Ma – 2008. november 28-án sajtótájékoztatón mutatták be a MÁV vezetői a sajtónak a Déli pályaudvaron a 2008-2009 évi menetrendet. Amint elmondták, a nehézséget az jelentette, hogy nem közlekedhet idén több kapacitás mint tavaly, az állam nem fizeti ki. Éppen ezért a csúcsidőn kívül közlekedő vonatok számának megnyirbálásával, illetve egy ünnepi és iskolaszüneti korlátozások kiterjesztésével igyekeztek kapacitást nyerni.

 Ma – 2008. november 28-án sajtótájékoztatón mutatták be a MÁV vezetői a sajtónak a Déli pályaudvaron a 2008-2009 évi menetrendet. Amint elmondták, a nehézséget az jelentette, hogy nem közlekedhet idén több kapacitás mint tavaly, az állam nem fizeti ki. Éppen ezért a csúcsidőn kívül közlekedő vonatok számának megnyirbálásával, illetve egy ünnepi és iskolaszüneti korlátozások kiterjesztésével igyekeztek kapacitást nyerni.

Ujdonság az is, hogy az idei esztendőtől a menetrend elektronikus terjesztésére helyezik a hangsúly, sőt a korábbi papair alapú menetrendet letölthetővé és szabadon terjeszthetővé teszik. Csak azt kérik, hogy aki egyszer máshova, például közösségi vállalati halóra felette, akkor a változásokat is tegye mellé vagy cserélje ki az új verzióra, mert mindannyiunk érdeke, hogy a pontos és korrekt menetrend jusson el mindenhova 

Az esélyegyenlőség cimén a napokban megvont nyugdijas kedvezmény kapcsán kérdésünkre azt felelték, 2008 december 14-után bejelentik az űj változatot. Pontosan így fogalmaznak közleményükben:

 MÁV-START Zrt. tájékoztatja kedves utasait, hogy az Európai Unió jogszabályainak megfelelve, a nők és a férfiak közötti, életkor szerinti diszkrimináció feloldása érdekében az életkorhoz kötött, 20 % -os kedvezményt – amelyet az 55. életévüket betöltött nők, valamint a 60. életévüket betöltött férfiak vehettek igénybe – átalakítja.

A MÁV-START Zrt. 2008. december 14-től, a menetrendváltáskor új kedvezményt kíván bevezetni, melyről hamarosan tájékoztatást ad.  

2008. december 13-ig az életkorhoz kötött kedvezmény alapján a menetjegy a jelenlegi szabályok szerint továbbra is megvásárolható (akár 60 napos elővétellel) és érvénytartamán belül utazásra felhasználható.

Az alábbiakban foglalták össze az illetékesek a legfőbb változásokat, amiből van jócskán:

A 2008. december 14-től érvényes 2008/2009. évi menetrendben utasaink továbbra is kihasználhatják az ütemes menetrend nyújtotta előnyöket, kibővítve a most bevezetésre kerülő változtatásokkal. A jövő évi menetrendi struktúra kialakításakor a Dunántúlra történő ütemes menetrend kiterjesztése volt a cél, a menetrend ésszerűsítése mentén. Ezek alapján, a valós és tömeges utas igényekhez igazított struktúra kialakításakor a kihasználatlan vagy indokolatlan többletkapacitások átcsoportosításra kerültek, így a nyugat-magyarországi vasúti szolgáltatások javulnak anélkül, hogy az többlet költséget eredményezzen. Az átcsoportosítások megvalósítása a következők alapján történt:

  • A csúcsidőn közlekedő, kihasználatlan vonatok közlekedésének korlátozása, vagy megszüntetése.
  • Tanítási szünetben a napközben, csúcsidőn kívül közlekedő vonatok közlekedtetésének szüneteltetése.
  • Év végi közlekedési korlátozások bevezetése.

