Reader’s Digest: EURÓPAI MEGBÍZHATÓ MÁRKÁK 2008.
11 perc olvasásTovábbra is márkahűek az európai polgárok, 2008-ban is a Nokia és a Nivea a favorit márka. Jobban bíznak az európaiak az olasz konyhában, mint a franciában. A magyarok az osztrákokat kedvelik
Továbbra is márkahűek az európai polgárok, 2008-ban is a Nokia és a Nivea a favorit márka. Jobban bíznak az európaiak az olasz konyhában, mint a franciában. A magyarok az osztrákokat kedvelik
A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában, amelyet 2001-ben végeztek el először. Idén a vizsgálat 16 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország), melynek elsődleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a Reader's Digest magazin olvasóinak körében Európában.
A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben.Az idén összesen 23 651 kérdőívet elemeztek ki. 2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra. Az olvasók a márkákat egy egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.
Érdekességek:
- Az előző évhez képest eggyel nőtt a résztvevő országok száma: idén a svéd előfizetők 2003 után újra csatlakoztak a felméréshez.
- A mobiltelefon kategória győztese mind a 16 országban a Nokia lett, amely a felmérés kezdete óta, vagyis 2001-től sehol nem talál legyőzőre!
- Minden ország a Niveára voksolt, hogyha bőrápolásról van szó.
- A Canon növelni tudta előnyét: immár 13 országban nyerte meg kategóriáját.
- Az összes megkérdezett kelet-európai országban az Avon nyerte a dekorkozmetikumok kategóriát.
- A gabonapehely kategóriában, 15 országban a Kellog's vagy a Nestlé nyert, de nem Magyarországon: a magyarok egyedülálló módon egy hazai termékre, a Cerbonára voksoltak.
Az eredményekből:
- A finn Nokia cég bámulatos teljesítményt nyújt: eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron nyolcadik alkalommal szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedő eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
- Több éve nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória győztese.
- 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: idén mind a 16 országban a kék dobozos termékekre szavazott az olvasók nagytöbbsége bőrápolás-kategóriában.
- Jó eredménnyel zárt a Visa is, amely idén – hazánkat és Nagy-Britanniát kivéve – 14 államban lett a legmegbízhatóbb kártyatársaság. A magyar válaszadók azonban – Európában egyedülálló módon- a MasterCard kártyákra szavaztak előszeretettel, a britek pedig a Barclaycard-ra.
- A Canon igen közkedvelt fényképezőgép márka egész Európában, a megkérdezett magyar előfizetők többsége is ebben bízik.
- A Reader's Digest magyar olvasói már nyolcadik éve hűek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyőzőre.
- A Lenovo (illetve elődje, az IBM) a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az első helyen áll, ha számítógépről van szó.
- Nincs változás az élen tavalyhoz képest mobilszolgáltatók tekintetében, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. A kategóriát újfent ők nyerték.
- Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevők többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
- A felmérés kezdete óta, nemcsak Magyarországon, de Németországban is, az Allianz érdemes leginkább a „Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában.
- Bár a választék évről évre nő, a bankok kategóriájában az OTP Bank nem talált legyőzőre idén sem. Ebben a kategóriában immáron nyolcadik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
- A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben résztvevők többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
- Sok év után tavaly váltás történt, és a Zanussi került az élre: a márkának idén újra sikerült kivívnia az első helyet a konyhai nagygép kategóriában.
- Már több mint 250 éve a kávézás szakértője a Douwe Egberts: Omnia elnevezésű kávéja gyűjtötte be a legtöbb szavazatot.
- Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat – mindezt tudja a tea! A magyar, és idén már a francia válaszolók többsége is a Liptonra voksolt.
- „Minden idők legnagyobb slágerei" – ez a rádiócsatorna mottója, és úgy tűnik, ezzel meg is szerezte a szavazatok többségét a Sláger Rádió.
