viszonylatban.
- Nyáron: kétórás ütemes gyorsvonati közlekedés lesz, hét pár gyorsvonattal. A személyvonatok kétórás ütemben közlekednek. A közlekedést kiegészítik a távolsági forgalomban közlekedő időszakos gyorsvonatok.
30. Budapest – Székesfehérvár – Nagykanizsa
- A megszűnő belföldi IC vonatpár és a 7 pár sebesvonat helyett, Nagykanizsa – Budapest között 4 pár közvetlen gyorsvonat közlekedik, valamint 2 pár nemzetközi Intercity/EuroCity.
- A megszűnő gyorsvonatok helyett Nagykanizsa – Székesfehérvár között személyvonatok közlekednek.
- Nyáron csütörtöki és vasárnapi napokon a spliti vonat külön menetvonalon közlekedik Gyékényes – Budapest között.
40. Budapest – Pusztaszabolcs – Pécs
- A vonalon 2 órás ütemben 8 pár IC vonat közlekedik Budapest Keleti – Pécs/Miskolc között.
- A Pusztaszabolcs – Pécs között 2 órás ütemben személyvonatok közlekednek, délelőtt Pusztaszabolcs – Dombóvár között egy ütemszünettel csatlakozva a 40a vonalon közlekedő elővárosi vonatoktól/vonatokhoz.
41. Dombóvár – Gyékényes
- 2 órás ütemben Kecskemét – Kaposvár/Gyékényes/Nagykanizsa viszonylatú mindenhol megálló vonatok közlekednek, melyek Dombóvár – Kaposvár között nem állnak meg, pótolva a megszűnő IP vonatokat.
- Dombóvár – Kaposvár között 2 órás ütemben 10 pár személyvonat közlekedik, melyekből 5 pár továbbközlekedik Gyékényesre (-Nagykanizsára).
- Hivatásforgalmi igények miatt Kaposvár – Gyékényes között egy pár betétvonat közlekedik munkanapokon.
43. Mezőfalva – Rétszilas
- Dunaújváros – Simontornya/Cece között a jelenlegi 6 pár vonat helyett 7 pár vonat közlekedik, Dunaújvárosból 3 pár vonat Cecéig, 4 pár Simontornyáig.
44. Pusztaszabolcs – Börgönd – Székesfehérvár
- A vonalon a jelenlegi 6 pár helyett 7 pár személyvonat közlekedik.
45. Székesfehérvár – Sárbogárd
- A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt, a Székesfehérvár – Bátaszék/Baja -, valamint a Pécs – Győr közvetlen összeköttetés megszűnik, az eljutás átszállással biztosított.
46. Sárbogárd – Bátaszék
- A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt, a Baja/Bátaszék – Székesfehérvár személyvonati, és a Baja – Budapest gyorsvonati összeköttetés megszűnik.
47. Dombóvár – Komló
- A vonatok menetrendje a fővonalon 2 órás ütemben közlekedő vonatokhoz igazodik.
50. Dombóvár – Bátaszék
- A vonalon 2 órás ütemben Kecskemét – Kaposvár/Gyékényes/Nagykanizsa viszonylatú vonatok közlekednek, Dombóvár – Bátaszék között személyvonatként.
60. Gyékényes – Pécs
- A jelenlegi 2 pár távolsági eljutás helyett 3 lesz Szombathely – Pécs között, az egyik közvetlen kocsikat továbbít Wiener Neustadt-ból.
80. Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely
- Hétvégén szűkítésre kerül a Budapest – Miskolc közötti IC-vonatok kínálata. A csökkentés nem érinti a „kör-IC-ket", és a Budapest – Miskolc – Kassa viszonylatú IC-ket sem. A korlátozás időszakaiban is kétóránkénti IC-vonat gyakoriságot tartunk fenn.
- A Szerencs – Nyíregyháza közötti szakaszon az órás ütemes közlekedési struktúra változatlan marad, a legkorábbi Miskolcról induló debreceni IC vasárnapi törlésén és három IC vonat karácsonyi ill. újévi menetrendi korlátozásán kívül.
81. Hatvan – Somoskőújfalu
- Megszűnik a Somoskőújfalu – Bp. Keleti közötti gyorsvonatpár, így a főváros hatvani átszállással érhető el. (Mivel csaknem mindig gyorsvonatra lehet átszállni, időveszteség nem éri az utasokat).
89. Miskolc – Nyékládháza – Tiszaújváros – Tiszapalkonya-Erőmű
- Valamennyi IP-vonat közlekedése megszűnik.
- Nyékládháza és Tiszaújváros közötti szakaszon több idősávban a csatlakozásokhoz, hivatásforgalomhoz igazított menetrendet alakítottunk ki.
- Kevesebb közvetlen vonat lesz Miskolcra, az elérhetőséget ütemes jellegű tiszaújvárosi ill. nyékládházi vonatokkal biztosítjuk.
92. Miskolc – Ózd
- Az ózdi hivatásforgalom és a régióközpont elérhetőségének javítása érdekében három új vonat közlekedik a vonalon.