A menetrend szerkezeti átalakítása mellett számos változás történik a 2008/2009. évi menetrendben, új minőségi vonatok közlekednek napközben Erdélybe, Budapest- Bécs-München között forgalomba áll az ÖBB osztrák vasúttársaság új prémium terméke a Railjet, megújul a németországi éjszakai vasúti kínálat, belföldön forgalomba állnak a 3. generációs InterCity kocsik, bizonyos vonalak esetében az InterCity vonatok kerékpárszállító kocsikkal is közlekednek, illetve megvalósul az interregionális összeköttetés    között.

Új ütemes menetrendű vonalak

A vonal végpontjai

Menetrendi mező

Szolgáltatás

Budapest – Székesfehérvár

30a

Elővárosi ütemes menetrend

Budapest -Dunaújváros

40a, 42

Elővárosi ütemes menetrend

Budapest – Pécs

40a, 40

Kétórás ütemű távolsági menetrend

Budapest – Székesfehérvár – Szombathely / Zalaegerszeg

30a, 20, 25

Kétórás ütemű távolsági menetrend

Szombathely – Kőszeg

18

Elővárosi ütemes menetrend távolsági ráhordó funkcióval

Budapest – Székesfehérvár – Tapolca

30a, 29

Az utazási igényekhez igazodó ütemes menetrend

Közvetlen Pécs-Miskolc IC összeköttetés

  • Közvetlen kétóránkénti eljutás biztosítása Pécs és Miskolc között
  •  Pécsről 5:24 – 15:24 között
  •  Miskolcról 7:28 – 17:28 között

Új mobilitási lehetőség: „haránt" irányú kapcsolat

Új, interregionális összeköttetés Kecskemét-Kaposvár között, Kiskunhalas, Baja, Dombóvár érintésével.

Az új eljutási lehetőségek célja

  • Új, vonzó eljutási lehetőség kínálata.
  • Több bevétel új távolsági utasok révén, a jobb kínálat nagyobb forgalmat gerjeszt.
  • A MÁV-START imázsának javítása a fővonalaktól távolabb eső kistérségekben is egy új, jobb minőségű szolgáltatással.

Kecskemét – Kaposvár: 2 órás ütem

Szolnoki IC csatlakozási rendszer

  • Kör IC vonatok és a romániai IC vonatok között, ezáltal minőségi eljutás biztosítása kétóránként Miskolc – Nyíregyháza – Debrecen / Békéscsaba között.

Kerékpárszállítás IC vonatokon:

  • Kötelező kerékpárhely foglalással (pécsi és miskolci IC vonatok egy részén, illetve néhány kör-IC járaton).
  • A német vezérlőkocsik erre kialakított részén.
  • Vonatonként 8 db kerékpár

Nemzetközi fejlesztések

  • Új, minőségi nappali vonatok Erdélybe.
  • Új, minőségi éjszakai vonatok Németország nagyvárosaiba – Stuttgart, Frankfurt, Drezda, Berlin – kedvező áron.
  • A legmodernebb technikát képviselő vonatok Bécsbe és Münchenbe.

Románia

Új minőségi kínálatot vezetünk be Románia felé: távolsági forgalomban, Budapestről InterCity vonatok közlekednek Erdély nagyvárosaiba és Bukarestbe.

Budapest és Arad között az új menetrendi időszakban mindkét irányban kétóránként közlekednek az InterCity vonatok.

  • Hosszú idő után újra közlekedik közvetlen nappali vonat a Székelyföldre – Gyergyószentmiklós, Csíkszereda, Sepsiszentgyörgy és Tusnádfürdő útvonalon át Brassóba – Hargita InterCity néven. Az új vonaton – amely további eljutási lehetőséget biztosít Nagyváradra és Kolozsvárra is – a szép tájak látványa mellett az Utasellátó étkezőkocsija is kellemessé teszi az utazást.
  • Az új Transsylvania InterCity az eddigieknél kedvezőbb eljutást biztosít Nagyszebenbe.
  • A délutáni Zaránd InterCity Aradon túl Déván át Simeriaba (Piski) közlekedik.
  • Az új Pannonia IC a magyar és a román főváros között biztosít minőségi kapcsolatot.
  • Debrecenből Szatmárnémetibe, Nagybányára és Nagyváradra közlekedik gyorsvonat.

