Ötödik üzletét nyitotta meg Budapesten a Jono Yogo
Két éven belül az ötödik önkiszolgáló joghurt-fagylaltozóját nyitotta meg a Jono Yogo, budapesti bevásárlóközpontok után ezúttal a budaörsi Auchan áruházban. Az amerikai mintára, de saját fejlesztésekkel és receptekkel indított hálózat az évi mintegy 40 milliárd forintos jégkrém- és fagylaltpiac egyedi szereplője lett. A külföldi előzményekhez hasonlóan itthon is népszerűvé vált koncepció további expanziót alapozott meg. A Jono Yogo tulajdonosai franchise rendszerben gondolkodnak, jövőre 2-3 üzlet nyílhat vidéki nagyvárosokban.
Két éven belül az ötödik önkiszolgáló joghurt-fagylaltozóját nyitotta meg a Jono Yogo, budapesti bevásárlóközpontok után ezúttal a budaörsi Auchan áruházban. Az amerikai mintára, de saját fejlesztésekkel és receptekkel indított hálózat az évi mintegy 40 milliárd forintos jégkrém- és fagylaltpiac egyedi szereplője lett. A külföldi előzményekhez hasonlóan itthon is népszerűvé vált koncepció további expanziót alapozott meg. A Jono Yogo tulajdonosai franchise rendszerben gondolkodnak, jövőre 2-3 üzlet nyílhat vidéki nagyvárosokban.
A fagylalt- és jégkrémpiac a szezonális és időjárási hatások ellenére is hozza az évi 38-40 milliárdos forgalmat Magyarországon. Hazánk első joghurt-fagylatozója a jól érzékelhető gasztrotrendekre, így az egészségtudatos fogyasztói magatartás terjedésére és a tetszőlegesen variálható termék önkiszolgáló bárjellegére pozícionálja a kínálatát. A Jono Yogo valódi joghurtból készül, kézműves jelleggel, cukrászok által, ellentétben a fagylaltok és jégkrémek többségével. Egy üzlet kialakítása ugyan nem olcsó, a háromgépes 15 millió forintba, a hatgépes a duplájába kerül, de a modell Budapesten bizonyította az életképességét. A cég 2014-es árbevétele mintegy 250 millió forint volt. Az üzemeltető Nordo Group Kft. 18 alkalmazottnak ad munkát.
A budaörsi Auchanban a korábbi hat-, illetve nyolcgépes üzlet után egy háromgépes Jono Yogo-egységet nyitottak. A saját beruházásban megvalósított üzlet a franchise hálózat leendő tagjainak szolgál koncepcióboltként. A családi vállalkozásban, de külföldi befektetéssel működő cég ugyanis terjeszkedésben gondolkodik, üzleti partnerek bevonásával. Egy Jono Yogo bolt kialakításához legalább 50 ezer lakosú várost és jellemzően plázákat tartanak optimálisnak.
A frozen yogurt a '80-as években az Egyesült Államokban terjedt el, amikor az egészséges táplálkozás éledező igényét igyekeztek kielégíteni a gyártók. A tejalapú, de tejszínt nem tartalmazó élőflórás joghurtok ugyanis kímélőbbek a fagylaltoknál, mesterséges színezéket és tartósítószert nem tartalmaznak. A tudatosság érzékelhető a hazai fogyasztókban is,a Jono Yogo tapasztalatai szerint aki egyszer már kipróbálta a frozen yogurtot, visszatérő vendéggé válik, s nem választja a poralapú fagylaltokat, jégkrémeket. .
A magyar tejből előállított Jono Yogo termék natúr változata cukormentes, steviával és nyírfacukorral édesítik, míg a főként gyümölccsel ízesített változatok 20-25 százalékkal kevesebb cukrot tartalmaznak a hagyományos fagylalthoz képest. A tejfehérjére, a tejcukorra és a gluténra érzékenyek számára is elérhetőek a frozen yogurtok. Az üzlet méretétől függően 6-12-16 yogóból és közel 60 fél toppinból választhatnak a vásárlók, a hagyományos ízek mellett folyamatos fejlesztésekkel és új finomságokkal bővítik a kínálatot a cég cukrászai.