Pálffy István és Erős Antónia a legkedveltebb hírműsor-vezető
3 perc olvasásA közszolgálati tévés Pálffy Istvánt és az RTL Klubos Erős Antóniát választották legkedveltebb hírműsor-vezetőjüknek 2007-ben a tévénézők. Ez derült ki a UPC megrendelésére készült idei átfogó, pán-európai televíziós felmérés hazai vizsgálati eredményeiből.
A közszolgálati tévés Pálffy Istvánt és az RTL Klubos Erős Antóniát választották legkedveltebb hírműsor-vezetőjüknek 2007-ben a tévénézők. Ez derült ki a UPC megrendelésére készült idei átfogó, pán-európai televíziós felmérés hazai vizsgálati eredményeiből.
A legnagyobb európai kábeltelevíziós szolgáltató 2007-ben már negyedik alkalommal végzett az egész kontinensre kiterjedő felmérést a világ legnagyobb fogyasztói piackutató intézetével, a Research Internationallel együttműködésben arról, hogy az európai nézők mindennapi életében milyen szerepet tölt be a televízió. A 13 országban, hatezer család megkérdezésével készült vizsgálat során többek között azt is felmérték, hogy az egyes országokban kik a legnépszerűbb televíziós hírműsor-vezetők.
Magyarországon az RTL Klubos Erős Antónia és a köztévés Pálffy István az elmúlt három évben (2005-ben, 2006-ban és 2007-ben) minden alkalommal a népszerűségi lista legelejére került. Igaz, szoros, fej-fej melletti eredménnyel, de mindeddig a kereskedelmi tévé híradós műsorvezetőnője kapta a legtöbb pontot; idén azonban az MTV-s Pálffy István megelőzte. A felmérés részletes adatai szerint miközben Erős Antónia az 50 év alatti nézők körében mindegyik korcsoportban egyenletes népszerűségnek örvendhet, Pálffy István elsősorban az 50 év felettiek körében szerzett kimagasló arányú elismerést, és ezzel összességében több pontot tudott gyűjteni.
A népszerűségi lista első felében őket – kevéssel lemaradva – Erős Antónia műsorvezető-párja, a szintén RTL-es Szellő István követi, majd a TV2 műsorvezetői, Bárdos András és Máté Krisztina következnek.
A 2007. évi Európai Televíziós Felmérést 2007 októbere és decembere között végezték 5.905 európai felnőtt tévénéző megkérdezésével, 13 országban: Hollandiában, Írországban, Németországban, Franciaországban, Ausztriában, Svájcban, Belgiumban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Romániában, Szlovéniában és Magyarországon. A felmérést a Research International vezető nemzetközi kutatócég irányította. A UPC kezdeményezésére az idén immár a negyedik alkalommal készült ilyen jellegű pán-európai televíziós vizsgálat.