Ausztria – railjet

  • Új, világszínvonalú jármű áll forgalomba Budapest – Bécs – München között. A RAILJET a magyar és az osztrák főváros között naponta kétszer – Budapestről kora délután és este, Bécsből reggel és délután – indul. A „Premium" osztály utasait finom italokkal, ínycsiklandó harapnivalóval várják a fedélzeti utaskísérők. A First osztályon mindent úgy alakítottak ki, hogy az üzleti utasok nyugodtan dolgozhassanak menet közben. A vonat kerekesszék-emelővel és gyermekeknek kialakított mozival várja utasait. Az eddigi kedvezmények (egy útra szóló jegy Bécsbe 13 €-tól) továbbra is érvényesek rá.
  • Magyarországon keresztül halad jövőre a Bécset Zágrábbal összekötő InterCity. Avonat Zágráb – Gyékényes – Nagykanizsa – Szombathely – Sopron- Bécs útvonalon közlekedik, amellyel nyugat-magyarországi lakosok egész évben könnyen megközelíthetik a horvát fővárost.

Németország  

  • Ébredjen Berlinben! Egy évtizedes szünet után újra közlekedik Budapestről Drezdába és Berlinbe a Metropol EuroNight – a kor követelményeinek megfelelően légkondicionált, minőségi szolgáltatást nyújtó fekvőhelyes- és hálókocsikkal, a vonaton felszolgált reggelivel. Az új vonatra már 29 euróért válthatunk menetjegyet. A vonat reggelre Berlin belvárosába, a Reichstag szomszédságában található óriási, új főpályaudvarra viszi utasait.
  • Csak egy alvásra Dél-Németország: Új éjszakai vonatunk reggelre Stuttgart és Frankfurt központjáig viszi. A Danubius EuroNight vonat Ulm – Stuttgart – Pforzheim – Karlsruhe- Mannheim útvonalon át közlekedik Frankfurtba. Ebben a vonatban a teljes útvonalon étkezőkocsi is közlekedik, egy útra szóló menetjegy már 39 €-tól váltható. A vonaton légkondicionált, hangszigetelt, mosdós hálóhelyek is találhatók, ahol egy-két és háromágyas elhelyezést is igénybe vehetnek utasaink.
  • A RAILJET vonattal Budapestről kora délutáni indulással utazhatunk Münchenbe, kedvező eljutási idővel, vonzó tarifával (egy útra szóló 29 €-tól) továbbra is érvényesek rá.

Szlovákia

  • A Pannonia nemzetközi gyorsvonat megszűnik, helyette májustól szeptemberig az Amicus nemzetközi gyorsvonat közlekedik Győr-Rajka határátmenetben.
  • A jelenlegi három pár érsekújvári személyvonat csak Párkányig közlekedik.
  •  A Moravia InterCity helyett az Avala InterCity, a Galileo Galilei EuroNight helyett pedig a Metropol EuroNight közlekedik azonos időszakban.
  • A Rákóczi nemzetközi gyorsvonat odaúton változatlan menetrendi fekvésben, visszaúton a megszűnő Bem József EC helyét átvéve InterCity kocsikkal közlekedik.
  • Új Abaúj InterCity vonat minőségi járművekkel, de kishatárforgalmi jellegét megtartva.
  • A jelenlegi Bem József EC odaúti, és a Rákóczi jelenlegi visszaúti menetrendi idejében személyvonat közlekedik Füzesabonyból Kassára és vissza.
  • A Komárom – Komárno, valamint a Sátoraljaújhely – Slovenské Nové Mesto közötti személyforgalom megszűnik.

Csehország, Lengyelország

  • A nyári szezonban a Rajkán át közlekedő Amicus nemzetközi gyorsvonat a prágai eljutáshoz még több ülő- és hálóhelyet, valamint egy fekvőhelyes kocsit és kerékpárszállítási lehetőséget is biztosít.
  • A Cracovia nemzetközi gyorsvonat továbbra is csak nyári időszakban közlekedik Hidasnémeti és Lőkösháza között.
  • A Jadran nemzetközi gyorsvonat Szombathely és Rajka között a korábbi Pápa-Győr útvonal helyett Csornán át közlekedik.
  • A nappali Bem József EuroCity a menetrendváltással megszűnik.

