Pedagógusképzés – köznevelés – problémaérzékenység
3 perc olvasás
Segítőfoglalkozásúak a köznevelésben, szükségletvezérelt szervezetfejlesztés, pedagógusok a doktori képzésben: az Eötvös Loránd Tudományegyetem 2015. május 27-én konferenciát rendez, amely egy fejlesztési projekt gyakorlati felhasználási lehetőségeit vizsgálja.
Segítőfoglalkozásúak a köznevelésben, szükségletvezérelt szervezetfejlesztés, pedagógusok a doktori képzésben: az Eötvös Loránd Tudományegyetem 2015. május 27-én konferenciát rendez, amely egy fejlesztési projekt gyakorlati felhasználási lehetőségeit vizsgálja.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Iskola – pedagógusképzés – fejlesztés címmel 2015. május 27-én rendez nagyszabású konferenciát. Milyen lehet a szükségletalapú szervezetfejlesztés, mivel foglalkozik az Iskolapszichológiai Módszertani Bázis, hogyan vehetnek részt a pedagógusok a doktori képzésben? A tanácskozáson a tanulási eredmények javítása és a felsőoktatási képzőhelyek kapcsolódó fejlesztései kerülnek a középpontba.
Számos kutatási eredmény szerint a tanulási eredmények javításához a szaktárgyi tudás mellett ezt támogató szervezeti légkörre, önreflektivitásra képes és kész pedagógusokra, valamint hatékony szakmai szolgáltatásokra van szükség. A konferencián az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) közös projektje keretében megvalósuló fejlesztéseket mutatják be, valamint összegyűjtik az országosan elérhető jó gyakorlatokat is. Szó lesz az ELTE által fenntartott köznevelési intézményekben végzett szervezetfejlesztésről, a pedagógiai tevékenységeket közvetetten támogató iskolapszichológiai módszertani bázisról, valamint a tanárképzők kompetenciafejlesztéséről is. A konferencia azzal a kérdéssel is foglalkozik, hogy milyen szerepe és lehetőségei vannak a pedagógusok által végzett kutatásoknak a doktori iskolákban. A témában megrendezett kerekasztal-beszélgetésen az ELTE tanárképzésben érintett karai (BTK, IK, PPK, TTK) doktori iskoláinak vezetői osztják meg gondolataikat arról, hogy hogyan látják a szakmódszertani és a tanárképzéssel kapcsolatos kutatások helyét és lehetőségeit. A rendezvényen többek között előadást tart Károly Krisztina, az ELTE Tanárképző Központjának vezetője, Gloviczki Zoltán, a PPKE Tanárképző Tanszék vezetője, Setényi János oktatáskutató és Kay Livingston, a Glasgow-i Egyetem Európa-szerte elismert kutatója is.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem által vezetett konzorcium a pedagógusképzés, az átalakuló tanárképzés és a megújult tartalmú közoktatás harmonizációja, a tanárképzés rendszerének fejlesztése, a pedagógiai szolgáltatások rendszerében tapasztalható szükségletek és hiányok kezelése kapcsán országos koordinációs szerepet vállalt annak érdekében, hogy a pedagógusképzést a felhasználók számára átláthatóbbá, az egyes képzőhelyek sajátosságait transzparensebbé tegye. Az „Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért" című projektben a Nemzeti Alaptanterv kilenc műveltségi területéhez, a közismereti tanárképzés pedagógiai és pszichológiai tartalmaihoz, valamint a tanító- és óvodapedagógus képzéshez és a gyógypedagógus képzéshez kapcsolódva az ELTE hat kara (Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Bölcsészettudományi Kar, Informatikai Kar, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Tanító- és Óvóképző Kar, Természettudományi Kar) vesz részt, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem speciális ambíciója elsősorban az idegen nyelvek műveltségi területhez kötődik. A 2014 májusa óta futó projektben a pedagógusok számára számos ingyenes workshopot és tréninget is rendeztek.
Időpont: 2015. május 27. 09:30 – 17:00
Helyszín: ELTE PPK (1077 Budapest, Kazinczy u. 23-27.)