- A fájdalomcsillapító kategóriát 2008-ban is az Algopyrin nyerte, ahogy eddig minden évben.
- Izgalmas sorozatok és filmek, színvonalas vetélkedők és magazinműsorok, érdekes sztárok és elismert műsorvezetők… Az RTL Klub idén is megőrizte első helyét a tévécsatornák kategóriájában.
- Az Avon nagyon népszerű dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz előfizető hölgyek is szeretik használni termékeiket.
- Idén hajápolás-kategóriában beerősített a Schauma, és nem érte be a második hellyel. A magyar szavazók többsége ez alkalommal rá voksolt.
- Ha pedig babaápolásról van szó, a magyar és az orosz válaszadók többsége a Johnson's baby termékeire szavaz.
- Úgy tűnik, a válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
- A válaszadók nagy része hazánkban, Romániában és Németországban is, az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítőitallal szeretné oltani, így a Coca-Cola lett a kategória győztese.
- A sörök kategóriájában a hagyomány és minőség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
- A legtöbb válaszadó 2008-ban is a Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
- Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendő? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik Ausztriában, Oroszországban és Magyarországon is.
- Érdekesség, hogy 2006 után a magyar Cerbona ismét megnyerte a gabonapehely kategóriát.
Idén úgy döntött a Reader's Digest, hogy az állateledel kategóriát kétfelé bontja, macska- és kutyaeledelre:
- Kiderült, nem csak a magyar, hanem a svéd, az angol és a finn olvasók is a Whiskas macskaeledelben bíznak, ha kedvenc cicájuk kényeztetéséről van szó.
- A kutyaeledel kategóriában pedig a legtöbb szavazatot a Pedigree kapta nem csak hazánkban, hanem Romániában is.
- A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók idén először az Activalra szavaztak zömében. Úgy tűnik, a legtöbb magyar voksoló ebbe a multivitamin készítménybe helyezte bizalmát.
- Idén a köhögéscsillapító / megfázás elleni gyógyszer kategóriában változott a sorrend: a Neo Citran lett az első.
- Nyolcadik éve nyeri a kategóriáját a magyar MOL cég, és idén is magabiztosan tartotta meg vezető helyét a benzinkúthálózatok között.
- Idén másodszor kérdeztük az olvasókat sportruházatról, a második megmérettetést újra a háromcsíkos cég, az Adidas nyerte.
- Viszont meglepő módon a ruházat kategóriát is – amely idén először szerepelt a felmérésben – az Adidas nyerte.
- Úgy látszik, a hazai válaszadók a magyar IBUSZ cégben bíznak meg leginkább, hogyha utazási irodáról van szó.
A Reader's Digest magazin 16 európai országra kiterjedő olvasói felmérése szerint
A tizenegy vezető európai márka:
MÁRKANÉV |
A MÁRKAGYŐZTES ORSZÁGOK SZÁMA |
TERMÉK KATEGÓRIA |
Nokia |
16 |
Mobiltelefon |
Nivea |
16 |
Bőrápolási termék |
Visa |
14 |
Bankkártya |
Canon |
13 |
Fényképezőgép |
Kellogg's |
10 |
Gabonapehely/ Müzli |
HP Compaq / Hewlett Packard |
7 |
Személyi számítógép |
Ariel |
6 |
Mosópor |
Miele |
6 |
Konyhai nagygép |
Avon |
5 |
Dekorkozmetikum |
Nestlé |
5 |
Gabonapehely |
Nivea |
5 |
Dekorkozmetikum |
