Opera Patikából Madison Perfumery
9 perc olvasás
Budapest egyik legszebb gyógyszertára az Andrássy úton volt található, mindenki úgy ismerte, mint Opera Patika. Újabban, pontosabban egy éve, MADISON Perfumery Budapest néven ismerik az illatszerek kedvelői. Egyedi illatokat és márkákat találhattunk akkor (most is) a polcokon és azóta a termékskála folyamatos bővülését tapasztaljuk.
Budapest egyik legszebb gyógyszertára az Andrássy úton volt található, mindenki úgy ismerte, mint Opera Patika. Újabban, pontosabban egy éve, MADISON Perfumery Budapest néven ismerik az illatszerek kedvelői. Egyedi illatokat és márkákat találhattunk akkor (most is) a polcokon és azóta a termékskála folyamatos bővülését tapasztaljuk.
A Nemzetközi Férfinap alkalmából 2012. november 19-én meglepetéssel várják férfi vendégeiket. Mielőtt a részletekre térnék, röviden megemlítenék a MADISON minden túlzás nélküli, élményszámba menő bemutatói közül néhányat.
A nyitás után nem sokkal a MADISON Perfumery Budapest örömmel tájékoztatott, hogy nem csak illatszerekkel, hanem egyéb kozmetikai termékekkel is gazdagodik a kínálat.
Az egyik cég, amelynek termékeivel találkozhattunk a MADISON polcain a spanyol kozmetikai márka, a Sepai Skincare Technology. A Sepai brand feltalálója, Paola Gugliotta néhány napra Magyarországra látogatott és közben az üzletben bemutatót tartott, megosztva velünk a saját márkája „titkait", mitől olyan jók a Sepai termékek és hogyan lehetünk olyan szépek, mint Ő maga.
Nem olyan ördöngös dolog, ismerjék meg Önök is.
A Sepai Skincare a modern technológiákat és a természet által nyújtott legjobb anyagokat ötvözi egy 100%-ig funkcionális formulában, amelynek minden egyes összetevője előnyt biztosít a bőrünk számára. A Sepai olyan megközelítést biztosít, amely megőrzi a bőr optimális állapotát, védi a bőr minőségét, serkenti a sejtek megfelelő működését, elkerülve a sejtkárosodás veszélyét.
„Több évünkbe telt kifejleszteni az alapformulát, amit RMI5-nek hívunk. Egy gondos tanulmány eredményeként jött létre, miután elkezdtük tanulmányozni a bőr öregedésének 5 fő okát, és összeválogattuk azt a 13 aktív molekuláris és biotechnológiai összetevőt, amelyek felveszik a harcot ezekkel a problémákkal. Az RMI5 elve a 99,9% hatékonyság: minden összetevő azért került bele a formulába, hogy jót tegyen a bőrnek! A formula alapját a tiszta stilizált bázisok képzik."
És, hogy mit nyújt a Sepai formula? Nos, a következőket:
1. Hatékony, a magas technológiáknak és a koncentrált hatóanyagnak köszönhetően.
2. Többfunkciós, mert széles spektrumú kezelést biztosít a bőrnek.
3. Koncentrált, szinte semmi olyan összetevőt nem tartalmaz, ami nem nyújt effektív hatást a bőrnek. A Sepai kizárólag aktív hatóanyagokat használ.
4. Biztonságos, mert nem tartalmaz semmilyen bizonytalan hatású anyagot, így kockázat nélkül, minden bőrtípusra használható.
Néhány beauty márka után látványos körülmények között új illatot ismertünk meg, méghozzá egy időtlen férfiillatot. A L'Artisan Parfumeur új, limitált darabszámú illatának, a Seville a L'aube megjelenésének alkalmából egy spanyol napot rendeztek a MADISON-ban.
Este Flamenco előadás volt, délután sminktanácsadás szakértőik segítségével, és bátran állíthatom felfedeztük Sevilla narancsligeteit az Andrássy út közepén!
Néhány hétttel később az Eight+Bob különleges történetébe avattak be, melyet Önöknek is átadnék.
Albert Fouquet, egy párizsi arisztokrata fia volt, a 20. század eleji nyüzsgő párizsi elit közkedvelt alakja, nem mellékesen a parfümök nagy tisztelője. A családi kastély felső szintjén inasa, Philippe segítségével saját használatára számos illatot fejlesztett ki, majd tökéletesített.
Az eseményeken, amelyekre hivatalos volt, gyakran kápráztatta el a vendégeket illataival, amelyek iránt egyre nagyobb lett az igény az általa látogatott körökben. Ám Fouquet makacsul elutasította, hogy árulni kezdjék illat-kreációit.
1937-ben, egy Cote d'Azure-on töltött vakáció egyik estéjén Albert megismerkedett egy amerikai diákkal, aki épp kocsival járta be Franciaországot. A neve John F. Kennedy volt. A hiú Kennedyt már megismerkedésük után pár perccel rabul ejtette az Albert által viselt illat.
Kennedy sármja és meggyőző szavai hatására Albert másnap reggel ott hagyott egy mintát a hotelben az ifjú amerikai számára az alábbi sorok kíséretében: „Ebben az üvegcsében benne van az a francia bűbáj, amely az Ön amerikai személyiségéből hiányzik."
Hazatérése után Albert levelet kapott Johntól, amelyben megköszönte a kedves gesztust, egyben tudatta vele, hogy az illat nagy sikert aratott a barátai körében. Arra kérte, hogy Albert küldjön neki nyolc darab mintát, és „ha a készletei megengedik, még egyet Bobnak". Mivel Albert nem egészen értette a kérést, úgy döntött, hogy annyi extra mintát küld, ami majd kiegyenlíti a szállítási költségeket. Mivel a tökéletességre való törekvése nem csak a parfümökre, de minden másra kiterjedt, addig nem adta fel a csomagot, míg Philippe egy gyógyszertárban rá nem bukkant pár gyönyörű üvegcsére. Albert megfelelőnek találta őket a parfümje számára, majd feladta a csomagot, melyet John tréfás kérésével címkézett fel: Eight+Bob.
