Ötödik alkalommal adták át a Magyar Turizmus Minőségi Díjat
4 perc olvasás2006-ban került bevezetésre a Nemzeti Turisztikai Bizottság koordinálásával a hazai turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és megbízható értékelésére szolgáló Magyar Turizmus Minőségi Díj, amelyet a magyar turizmus állami irányítása által támogatottan, a szakmai szervezetek és szakemberek bevonásával több éves munkával fejlesztettek ki. Az objektív és alapos minősítési rendszer biztosítékot jelent arra, hogy a Díj követelményeinek megfelelő turisztikai vállalkozások, szállodák és éttermek szolgáltatásait igénybe vevők elégedetten térjenek haza, pozitív élményekkel gazdagodva. A Díj nagymértékben hozzájárul Magyarország pozitív imázsának építéséhez, valamint a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez.
2006-ban került bevezetésre a Nemzeti Turisztikai Bizottság koordinálásával a hazai turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és megbízható értékelésére szolgáló Magyar Turizmus Minőségi Díj, amelyet a magyar turizmus állami irányítása által támogatottan, a szakmai szervezetek és szakemberek bevonásával több éves munkával fejlesztettek ki. Az objektív és alapos minősítési rendszer biztosítékot jelent arra, hogy a Díj követelményeinek megfelelő turisztikai vállalkozások, szállodák és éttermek szolgáltatásait igénybe vevők elégedetten térjenek haza, pozitív élményekkel gazdagodva. A Díj nagymértékben hozzájárul Magyarország pozitív imázsának építéséhez, valamint a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez.
Jelentős nemzetközi elismerést jelent, hogy 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot. Ennek megfelelően a Magyar Turizmus Minőségi Díj az európai kritériumokat igazoló 2Q jel használatára is jogosultságot ad a díjnyertes éttermeknek és szállodáknak.
Az elmúlt öt évben 99 jelentkező közül 81 szolgáltató kapta meg a kiemelkedő minőségre utaló Díjat, amely 3 évig érvényes, bármikor ellenőrizhető, és a szolgáltatások minőségi romlása esetén visszavonható. Az elmúlt években az utóellenőrzések alkalmával három szállodától és egy étteremtől kellett visszavenni a korábban elnyert Díjat, a színvonal látványos csökkenése miatt.
A programra elsőként jelentkezőknél a Díj érvényessége az elmúlt évben lejárt, ezért azt ismételt pályázással meg kellett újítani.
Így ebben az évben nem csak az új nyerteseknek adták át a Díjat, hanem annak a 3 étteremnek és 3 szállodának, amelyek már
második alkalommal nyerték el a Magyar Turizmus Minőségi Díjat.
A nyertes szállodák igazgatói az elismerő oklevelet és a Magyar Turizmus Minőségi Díj táblát a 2010. évi Utazás Kiállítás hivatalos megnyitó ünnepségén vehették át Varga Zoltán önkormányzati minisztertől, Dr. Ujhelyi Istvántól, a Nemzeti Turisztikai Bizottság elnökétől, Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállam-titkártól és Dr. Wolff Pétertől, az NTB-társelnökétől.
Második alkalommal is sikeresen pályázók:
Éttermek:
Café Pierrot Restaurant, Budapest Gundel Étterem, Budapest Lamaréda Étterem, Győr
Szállodák:
Hotel Barátság, Hajdúszoboszló
Hunguest Hotel Pelion, Tapolca Kolping Családi Szálloda, Alsópáhok
További, 2009-ben sikeresen pályázók:
Étterem:
Wunderlich Bortrezor és Látványpince, Villány
Szállodák:
Airport Hotel Budapest, Budapest
Andrássy Kúria Hotel Wine & Spa, Tarcal
Best Western Hotel Aquarell, Cegléd
Boutique Hotel Zara, Budapest
Buda Castle Fashion Hotel, Budapest
Danubius Hotel Arena, Budapest
Dráva Hotel Thermal Resort, Harkány
Granada Konferencia, Wellness és Sport Hotel, Kecskemét
Hotel Caramell, Bükfürdő
Hotel Fagus Konferencia és Wellness Hotel, Sopron
Hotel Lycium Debrecen, Debrecen
Promenade City Hotel, Budapest
Ramada Resort Aquaworld Budapest, Budapest
A Díj elnyerése nem csak szakmai presztízst jelent, de a Magyar Turizmus Zrt segítségének köszönhetően, komoly előnyt biztosít a díjnyertes szolgáltatók piacra kerülésében. Az elmúlt években minden kiadványukban feltűntették a megkülönböztető „Q"/quality/ jelzést, újságokban népszerűsítették és a honlapon kiemelt ajánlatként jelenítették meg a minőségi szolgáltatást nyújtó szállodákat, éttermeket.
A program sikerét jelzi, hogy 2010-ben már 18-an adták be jelentkezési igényüket és a megújító szállodák száma 20 felett van.
A Magyar Turizmus Minőségi Díjjal a hazai szolgáltatók számára lehetőség nyílik arra, hogy az objektív szempontrendszer alapján garantált minőségi szolgáltatásaikkal kitűnjenek a turisztikai vállalkozások között.
A minőség kultúrájának megteremtése, s minél szélesebb körben történő elterjesztése a magyar idegenforgalmi vállalkozások körében, hosszú távon a magyar turizmus versenyképességének növelését eredményezi.