100. Budapest – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony
- A Budapest-Nyugati pályaudvar – Nyíregyháza között közlekedő InterCity vonatok szombat déltől vasárnap délig korlátozásra kerültek. Ebben az időszakban a kör IC-k 2 órás ütemet biztosítanak, a záhonyi, mátészalkai InterCity vonatok is közlekednek.
- Négy pár nemzetközi InterCity vonat közlekedik Budapest-Keleti pályaudvarról Biharkeresztesen át Romániába. Ezek a vonatok látják el Karcag belföldi InterCity kiszolgálását is.
- A Tisza nemzetközi gyorsvonat Záhonyból Budapest felé 90 perccel, Budapestről Záhony felé 30 perccel később közlekedik.
- A vonalon közlekedő többi távolsági és regionális vonat menetrendje a teljesítmény racionalizálása miatt változik.
101. Püspökladány-Biharkeresztes
- A vonalon Romániába és onnan közlekedő négy pár nemzetközi InterCity vonat a helyi személyvonatok menetrendjébe van integrálva, a vonalon belül pótdíj nélkül igénybe vehető.
- A Püspökladány – Nagyvárad között közlekedő 2 pár regionális vonat megszűnik.
120. Budapest – Szolnok – Békéscsaba – Lökösháza
- A vonalon óránként ütemes távolsági vonatok közlekednek, Budapestről páratlan órában Romániába IC, páros órában Békéscsabára, vagy Lőkösházára gyors – 2 pár délelőtti vonat kivételével.
- A személyvonatok Szolnok – Mezőtúr és Mezőtúr – Gyoma között csak hivatásforgalmi időben közlekednek, Gyoma – Békéscsaba között 2, reggel Békéscsaba irányában óránként.
- A Békéscsaba – Lőkösháza közötti forgalmat hivatásforgalmi időszakban a gyorsvonatok és 3 személyvonat, ezen a szakaszon helyjegy nélkül igénybe vehetők az IC vonatok.
- A személyvonatok Szolnok – Mezőtúr és Mezőtúr – Gyoma között csak hivatásforgalmi időben közlekednek, Gyoma – Békéscsaba között 2, reggel Békéscsaba irányában óránként.
- A Békéscsaba – Lőkösháza közötti forgalmat hivatásforgalmi időszakban a gyorsvonatok és 3 személyvonat, ezen a szakaszon helyjegy nélkül igénybe vehetők az IC vonatok.
121. Békéscsaba – Mezőhegyes – Újszeged
- Változatlanul 2 óránkénti ütemes menetrend. A reggeli csúcsidő után az ütem 30 perccel korábbra kerül, így új csatlakozások létesülnek Újszeged – Szegeden át Budapestre, Makó – Hódmezővásárhelyen át Szolnokra, Mezőhegyesen Mezőtúrról, valamint Mezőhegyes – Orosházán át Békéscsabára és Szegedre.
125. Mezőtúr – Orosháza – Mezőhegyes
- 2 óránkénti ütemes menetrend, Orosháza térségében reggel betétjáratokkal. A páratlan vonatok 30 perces ütemeltolásával új csatlakozások létesülnek Mezőhegyesen Újszeged és Békéscsaba, Mezőhegyes felől Orosházán Békéscsabára és Szegedre, Mezőtúron Békéscsaba felől /felé is.
127. Vésztő – Gyoma
- Békéscsaba – Vésztő – Gyoma viszonylatban 2 óránkénti ütemes menetrenddel, csúcsidőben Szeghalom – Dévaványa között betétjáratok.
128 sz. Békéscsaba – Kötegyán – Vésztő – Szeghalom – Püspökladány
- 2 óránkénti ütemes menetrend, csúcsidőben Békéscsaba – Vésztő, Békéscsaba – Kötegyán, vagy Békéscsaba – Gyula között betétjáratok.
- 2 pár Szeged – Gyula, 3 pár Békéscsaba – Nagyszalonta vonat közlekedik.
- Békéscsabán Budapest felé / felől 5 perces csatlakozással fél óra utazási idő csökkenés.
130 sz. Szolnok – Hódmezővásárhely – Makó
- 2 óránkénti ütemes közlekedés, csúcsidőben Szolnok – Szentes között óránkénti sűrítéssel. Munkanapokon 1 új betétvonat Szentes – Szolnok viszonylatban.
140. Cegléd – Szeged
- Kecskemét -Kaposvár/Gyékényes/Nagykanizsa viszonylatban 2 óránként ütemes gyorsvonatok közlekednek.
150. Budapest – Kunszentmiklós-Tass – Kelebia
- Távolsági forgalomban változatlanul 2 óránkénti ütemes menetrend, de Budapest irányából a vonatok 1 órával korábban közlekednek.
- Az 1 pár Budapest – Baja gyorsvonat új célállomása Kelebia.
- A Budapest – Kiskunhalas között nem közlekedik egy pár gyorsvonat a kora délutáni órákban, melyet az Avala IC és személyvonat részben pótol.
A késő esti vonat nem közlekedik, így Kőbánya-Kispestről 18.06-kor indul a napi utolsó vonat Kiskunhalasra, és az utasszámokhoz igazodva a vonatok közlekedésében korlátozásokat vezettek be.