Mikor éri utol a válság a reklámokat?
3 perc olvasásA válság előbb-utóbb minden szférába begyűrűzik kisebb-nagyobb mértékben, kérdés, hogy a kommunikációt előbb vagy utóbb éri-e el, és milyen mértékben. Az értékesítés a marketing-kommunikációval kezdődik, PR-, online-, és reklámügynökségek egyelőre még csak találgatják a folyamatokat, az ügyfelek kivárnak. A Menedzsment Fórum második marketingkonferenciáján a válság marketing-kommunikációra gyakorolt hatását elemzik a felkért szakértők.
A válság előbb-utóbb minden szférába begyűrűzik kisebb-nagyobb mértékben, kérdés, hogy a kommunikációt előbb vagy utóbb éri-e el, és milyen mértékben. Az értékesítés a marketing-kommunikációval kezdődik, PR-, online-, és reklámügynökségek egyelőre még csak találgatják a folyamatokat, az ügyfelek kivárnak. A Menedzsment Fórum második marketingkonferenciáján a válság marketing-kommunikációra gyakorolt hatását elemzik a felkért szakértők.
A pénzügyi válság egy területet sem hagy érintetlenül, de hatása elsőként az autóiparban, pénzügyi szférában, utazási piacon és az ingatlan-vásárlások terén mutatkozik. Ezekben pedig az a közös, hogy mindegyik terület a legnagyobb reklámköltők közé tartozik, így az, hogy most mi jár ezen vezető cégek marketingeseinek fejében nagy mértékben meghatározza a jövőt. Ennek jár utána a Menedzsment Fórum, mely második marketingkonferenciáján minden oldalról igyekszik megvizsgálni a kérdést. Előadóink, és a panelbeszélgetésben résztvevők között lesz hirdető, reklám- és médiaügynökség, valamint több médium képviselője.
Nagy kérdés, hogy hogyan lehet ésszerűen reagálni a megváltozott helyzetben, érdemes-e beruházni a marketingbe továbbra is, és az élvonalban maradni e téren is, vagy a marketing az első terület, ahonnan a legkönnyebb elvenni. A módosításra is számos lehetőség van, sok helyen az üzenet változik meg, például a banki hitelezés helyett, inkább a betétgyűjtés kerül a középpontba, de a termékkommunikáció megváltozása, és a költségcsökkenés mellett az átcsoportosítás is több irányba mutathat.
Több szakember véleménye szerint a kommunikációs büdzsék átcsoportosításának egyik nyertesei lehetnek a PR- és onlineügynökségek, előbbi a módszer viszonylagos olcsósága, utóbbi pedig mérhetősége miatt. Lakóparkok például, melyek eddig óriásplakáton építették imázsukat, lehet, hogy most az internetre kényszerülnek etéren is, de az is elképzelhető, hogy a marketing büdzsé nagy részét a jövőben inkább óvodák, iskolák, közterületek fejlesztésére fordítják, hogy ismertséget és tiszteletet vívjanak ki maguknak az adott kerületben.
Mely területnek, mik lehetnek a buktatói, milyen döntéseken érdemes a megváltozott gazdasági helyzetben elgondolkozni, marketing-kommunikáción belül honnan lehet a legkisebb fájdalommal elvenni, és mivel minden rosszban van valami jó is, érdemes megvizsgálni, hogy a jövőre nézve milyen előnyei lehetnek a gazdasági válságnak a piacra nézve. Ezeket a kérdéseket teszi fel a Menedzsment Fórum, és kap választ minden érdeklődő az mfor.hu második marketingkonferenciáján.
A konferencia 2008 december 4-én lesz Budapesten az Ybla Palota Rendezvényközpontban.