Albertet igencsak meglepte, amikor pár hónap múlva elkezdett leveleket kapni Amerikából, amelyekben hollywoodi színészek és producerek, mint Cary Grant és James Stewart, ostromolták kéréseikkel. Mindenki az Eight+Bob illatot akarta, amihez John apján keresztül jutottak hozzá, aki korábbi vállalkozásai révén jó kapcsolatban maradt a filmvilág szereplőivel.
Sajnos az illat sikere nem terjedt el sok helyen. 1939 tavaszán Albert életét vesztette egy Biarritz mellett történt autóbalesetben. Philippe, az egyetlen ember, aki kezelni tudta a rendeléseket, csak pár hónapig folytatta a munkát, mivel a II. Világháború kitörése miatt elvesztette a Fouquet családnál vállalt munkáját. Az utolsó szállítmányt könyvek közé rejtette, amelyek közepét a saját kezével vágta ki, hogy a parfüm ne juthasson a nácik kezére.
Évtizedekkel később, hála Philippe családjának, az Eight+Bob értékes formuláját, valamint a hozzá tartozó kifinomult gyártási eljárást teljes egészében sikerült fellelni. Ennek hála ismét az egyik legkülönlegesebb illat lett, amelyet elegáns férfiak éreznek magukénak a világ számos pontján.
1934 januárjában Albert Fouquet a helyi olasz nagykövet meghívására Chiléne utazott. Amellett, hogy kiélvezte az ország szépségeit, az Andokban kutatott illatos növények után, amelyektől azt remélte, hogy javítani fogják az illatot.
Párizsba számos Andrea hatással tért vissza. Ezt a nevet Albert adta a növénynek, amelynek kivonata biztosította az Eight+Bob lelkét. Az Andrea egy ritka növény, mivel nagy magasságon és területen nő, ezen kívül pedig csak decemberben és januárban szedhető le.
A begyűjtött virágok egy szigorú kiválasztási eljáráson esnek át, amelyek végén csak a 7%-uk marad meg. Ennek a folyamatnak március-április környékén van vége, és csak ekkor derül ki, hány üvegcse Eight+Bob készül majd el és hány darab jut az egyes országokba.
Fej-jegyek: gyömbér, kardamom, citrom, bergamott
Szív-jegyek: cédrusfa, dió, rózsaesszencia, guajakfa
Alap-jegyek: pacsuli, szantál, ámbra, vanília.
Nemcsak vásárlás céljából érdemes meglátogatni a MADISON Perfumery-t. Több száz egyedi illatban kényeztethetjük magunkat a dizájnos üvegcsék és csomagolások között és nem utolsó szempont, hogy bárhová nézünk, a régi Opera Patika, restaurált pompázatos berendezései vesznek körül.
„Az Opera Patika 120 éve.
A gyógyszertárat 1888-ban Török Sándor alapította, az akkori üzlet az Andrássy út 29-ben nyílt meg, ahonnan az 1930-as években átköltöztették az Andrássy út 26-ba. Az eklektikus-neoreneszánsz stílusú bútorzatot ekkor egészítették ki a koloniál galériával és az ahhoz tartozó feljáróval. Az új tulajdonos az a Lám Elemér volt, aki feltalálta az orvosi pemetefű-cukorkát. A teljes bútorzatot 1967-ben védetté nyilvánították. Az állami kezelésben lévő gyógyszertárat 1993-ben privatizálták, idén áprilisig patikaként működött. Az Andrássy út ugyan a világörökség része, ez azonban nem jelenti azt, hogy az egyes épületek automatikus védettséget élveznek. Az épület, illetve a patika üzlethelyisége így csak 2008 májusában kapott ideiglenes védettséget." (Zsolt Melinda, 2008)
És akkor következzen most a meglepetés, amit írásom elején említettem.
Kedveskedni szeretnének az uraknak, ezért egész nap speciális ajándékokkal várják őket. Ezen a napon minden náluk vásárló fiatalember lehetőséget kap, hogy ingyen kipróbálhassa a MADISON újonnan megnyílt kozmetikai szalonját egy mini-kezelés erejéig.
16 órától "Hair Care for Men" címmel gondolatébresztő beszélgetésre várja az Urakat Zsemle György hair-stylist: "…gondolatok a hajápolás művészetét inspiráló termékekről – avagy a termék, és ami mögötte van". A délután folyamán megismerkedhetnek a móri Csetvei Pincészet kiváló boraival, melyet Csetvei Krisztina személyesen mutat be.
És mindezt miért teszik?
„A Nemzetközi Férfinap célja, hogy a fiúk és férfiak egészségére hívja fel a figyelmet és hangsúlyozza a nemek közötti egyenlőséget. Ez egy olyan alkalom is, mely értékeli az elért eredményeiket, a férfiak hozzájárulását a közösség, a család, a házasság és a gyerekekkel való törődésben, valamint elismeri a közösségben betöltött nélkülözhetetlen szerepüket.
A férfiak minden nap áldozatot vállalnak a munkahelyükön, mint férj és apa helyt állnak családjukban. Törődnek és odafigyelnek a barátaikra, részt vállalnak szűkebb közösségük és nemzetüket terhelő gondokból. A Nemzetközi Férfinap ezért lehetőséget teremt arra, hogy jóakaratú emberek a világ minden pontján elismerjék és ünnepeljék a hozzájuk tartozó férfiakat."
http://www.madisonperfumery.com/absolute-beauty
Lantai József