Horvátország

  • A Maestral nemzetközi gyorsvonat Gyékényesen és Koprivnica-n át közlekedik Zágrábba.
  • A nyári szezonban közlekedő tengerparti közvetlen kocsik megszűnnek, helyette a nyári időszakban kedden és pénteken új Adria nemzetközi gyorsvonat közlekedik Split-be. Rijeka-ba az eljutást a Venezia EuroNight-ban közlekedő fekvőhelyes kocsi biztosítja.
  • Új EuroCity vonat közlekedik Zagreb néven az év minden napján Bécsből Zágrábba, Sopron – Szombathely – Nagykanizsa útvonalon, a nyugat-magyarországi lakosoknak egész évben közelebb hozva ezzel a horvát fővárost.
  • A Jadran nemzetközi gyorsvonat Rajka és Szombathely között a korábbi Győr – Pápa- Szombathely útvonal helyett Csornán át közlekedik.

Szerbia, Montenegro

  • Az Avala InterCity Belgrádból Bécs helyett Prágába közlekedik. A nyári szezonban a hét minden napján továbbít Montenegro tengerpartjára, Bar-ba közvetlen fekvőhelyes kocsit, illetve hetente kétszer Thesszalonikihez hasonlóan ide is közlekedik az ukrán vagy az orosz vasút hálókocsija.
  • A nyári szezonban új vonatpár közlekedik Belgrádba Ivo Andric néven, amely Budapestről reggel, Belgrádból pedig délelőtt indul.

Oroszország, Fehéroroszország

  • A Minszk-be és az onnan tovább Moszkvába közlekedő kocsikat az új menetrendben a Metropol EuroNight vonat továbbítja.
  • Az új menetrendi időszakban ismét közvetlenül el lehet jutni Szentpétervárra, a Metropol Euronight-tal közlekedő hálókocsival, amely Budapestről minden szerdán, Szentpétervárról minden vasárnap indul, majd két nappal később érkezik meg célállomására.
  • A Tisza nemzetközi gyorsvonat Záhonyból Budapest felé 90 perccel, Budapestről Záhony felé 30 perccel később közlekedik.

A budapesti elővárosi közlekedés változásai

1. Budapest – Győr – Hegyeshalom

  • Budapest-Komárom/Győr között óránkénti elővárosi közlekedés, tatabányai betétjáratokkal reggel budapesti, délután tatabányai irányba.
  • A munkanapokon közlekedő vonatok karácsony és újév közötti munkanapokon nem közlekednek.

2. Budapest – Esztergom

  • A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt.

12. sz. Tatabánya – Oroszlány vonal

  • A vonalon csúcsidőben az órás ütemű közlekedés, csúcsidőn kívül 2 órás ütemes közlekedés, a vonatok viszonylata Tatabánya – Oroszlány – Tatabánya, csatlakozással Budapest irányába.
  • Kétóránként közvetlen csatlakozás a budapesti gyorsvonatokhoz.
  • A két pár közvetlen vonat Budapest – Oroszlány között nem közlekedik.

30a. Budapest – Székesfehérvár

  • Az elővárosi forgalomba a vonalon integrált ütemes menetrend.
  • Napközben 5:48 és 20:48 között minden órában zónázó vonat közlekedik Székesfehérvárra Érd felsőn át.
  •  A zónázó vonat előtt mindenhol megálló személyvonat, munkanapokon csúcsidőben sűrítő személyvonatok Martonvásárra.

40a Budapest – Pusztaszabolcs

  • Az elővárosi forgalomba a vonalon integrált ütemes menetrend.
  • Budapestről minden órában Pusztaszabolcsra, ebből 13 pár vonat Dunaújvárosig közlekedik, melyek Pusztaszabolcsig mindenhol megállnak, Pusztaszabolcs és Dunaújváros között viszont nem, ezen állomások közötti megállókat a regionális vonatok szolgálják ki.
  • Az órás személyvonatok mellett munkanapokon és csak csúcsidőben sűrítő járatok közlekednek óránként Százhalombattára.

