Díjátadás

A PHARMANOVA DÍJ ünnepélyes eredményhirdetését tartotta ma a PHARMANOVA Zrt. a Semmelweis Egyetemen, ahol négy leendõ gyógyszerész pályamunkáját díjazták.  A PHARMANOVA Díjat a PHARMANOVA Zrt. alapította a gyógyszerészképzés támogatására, együttmûködve a Debreceni Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Semmelweis Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem gyógyszerésztudományi karával, felhívva a figyelmet az üzleti és piaci ismeretek fontosságára a patikák mûködtetésében.

  Díjátadás

A PHARMANOVA DÍJ ünnepélyes eredményhirdetését tartotta ma a PHARMANOVA Zrt. a Semmelweis Egyetemen, ahol négy leendõ gyógyszerész pályamunkáját díjazták.  A PHARMANOVA Díjat a PHARMANOVA Zrt. alapította a gyógyszerészképzés támogatására, együttmûködve a Debreceni Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Semmelweis Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem gyógyszerésztudományi karával, felhívva a figyelmet az üzleti és piaci ismeretek fontosságára a patikák mûködtetésében.

A tavaly meghirdetett 2006/2007-es pályázat témája: ?Szociális piacgazdaság a gyógyszerészetben".

A pályamunkák elbírálását szakmai zsûri végezte, amelynek tagjai: dr. Zelkó Romána, dékán helyettes, Semmelweis Egyetem, Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet; dr. Blaskó György, tanszékvezetõ, Gyógyszerügyi Szervezési és Management Tanszék, Debreceni Egyetem Orvos és Egészségtudományi Centrum; és Kinics László, a PHARMANOVA Zrt. igazgató tanácsának elnöke.

DíjazottakAz elsõ helyezett Nógrádi Brigitta lett, jutalma egy 2 hetes angol nyelvtanfolyam a dublini Trinity College-ban. A pályamunka címe: A gyógyszerpiac sajátosságai az innováció példáján keresztül. Kitûnõen mutatja be, hogy a gyógyszeriparban a fejlõdés motorja az innováció. Elemzi az állami beavatkozás, a jelenlegi szabályozás hatását az innovációra és a szektor mûködésére. Javaslatai megfogadása után egyfelõl növekedhetne a molekulák védettségi ideje, másfelõl a generikusok azonnal jelentõs árcsökkenésre kényszerülnének.

A második díjat kapta Jagodics András, aki részt vehet a 2007. szeptemberi Expopharm konferencián Németországban. Pályamunkája címe: Szociális piacgazdaság a gyógyszerészetben. Kitûnõen dolgozta fel a kiírt témát, elõször általános ismertetést adva a szociális piacgazdaságról, annak történeti fejlõdésérõl, majd egy konkrét példában, egy létesítendõ új patika megvalósíthatósági tanulmányában annak gyakorlati alkalmazását mutatja be. Egy kisvárosi, harmadik patika terve, minden részletre kiterjedõ gondos költségelemezéssel. Ambiciózus, de ésszerû üzleti terv, mely 2 év alatt 35%-os részesedéssel piacvezetõ akar lenni. Ehhez kidolgozta a megfelelõ marketing és hirdetési tervet is.

Harmadik helyezést ért el Molnár Zsuzsa, aki 200,000.- Ft pénzjutalomban részesült.

Pályamunkája címe: Generációk a gyógyszertárban. A vásárlók körében végzett saját felmérésének eredményeit mutatta be, a vásárlók szokásairól, elvárásairól, igényeirõl, és javaslatokat dolgozott ki ezek jobb kielégítésére. Kitér a versenyképesség fenntartásának kérdéseire és megalkotott egy kiváló vásárlói kérdõívet. A díjazáson túl a zsûri szakmai publikálásra is javasolta a dolgozatot.

Egy újfajta, humánus gazdasági környezetbe helyezett patika bemutatásáért a zsûri különdíjjal jutalmazta Dóczy Veronika ?A Közösségi Gazdaság modelljének alkalmazása a gyógyszerészetben" címû munkáját. Jutalma a Gyógyszer Kompendium 2006 címû kiadvány.

A zsûri publikálásra javasolta még Arnold Péter pályamunkáját a Gyógyszerész Továbbképzés címû lapban. Szép összefoglalás írt a hazai gyógyszerészet történetérõl, majd két különbözõ elhelyezkedésû gyógyszertár érdekes összehasonlító eredményeirõl.

Diplomával ismerték el a nyertesek és valamennyi résztvevõ pályamunkáját.

A megjelenteket üdvözölte Tulassay Tivadar, a Semmelweis Egyetem rektora.

Zelkó Romána dékán helyettes beszédében elmondta: ?Örültünk a PHARMANOVA kezdeményezésének, hozzájárul ahhoz, hogy a hallgatók cégvezetési, marketing, üzletviteli, pénzügyi, gazdasági ismeretekkel is foglalkozzanak, és így jobban felkészüljenek azokra a feladatokra, amelyekkel szemben találják magukat a piaci versenyben."

Blaskó György professzor a hallgatók pályamunkáit méltatta: ?A magas színvonalú munkák azt a bizodalmat keltik bennünk, hogy változó korunkban a nagy kihívásoknak a fiatal gyógyszerészgeneráció meglepõen gyorsan eleget tesz és sikeresen alkalmazkodik."

Az ünnepségen Kinics László kiemelte: ?A törvényi szabályozás következtében változtak az üzleti feltételek, és fel kell készülni arra, hogy a patikák, amelyek mint gazdasági egységek mûködnek, újfajta üzletvezetési megközelítést igényelnek a jövõben. Kezdeményezésünk tükrözi azt a törekvésünket, hogy az egyetemrõl kikerülõ leendõ kollégáink minél magasabb szintet érjenek el pénzügyi, üzleti, marketing ismeretekbõl, és ezt kamatoztatni tudják a munkájuk során." Hozzátette még: ?Vállalati stratégiánk része a társadalmi felelõsségvállalás: az, hogy a közösségnek, ahol mûködünk visszajuttassunk abból, amit a vállalat elér. A vállalati értékekkel összeillõ területre összpontosítunk és így akarunk hozzájárulni a jövõ gyógyszerészképzéséhez."

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük