Újfajta piaci ismeretekre van szüksége ma minden vállalkozónak, aki a járvány utáni túlélési eufóriában tudatosan áll neki a kényszerűen félbeszakadt folytatásnak. Akár takarító vállalata, akár festéküzlete, webáruháza, vagy éppen régifajta bakelit hanglemez boltja van valakinek, a piac újjá alakult helyzetének kiderítése mellett, persze az sem árt, ha az ember tisztában van a saját terméke, szolgáltatása minőségével. Egy kiváló könyvről lesz szó, amely az olykor misztikusan emlegetett piackutatásról a leghasznosabb tudnivalókat rendszerezi – közérthetően, értelmesen feltárva a tudomány azonnal gyakorlattá tehető, kincseket érő okosságait.

Garantált a sikerélmény, ha a tartalomjegyzékből mazsolázgatva azt vesszük észre, hogy ránézésre is értünk minden kulcsszót. És még bocsánatot sem kell kérnünk magunktól, ha rögtön a konkurencia elemzésnél kötünk ki. Naná, hogy az érdekel a legjobban, hogy mitől lehetek jobb a többieknél! Apró reménysugár, hogy ők esetleg még nem bukkantak rá a marketing fortélyok eme tárházára.

Eredendően pragmatikus, haszon központú, szenvedélyesen sikerre törekvő missziót vállalt a szerző, de Bohnné Keleti Katalin nem is csinál titkot abból, hogy nem kinyilatkoztat, nem kioktat, hanem egyszerűen megosztja velünk a tapasztalatait. Sokaknak nem adatik meg, hogy egyszemélyben gyakorolják, tanítják a szakmát, amelyben igazságügyi szakértőként is otthon vannak. Észre sem vesszük, hogy nem ránk tukmálja az elemzés, a célközönség megismerése, a kutatás, vagy az adatmegismerés fogalmakat, hanem, mintha csak megpendítené, hogy bizony ez mind-mind létezik. Nekünk pusztán annyi a dolgunk, hogy parányi odafigyeléssel értelmezzük a közölteket. Nem megtanulni, felmondani kell tehát az egyes fejezetek tartalmát, hanem egyszerűen tudni, hogy hol olvassunk utána azéppen aktuális teendőnk közepette, mondjuk a reklamáció és/vagy a problémakezelés téma ismereteinek.

A legnagyobb elismerés az lehet a szerző számára, ha a képzeletbeli olvasó felsóhajt: – Hiszen mindezt tudom! Igen, a marketingről majdnem mindenki, majdnem mindent tud. csak éppen azt nem, hogy az adott helyzetben milyen jó is egy kézikönyv „puska”, hogy a célközönség tulajdonságait nem a termékünk sorozatgyártását követően kell szomorúan tudomásul vennünk, hanem a tervezés lelkes és vidám időszakában érdemes az értő forrásból tájékozódni.

Nem tankönyv, se nem kötelező irodalom, talán még tanácsadásnak se nevezném. Ez a könyv különlegesen hasznos azoknak, akik szívesen okulnak mások rendszerezett tapasztalataiból. A Piackutatás egyszerűen egy 25 fejezetből és hasznos melléklet kollekcióból álló élménybeszámoló, amely révén a korszerűnek álmodott vállalkozásunk nem a kalandparkok váratlan izgalmait jelenti majd, hanem a magabiztosságunkat és a sikereinket segít alapozni.

(Bohnné Keleti Katalin – Piackutatás egyszerűen, kis- és középvállalkozóknak, Budapest, 2018., PublicPress Kft., – elegedettseg.hu)

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük