Negyven százalékkal növekedett a Laurel – Kellenek az informatikai fejlesztések a kereskedelemben
www.laurel.hu Negyven százalékos növekedéssel, 3,5 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a székesfehérvári Laurel Csoport. A csúcstechnológiás kereskedelmi informatikai rendszerekkel foglalkozó cég a múlt évben 2600-nál is több high-tech pénztárgépet értékesített, tevékenysége 2008-ban átlépte az országhatárt. Mindemellett a társaság úgy látja, a magyarországi kereskedelem technológiai fejlődése még mindig jelentős lemaradásban van.
www.laurel.hu Negyven százalékos növekedéssel, 3,5 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a székesfehérvári Laurel Csoport. A csúcstechnológiás kereskedelmi informatikai rendszerekkel foglalkozó cég a múlt évben 2600-nál is több high-tech pénztárgépet értékesített, tevékenysége 2008-ban átlépte az országhatárt. Mindemellett a társaság úgy látja, a magyarországi kereskedelem technológiai fejlődése még mindig jelentős lemaradásban van.
A magyar gazdaságban még mindig természetes, illetve a szereplők többsége által elfogadott, hogy a nemzetközi technológia legújabb vívmányai kisebb-nagyobb késéssel érkeznek meg az országba. Ez a hozzáállás annak ellenére uralkodó, hogy a fejlesztések már világszerte, így Magyarországon is egy időben válnak hozzáférhetővé – nyilatkozta a Laurel Kft. ügyvezetője. Bessenyei István rámutatott, ez a késleltetett reakció egyértelműen a versenyhátrányt tartósítja. A Laurel „küldetése" éppen az, hogy a maga területén ezt a gyakorlatot megváltoztassa – fogalmaz a vezető.
A csúcstechnológia ugyanakkor nem tartozik a leggyorsabban megtérülő beruházások közé, de hosszú távon az ilyen jellegű innovációk mindig eleget tesznek a várakozásoknak. Csak látszólag úszik szemben az árral az, aki most a fejlesztésre és az ezzel járó hatékonyság növelésére koncentrál. Az általunk forgalmazott kasszák némelyike 30 százalékkal teszi gyorsabbá a munkát, vevőelégedettségi megoldásaink pedig – nevükben is – a vásárlók megtartását, kötődését segítik. Cégünk tavalyi, 40 százalékos növekedése, 3,5 milliárdra ugró bevétele a bővülő tevékenységi kör mellett annak is köszönhető – hoz saját példát Bessenyei -, hogy korábban elsőként kezdtünk foglalkozni a legkorszerűbb, integrált kereskedelmi- és kasszarendszerekkel, illetve ezek hazai jogszabályoknak való megfeleltetésével.
A vállalat derülátó az idei év tekintetében is. Nem várható, hogy a tavalyi, látványos eredmény megismétlődjön, de a forgalom fenntartása vagy kismértékű javítása mellett mindenképpen folytatjuk a legújabb technológiák honosításának gyakorlatát, miközben szolgáltatói üzletágunkat is tovább erősítjük. Tavaly tevékenységünkkel Románia és Szlováki felé átléptük az országhatárt, ebben az irányban is sokat szeretnénk haladni az idén – hangoztatja az ügyvezető.
A Laurel 1993-ban jött létre kereskedelmi informatikai rendszerek fejlesztésre, értékesítésére és üzemeltetésére, mely fő profilját azóta is megtartotta. A cég az évek során számos új, szintén sikeres üzletággal bővítette tevékenységét, mint például a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszerek bevezetésével. A jelenleg 110 főt foglalkoztató csoport 2008-ban 3,5 milliárd forintos forgalmat ért el. A Laurel tavaly a Microsoft-tól Gold Partneri címet, míg az IBM-től az év üzleti partnere címet kapta. A cég a múlt évben elsőként már romániai és szlovákiai megbízásoknak is eleget tett.