Nanjing városa is a budapesti szerelvényekhez hasonló metrót választott
3 perc olvasásA kínai Nanjing városa, 85,5 millió Euró értékben, 126 metró kocsi tervezésére és gyártására adott megbízást az Alstom Transport, a Nanjing CSR Phuzen Transit valamint a Satee cégek konzorciuma számára. A szerelvényeket, amelyek műszaki konstrukciója az új budapesti metrószerelvényekhez hasonló, a Nanjing Metro Company (NMC) üzemelteti majd a város most meghosszabbítás alatt lévő 1. számú metróvonalán.
A kínai Nanjing városa, 85,5 millió Euró értékben, 126 metró kocsi tervezésére és gyártására adott megbízást az Alstom Transport, a Nanjing CSR Phuzen Transit valamint a Satee cégek konzorciuma számára. A szerelvényeket, amelyek műszaki konstrukciója az új budapesti metrószerelvényekhez hasonló, a Nanjing Metro Company (NMC) üzemelteti majd a város most meghosszabbítás alatt lévő 1. számú metróvonalán.
Nanjing Pekingtől 1.200 kilométerre, észak-nyugatra található. A várostól kapott megrendeléssel 1.400-ra nő majd az Alstom által gyártott, Kínában üzemelő Metropolis metrókocsik száma.
A Nanjing városa és a konzorcium között megkötött szerződés értelmében az Alstom 21 darab, 6 kocsiból álló Metropolis szerelvény gyártásában vesz majd részt. A konzorcium tagjaként az Alstom a szerelvények külső és belső design-jának kialakításáért, valamint az első szerelvény műszaki engedélyeztetéséért lesz a felelős. A Phuzen Transit feladata a szerelvények gyártása, valamint a szerződésben rögzített garanciális feltételek biztosítása lesz. A SATEE felel majd a kiegészítő áramátalakító berendezések, valamint a vontató berendezések gyártásáért. Az új és korszerű metrószerelvények 2010 őszétől szállítanak majd utasokat. Az Alstom konszolidált részesedése a megrendelésből 25,5 millió Euró.
Nanjing 1. számú metróvonala egyike Kína legforgalmasabb metróvonalainak, amelynek nemcsak az utasforgalom növekedésével, de a város építésének ütemével is lépést kell tartania. Ezen okokra való tekintettel döntött a város a metróvonal 18 kilométerrel történő meghosszabbítása mellett. Az új, 2010 márciusában átadásra kerülő vonalszakaszon 12 állomás építését tervezi a város.
Az Alstom 2002-ben már szállított 120 metrókocsit az 1. számú vonalra, így az új megrendeléssel Nanjing 1. számú vonalán összesen 246 Alstom Metropolis metrókocsi közlekedik majd. Az új, 1. számú vonalra vonatkozó megrendelésen kívül az Alstom eddig már 144 Metropolis metrókocsit szállított Nanjing 2. számú vonalára 2007. áprilisában. A mostani megrendeléssel a városban üzemelő Alstom gyártmányú metrókocsik száma 370-re, a Kínában forgalomban lévő metrókocsik száma pedig összesen 1.400-re nő.
A világ nagyvárosaiban ma üzemelő minden negyedik metró kocsit az Alstom tervezett és gyártott. A vállalat metróinak egyik legnépszerűbb típusa a Budapest által a 2-es és 4-es metróvonalakra vásárolt Metropolis metrócsalád. A Metropolis szerelvények 1997-es bevezetése óta ilyen szerelvényeket rendelt többek közt Barcelona, Varsó, Szingapúr, Buenos Aires, valamint Santiago de Chile városa is.