Minden harmadik laptop Acer…
Több mint háromszoros növekedéssel a notebook és a teljes PC piacon is vezető pozíciót ért el az Acer Magyarország – derül ki a Gartner elemzéséből. Jelenleg minden harmadik hordozható gépet a cég értékesíti. A vállalat az eredményt az év elején piacra dobott két új portfóliója sikerének tartja.
Több mint háromszoros növekedéssel a notebook és a teljes PC piacon is vezető pozíciót ért el az Acer Magyarország – derül ki a Gartner elemzéséből. Jelenleg minden harmadik hordozható gépet a cég értékesíti. A vállalat az eredményt az év elején piacra dobott két új portfóliója sikerének tartja.
A harmadik negyedévre az Acer a notebookok és az összes PC eladások tekintetében is piacvezető helyre ugrott – derül ki an Gartner elemző cég piaci elemzéséből. Az Acer részesedése a hazai PC üzletből 18,3 százalék, míg a hordozható gépek esetében – több mint háromszoros növekedést produkálva – 32,4 százalékot ért el.
Az Acer Magyarország vezetője az eredmények tükrében sikeresnek tartja az elmúlt időszakot. Egri Csaba szerint leginkább két új portfoliójuk (Gemstone & Profile) járult hozzá, hogy mind a professzionális, mind a fogyasztói szegmensben növelni tudták a piaci részesedésüket. „Amíg a notebook piac idén majdnem kétszeresére nőtt Magyarországon, a cégnek sikerült több mint háromszoros növekményt felmutatni" – fogalmazott.
Az Acer ugyanakkor nemcsak a magyar piacon zárta kiemelkedően a negyedévet: az EMEA régióban a notebook piacon 23,6 százalékos piaci részesedésével és 65,4 százalékos növekedéssel megerősítette vezető helyét. A teljes PC piacon pedig tavalyhoz képest 54 százalékkal bővült a vállalat, így a régióban megerősítette második pozícióját.
A tajvani anyavállalat összbevételei egy év alatt 24 százalékkal nőttek, nettó profitja 324,19 millió, konszolidált eredménye 9,67 milliárd amerikai dollár volt.
A vállalat október közepén felvásárolta a Gateway Inc.-et – az akvizícióval az Acer a világ PC piacának harmadik pozíciójára ugrott.
A világ harmadik legnagyobb PC szállítójaként az Acer olyan könnyen használható, ugyanakkor megbízható IT-megoldásokat tervez és visz piacra, amelyek lehetővé teszik felhasználóik számára céljaik elérését és életük minőségének javítását. Miután az Acer leválasztotta magáról a gyártói üzletágat, teljes figyelmét saját védjegyű termékeinek (asztali és hordozható számítógépek, szerverek és tárolóeszközök, LCD-kijelzők és HD-TV-k, projektorok, kézi számítógépek és navigációs eszközök) globális szintű marketingjére és piacra vitelére összpontosította.
Az Acer egyedülálló viszonteladói üzleti modellje alapvető szerepet játszott a sikerek elérésében. A modell arra bátorítja a partnereket és a szállítókat, hogy sikeresen működjenek együtt az Acerrel a viszonteladói hálózaton keresztül, így az Acer mindig új technológiákkal, versenyképes árakkal és minőségi szolgáltatásokkal tudja kielégíteni felhasználóinak igényeit. Az 1976-ban alapított átfogó Acer-csoport 5300 embert foglalkoztat, és a világ több, mint 100 országában támaszkodik viszonteladóira és disztribútoraira. 2006-ban bevételei elérték a 11,32 milliárd USD-t.