70. Budapest – Vác – Szob

  • Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
  • Tanítási szünetekben Budapest – Vác viszonylatban munkanapi vonatok közül 4 pár nem közlekedik.
  • A Budapest – Nové Zámky vonatok új viszonylata Budapest – Sturovo.

71. Budapest – Vácrátót – Vác

  • Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
  • Tanítási szünetekben Budapest – Vác viszonylatban munkanapi vonatok közül 5 pár nem közlekedik.

80a Budapest – Hatvan

  • Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
  • Tanítási szünetekben Budapest – Gödöllő viszonylatban a napközbeni munkanapi vonatok közül 4 pár nem közlekedik.

100a Budapest – Cegléd – Szolnok

  • Iskolai időszakban az ütemes menetrendi struktúra nem változik.
  • Tanítási szünetekben Budapest – Monor viszonylatban munkanapi vonatok közül 3 pár nem közlekedik.

120a Budapest – Újszász – Szolnok

  • Az ütemes menetrendi struktúra változik, munkanapokon, csúcsidőn kívül napközben és este Budapest – Mende viszonylatban 4, Mende – Budapest viszonylatban 3 vonat nem közlekedik.

142. Budapest – Lajosmizse

  • A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt.
  • A vonatok új végállomása (Kőbánya – Kispest helyett): Budapest-Nyugati pályaudvar.
  • Munkanapokon új 2857 sz. vonat közlekedik Ócsa – Budapest között.

150. Budapest – Kunszentmiklós-Tass

  • Az ütemes menetrendi struktúra nem változik a Budapest – Kunszentmiklós-Tass viszonylatban.

Belföldi távolsági és regionális forgalom

1. Budapest – Győr – Hegyeshalom

  • Budapest-Győr-(Szombathely/Sopron) között 2 órás alapütemben hagyományos gyorsvonati közlekedés, az elővárosi közlekedéssel összhangban, a jelenlegi rendszer szerint. A délelőtti órákban a gyorsvonati ütemből egy páratlan vonat a tervezethez képest lemondásra került.

5. Komárom – Székesfehérvár

  • A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt.
  • A vonatok közlekedését az 1. sz. vonal órás komáromi csatlakozásaihoz, illetve a tanítási időhöz igazítottuk.

10. Győr-Celldömölk

  • A vonalon öt pár gyorsvonat közlekedik négyórás ütemben Budapestre és vissza, egy pár gyorsvonati betétjárattal kiegészítve.
  • A vonal személyvonati forgalma a hivatásforgalmat szolgálja, és igazodik a Budapest-Hegyeshalom vonal ütemes menetrendjéhez.

11. sz. Győr – Veszprém vonal

  • Győr – Bakonyszentlászló között kétórás, ütemes személyvonati menetrendet alakítottunk ki. A vonatok menetrendje Győr diák-, és hivatásforgalmához, valamint a csatlakozásokhoz igazodik.
  • Bakonyszentlászló – Veszprém között a diák-, és a kirándulóforgalomnak megfelelően csökkentett vonat darabszámmal közlekednek a vonatok.

16. Hegyeshalom – Szombathely

  • A Csorna-Szombathely szakaszon öt pár IC vonat közlekedik kétórás ütemben Budapestre és vissza, délelőtt és délután egy-egy ütem kimarad.
  • A Hegyeshalom-Csorna vonalszakaszon a hivatásforgalomhoz igazodó személyvonati menetrend lesz, biztosítva a csatlakozásokat a végpontokon.

17. Szombathely – Nagykanizsa

  • A vonalon három pár gyorsvonat közlekedik négyórás ütemben Pécsre és vissza.
  • A személyvonatok menetrendje a hivatásforgalmi igényekhez igazodik.

18. Szombathely – Kőszeg

  • A vonalon ütemes személyvonati menetrendet alakítottunk ki, kétóránként személyvonati és a köztes órákban gyorsított személyvonati közlekedéssel.
  • A vonatok biztosítják a diák és hivatásforgalom lebonyolítását, valamint Szombathelyen a csatlakozásokat.