A Reader's Digest magazin olvasói felmérése alapján
a bizalmat leginkább élvező márkák Magyarországon:
Kategória / Év |
2006 |
2007 |
2008 |
Autó |
Opel |
Opel |
Opel |
Konyhai nagygép |
Whirlpool |
Zanussi |
Zanussi |
Személyi számítógép |
LENOVO (IBM) |
LENOVO (IBM) |
LENOVO |
Mobiltelefon |
Nokia |
Nokia |
Nokia |
Fényképezőgép |
Canon |
Canon |
Canon |
Utazási iroda |
Ibusz |
Ibusz |
IBUSZ |
Bank |
OTP |
OTP |
OTP |
Hitelkártya |
MasterCard |
MasterCard |
MasterCard |
Biztosítótársaság |
Allianz |
Allianz |
Allianz |
Internet szolgáltató |
T-Online |
T-Online |
T-Online |
Benzinkút |
MOL |
MOL |
MOL |
Ásványvíz |
Szentkirályi |
Szentkirályi |
Szentkirályi |
Vitaminkészítmény |
Béres Csepp |
Béres Csepp |
Actival |
Fájdalomcsillapító |
Algopyrin |
Algopyrin |
Algopyrin |
Köhögéscsillapító /megfázás elleni gyógyszer |
Neo Citran |
Coldrex |
Neo Citran |
Hajápolási termék |
Avon |
Head & Shoulders |
Schauma |
Bőrápolási termék |
Nivea |
Nivea |
Nivea |
Dekorkozmetikum |
Avon |
Avon |
Avon |
Mosópor |
Ariel |
Ariel |
Ariel |
Mobilszolgáltató |
T-Mobile |
T-Mobile |
T-Mobile |
Televízió készülék |
– |
Samsung |
Samsung |
Tejtermék |
Milli |
Milli |
Milli |
Kávé |
Douwe Egberts Omnia |
Douwe Egberts Omnia |
Douwe Egberts Omnia |
Tea |
Lipton |
Lipton |
Lipton |
Csokoládé |
Milka |
Milka |
Milka |
Rádiócsatorna |
Sláger Rádió |
Sláger Rádió |
Sláger Rádió |
Tévécsatorna |
RTL Klub |
RTL Klub |
RTL Klub |
Macskaeledel |
– |
– |
Whiskas |
Kutyaeledel |
– |
– |
Pedigree |
Állateledel |
Pedigree |
Pedigree |
– |
Sör |
Borsodi |
Borsodi |
Borsodi |
Gabonapehely |
Cerbona |
Nestlé Chocapic |
Cerbona |
Babaápolási termék |
Johnson's Baby |
Johnson's Baby |
Johnson's Baby |
Üdítőitalok |
Coca-Cola |
Coca-Cola |
Coca-Cola |
Sportruházat |
– |
Adidas |
Adidas |
Ruházat |
– |
– |
Adidas |
– – –
A magyarok az osztrákokban és az osztrák konyhában bíznak leginkább, de Ausztriát választottuk kedvenc úti célunknak is.
Az európaiak összességében az olasz konyhára voksoltak a legtöbbet.
16 országban több mint 23 000 ember vett részt a kutatásban, mely elsődleges céljaként azt tűzte ki, hogy megállapítsa, milyen márkákban bíznak leginkább az emberek. Miután megnevezték a mindennap használatos tárgyak közül a legmegbízhatóbbakat (pl.: mosópor, gabonapehely, mobiltelefon) a felmérést végzők idén először kérdezték meg őket arról, hogy mennyire bíznak 17 európai ország, valamint az USA lakosaiban, e nemzetek konyhájában, valamit ezen országokban, mint úti célban. (Az európai országok listáját a felmérésben szereplő 16 ország és Olaszország alkották.)
Mi magyarok az osztrákokban bízunk a leginkább. A szavazók 77%-a voksolt rájuk. Őket követik a svájciak (75%), valamint a svédek és a németek holtversenyben (65%).
Legmegbízhatóbb úti célnak is Ausztriát választottuk. A magyarok 84%-a megy szívesen a Lajtán túlra. A második helyezet itt is Svájc (76%), a harmadik pedig Németország (74%).
Természetesen a magyarok is a saját konyhájukat tették az első helyre (85%), de ezt követően nálunk az osztrákok (72%) megelőzik az olaszokat (66%).
"Az országok gyakran önálló márkaként jelennek meg. Az, hogy milyen kép alakult ki az emberekben egy bizonyos országról, hatással van arra, hogy mit gondolnak az ottani ételekről, emberekről és az adott ország turisztikai vonzerejéről." – mondja Gavin Murray, Reader's Digest stratégiai igazgatója.
Az európai eredményekből:
- Minden esetben jobban bíztak az emberek saját nemzeti ételeikben, mint más nemzetek konyhájában.
- Európai összesítésben 74% megbízik az olasz konyhában, 4% nem és 15% bizonytalan. Bár 29% megbízik a cseh konyhában, 50% nem ismeri azt.
- A legkevesebb szavazatot kapott konyha az orosz, a válaszadók 24%-a mondta, hogy "Nem bízom benne."
- Az angol és az Egyesült Államok-béli ételek a legismertebbek, de a legkevésbé megbízhatóak. Csaknem minden ötödik szavazat szerint megbízhatatlanok.
- Az emberek általában a saját honfitársaikban bíztak a leginkább, kivéve Németországban, Csehországban, Magyarországon és Romániában.
- A bizalom szintje úgy tűnik, hogy közvetlenül az ismertséghez és a tapasztalathoz kapcsolódik. A közép-kelet-európai országokat ismerik a legkevésbé, így ezek az országok kapták a legalacsonyabb szavazatpontokat az összes kategóriában.
Az európaiak által legmegbízhatóbbnak tartott országok:
Megbízható konyha: |
Megbízható polgárok/ ország: |
Megbízható úti cél: |
|||
Olaszország |
74% |
Svájc |
68% |
Svájc |
74% |
Franciaország |
70% |
Svédország |
64% |
Ausztria |
70% |
Spanyolország |
63% |
Németország |
61% |
Franciaország |
70% |
Németország |
63% |
Ausztria |
59% |
Spanyolország |
69% |
Svájc |
62% |
Hollandia |
56% |
Németország |
68% |
Ausztria |
59% |
Finnország |
56% |
Svédország |
68% |
A magyarok által legmegbízhatóbbnak tartott országok:
Megbízható konyha: |
Megbízható polgárok/ország: |
Megbízható úti cél: |
|||
Magyarország |
85% |
Ausztria |
77% |
Ausztria |
84% |
Ausztria |
72% |
Svájc |
75% |
Magyarország |
82% |
Olaszország |
66% |
Németország |
65% |
Svájc |
76% |
Németország |
61% |
Svédország |
65% |
Németország |
74% |
Svájc |
59% |
Magyarország |
63% |
Svédország |
67% |
Franciaország |
58% |
Finnország |
61% |
Finnország |
61% |
Az európaiak által legkevesebb bizalmat élvező országok:
Nem megbízható konyha: |
Nem megbízható polgárok/ország: |
Nem megbízható úti cél: |
|||
Oroszország |
22% |
Oroszország |
38% |
Oroszország |
37% |
Románia |
22% |
Románia |
36% |
Románia |
33% |
USA |
19% |
Lengyelország |
26% |
Lengyelország |
23% |
Egyesült Királyság |
17% |
USA |
21% |
Cseh Köztársaság |
15% |
Lengyelország |
15% |
Olaszország |
19% |
USA |
15% |
A magyarok által legkevesebb bizalmat élvező országok:
Nem megbízható konyha: |
Nem megbízható polgárok/ország: |
Nem megbízható úti cél: |
|||
Románia |
39% |
Románia |
57% |
Románia |
47% |
Oroszország |
35% |
Oroszország |
45% |
Oroszország |
43% |
USA |
14% |
Cseh Köztársaság |
26% |
Cseh Köztársaság |
19% |
Lengyelország |
13% |
Magyarország |
22% |
USA |
16% |
Németország |
11% |
Olaszország |
21% |
Lengyelország |
15% |