20. (Budapest) – Székesfehérvár – Szombathely

  • A vonalon Budapestről Szombathelyre hat pár gyorsvonat közlekedik kétórás ütemben, délelőtt egy ütem kimarad. Egy pár gyorsvonat hétvégén korlátozásra került.
  • A Budapest – Ljubljana Citadella vonatpár a kétórás ütembe integrálódik.
  • A személyvonatok Székesfehérvár – Celldömölk között a hivatásforgalmat elégítik ki. Celldömölk-Szombathely között kétórás ütemes személyvonati közlekedés lesz, kiegészítve a hivatásforgalmat szolgáló betétjáratokkal.

23. Rédics – Zalaegerszeg vonal

  • A vonalon 9 pár személyvonat közlekedik, kétórás alapütem szerint, de a hivatásforgalmat lebonyolító vonatok az igényekhez igazodnak.

25. sz. Hodos – Zalaegerszeg – Boba:

  • Hat pár gyorsvonat kétórás ütemben közlekedik Budapest – Boba – Zalaegerszeg között, délelőtt egy ütem kimarad. Egy pár gyorsvonat hétvégén korlátozásra került.
  • Celldömölk-Zalaegerszeg között kétórás személyvonati közlekedés lesz, de délelőtt és délután egy ütem kimarad.

26. Balatonszentgyörgy – Tapolca – Ukk (- Celldömölk):

  • A vonatok menetrendje a hivatásforgalomhoz és a csatlakozásokhoz igazodnak.

29. (Budapest) – Székesfehérvár – Tapolca

Megszűnik az IC vonatok közlekedése.

A vonalon télen és nyáron eltérő közlekedés lesz:

  • Télen: Három pár gyorsvonat közlekedik Budapest-Tapolca között. A személyvonatok kétórás ütemben közlekednek Tapolca és Székesfehérvár viszonylatban.
  • Nyáron: kétórás ütemes gyorsvonati közlekedés lesz, hét pár gyorsvonattal. A személyvonatok kétórás ütemben közlekednek. A közlekedést kiegészítik a távolsági forgalomban közlekedő időszakos gyorsvonatok.

30. Budapest – Székesfehérvár – Nagykanizsa

  • A megszűnő belföldi IC vonatpár és a 7 pár sebesvonat helyett, Nagykanizsa – Budapest között 4 pár közvetlen gyorsvonat közlekedik, valamint 2 pár nemzetközi Intercity/EuroCity.
  • A megszűnő gyorsvonatok helyett Nagykanizsa – Székesfehérvár között személyvonatok közlekednek.
  • Nyáron csütörtöki és vasárnapi napokon a spliti vonat külön menetvonalon közlekedik Gyékényes – Budapest között.

40. Budapest – Pusztaszabolcs – Pécs

  • A vonalon 2 órás ütemben 8 pár IC vonat közlekedik Budapest Keleti – Pécs/Miskolc között.
  • A Pusztaszabolcs – Pécs között 2 órás ütemben személyvonatok közlekednek, délelőtt Pusztaszabolcs – Dombóvár között egy ütemszünettel csatlakozva a 40a vonalon közlekedő elővárosi vonatoktól/vonatokhoz.

41. Dombóvár – Gyékényes

  • 2 órás ütemben Kecskemét – Kaposvár/Gyékényes/Nagykanizsa viszonylatú mindenhol megálló vonatok közlekednek, melyek Dombóvár – Kaposvár között nem állnak meg, pótolva a megszűnő IP vonatokat.
  • Dombóvár – Kaposvár között 2 órás ütemben 10 pár személyvonat közlekedik, melyekből 5 pár továbbközlekedik Gyékényesre (-Nagykanizsára).
  • Hivatásforgalmi igények miatt Kaposvár – Gyékényes között egy pár betétvonat közlekedik munkanapokon.

43. Mezőfalva – Rétszilas

  • Dunaújváros – Simontornya/Cece között a jelenlegi 6 pár vonat helyett 7 pár vonat közlekedik, Dunaújvárosból 3 pár vonat Cecéig, 4 pár Simontornyáig.

44. Pusztaszabolcs – Börgönd – Székesfehérvár

  • A vonalon a jelenlegi 6 pár helyett 7 pár személyvonat közlekedik.

45. Székesfehérvár – Sárbogárd

  • A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt, a Székesfehérvár – Bátaszék/Baja -, valamint a Pécs – Győr közvetlen összeköttetés megszűnik, az eljutás átszállással biztosított.

46. Sárbogárd – Bátaszék

  • A vonal menetrendi szerkezetében lényeges változás nem történt, a Baja/Bátaszék – Székesfehérvár személyvonati, és a Baja – Budapest gyorsvonati összeköttetés megszűnik.

47. Dombóvár – Komló

  • A vonatok menetrendje a fővonalon 2 órás ütemben közlekedő vonatokhoz igazodik.

50. Dombóvár  – Bátaszék

  • A vonalon 2 órás ütemben Kecskemét – Kaposvár/Gyékényes/Nagykanizsa viszonylatú vonatok közlekednek, Dombóvár – Bátaszék között személyvonatként.

60. Gyékényes – Pécs

  • A jelenlegi 2 pár távolsági eljutás helyett 3 lesz Szombathely – Pécs között, az egyik közvetlen kocsikat továbbít Wiener Neustadt-ból.

80. Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely

  • Hétvégén szűkítésre kerül a Budapest – Miskolc közötti IC-vonatok kínálata. A csökkentés nem érinti a „kör-IC-ket", és a Budapest – Miskolc – Kassa viszonylatú IC-ket sem. A korlátozás időszakaiban is kétóránkénti IC-vonat gyakoriságot tartunk fenn.
  • A Szerencs – Nyíregyháza közötti szakaszon az órás ütemes közlekedési struktúra változatlan marad, a legkorábbi Miskolcról induló debreceni IC vasárnapi törlésén és három IC vonat karácsonyi ill. újévi menetrendi korlátozásán kívül.

81. Hatvan – Somoskőújfalu

  • Megszűnik a Somoskőújfalu – Bp. Keleti közötti gyorsvonatpár, így a főváros hatvani átszállással érhető el. (Mivel csaknem mindig gyorsvonatra lehet átszállni, időveszteség nem éri az utasokat).

89. Miskolc – Nyékládháza – Tiszaújváros – Tiszapalkonya-Erőmű

  • Valamennyi IP-vonat közlekedése megszűnik.
  • Nyékládháza és Tiszaújváros közötti szakaszon több idősávban a csatlakozásokhoz, hivatásforgalomhoz igazított menetrendet alakítottunk ki.
  • Kevesebb közvetlen vonat lesz Miskolcra, az elérhetőséget ütemes jellegű tiszaújvárosi ill. nyékládházi vonatokkal biztosítjuk.

92. Miskolc – Ózd

  • Az ózdi hivatásforgalom és a régióközpont elérhetőségének javítása érdekében három új vonat közlekedik a vonalon.

100. Budapest – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony

  • A Budapest-Nyugati pályaudvar – Nyíregyháza között közlekedő InterCity vonatok szombat déltől vasárnap délig korlátozásra kerültek. Ebben az időszakban a kör IC-k 2 órás ütemet biztosítanak, a záhonyi, mátészalkai InterCity vonatok is közlekednek.
  • Négy pár nemzetközi InterCity vonat közlekedik Budapest-Keleti pályaudvarról Biharkeresztesen át Romániába. Ezek a vonatok látják el Karcag belföldi InterCity kiszolgálását is.
  • A Tisza nemzetközi gyorsvonat Záhonyból Budapest felé 90 perccel, Budapestről Záhony felé 30 perccel később közlekedik.
  • A vonalon közlekedő többi távolsági és regionális vonat menetrendje a teljesítmény racionalizálása miatt változik.

101. Püspökladány-Biharkeresztes

  • A vonalon  Romániába és onnan közlekedő négy pár nemzetközi InterCity vonat a helyi személyvonatok menetrendjébe van integrálva, a vonalon belül pótdíj nélkül igénybe vehető.
  • A Püspökladány – Nagyvárad között közlekedő 2 pár regionális vonat megszűnik.

120. Budapest – Szolnok – Békéscsaba – Lökösháza

  • A vonalon óránként ütemes távolsági vonatok közlekednek,  Budapestről páratlan órában Romániába IC, páros órában Békéscsabára, vagy Lőkösházára gyors – 2 pár délelőtti vonat kivételével.
  • A személyvonatok Szolnok – Mezőtúr és Mezőtúr – Gyoma között csak hivatásforgalmi időben közlekednek, Gyoma – Békéscsaba között 2, reggel Békéscsaba irányában óránként.
  • A Békéscsaba – Lőkösháza közötti forgalmat hivatásforgalmi időszakban a gyorsvonatok és 3 személyvonat, ezen a szakaszon helyjegy nélkül igénybe vehetők az IC vonatok.
  • A személyvonatok Szolnok – Mezőtúr és Mezőtúr – Gyoma között csak hivatásforgalmi időben közlekednek, Gyoma – Békéscsaba között 2, reggel Békéscsaba irányában óránként.
  • A Békéscsaba – Lőkösháza közötti forgalmat hivatásforgalmi időszakban a gyorsvonatok és 3 személyvonat, ezen a szakaszon helyjegy nélkül igénybe vehetők az IC vonatok.

121. Békéscsaba – Mezőhegyes – Újszeged

  • Változatlanul 2 óránkénti ütemes menetrend. A reggeli csúcsidő után az ütem 30 perccel korábbra kerül, így új csatlakozások létesülnek Újszeged – Szegeden át Budapestre, Makó – Hódmezővásárhelyen át Szolnokra, Mezőhegyesen Mezőtúrról, valamint Mezőhegyes – Orosházán át Békéscsabára és Szegedre.

125. Mezőtúr – Orosháza – Mezőhegyes

  • 2 óránkénti ütemes menetrend, Orosháza térségében reggel betétjáratokkal. A páratlan vonatok 30 perces ütemeltolásával új csatlakozások létesülnek Mezőhegyesen Újszeged és Békéscsaba, Mezőhegyes felől Orosházán Békéscsabára és Szegedre, Mezőtúron Békéscsaba felől /felé is.

127. Vésztő – Gyoma

  • Békéscsaba – Vésztő – Gyoma viszonylatban 2 óránkénti ütemes menetrenddel, csúcsidőben Szeghalom – Dévaványa között betétjáratok.

128 sz. Békéscsaba – Kötegyán – Vésztő – Szeghalom – Püspökladány

  • 2 óránkénti ütemes menetrend, csúcsidőben Békéscsaba – Vésztő, Békéscsaba – Kötegyán, vagy Békéscsaba – Gyula között betétjáratok.
  • 2 pár Szeged – Gyula, 3 pár Békéscsaba – Nagyszalonta vonat közlekedik.
  • Békéscsabán Budapest felé / felől 5 perces csatlakozással fél óra utazási idő csökkenés.

130 sz. Szolnok – Hódmezővásárhely – Makó

  • 2 óránkénti ütemes közlekedés, csúcsidőben Szolnok – Szentes között óránkénti sűrítéssel. Munkanapokon 1 új betétvonat Szentes – Szolnok viszonylatban.

140. Cegléd – Szeged

  • Kecskemét -Kaposvár/Gyékényes/Nagykanizsa viszonylatban 2 óránként ütemes gyorsvonatok közlekednek.

150. Budapest – Kunszentmiklós-Tass – Kelebia

  • Távolsági forgalomban változatlanul 2 óránkénti ütemes menetrend, de Budapest irányából a vonatok 1 órával korábban közlekednek.
  • Az 1 pár Budapest – Baja gyorsvonat új célállomása Kelebia.
  • A Budapest – Kiskunhalas között nem közlekedik egy pár gyorsvonat a kora délutáni órákban, melyet az Avala IC és személyvonat részben pótol.

A késő esti vonat nem közlekedik, így Kőbánya-Kispestről 18.06-kor indul a napi utolsó vonat Kiskunhalasra, és az utasszámokhoz igazodva a vonatok közlekedésében korlátozásokat vezettek be.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük