Révay András: Előtérben a minőség
5 perc olvasás
A több mint két évtizede alapított Best of Budapest & Hungary napjainkra a vendéglátás, a gasztronómia és a borászat megkerülhetetlen szereplőjévé vált. Ahol ez a címke látszik, annak a helynek a minőségében már senki nem kételkedik.
A több mint két évtizede alapított Best of Budapest & Hungary napjainkra a vendéglátás, a gasztronómia és a borászat megkerülhetetlen szereplőjévé vált. Ahol ez a címke látszik, annak a helynek a minőségében már senki nem kételkedik.
A Best of Budapest, a kilencvenes évek elején, először egy baráti társaság kedvteléseként indult. Megbeszélték egymás között, legközelebb hová mennek vacsorázni és egyszer csak jött az ötlet, hogy a tapasztalataikat talán hasznos volna másokkal is megosztani. Ennek most már huszonegy éve, és közben olyan multimédia hálózat jött létre, amely egyaránt szolgálja és tájékoztatja nyomtatásban (The Guide), online, hírlevélben és mobil alkalmazással is a magyarországi gasztronómia, vendéglátás és turizmus szereplőit: a szolgáltatókat és kedvelőiket, a fogyasztókat. A Best of Budapestből két éve már az egész országra kiterjedő Best of Budapest & Hungary lett. Neve garancia arra, hogy a szolgáltatást igénybe vevők bármikor visszatérve ugyanazzal a minőséggel találkoznak.
Az alapító, Budapest Week Publishing kiadó tulajdonosa, Freed Péter szerint a legfontosabb, hogy a 21 éves működés ellenére a szervezet dinamikus maradt. Új szakmai kihívásokkal néz szembe és fejlesztésre is képes. Az egyik ilyen újdonság az I like MICE lesz, ami júniustól rendszerbe fogja össze a találkozókkal, jutalomutakkal, konferenciákkal, kiállításokkal foglalkozó szállodákat. A kiadó 1993 óta minden évben megkérdezi olvasóit és üzleti partnereit, illetve a kiadó bizottságának tagjait arról, hogy kit tartanak a hazai vendéglátó, szállodai és más szolgáltatói szféra legjobbjainak. Az így beérkezett szavazatok, valamint a kiadó szigorú ellenőrzése alapján ítélik oda – idén 58 különböző kategóriában – a legjobbaknak járó elismerést. A legkiemelkedőbbek számára a díjat gálaesten adják át.
A rendezvényen a kilenc kiemelt díj közül a legrangosabb az ÉLETMŰ DÍJ. Ezt ezúttal a Best of Budapest & Hungary szakmai zsűrije Gerendai Károlynak ítélte, azért a fesztiválszervező és gasztronómiai munkásságért, amellyel meghatározó módon hozzájárult, hogy az egyre nagyobb számú külföldi vendég számára a magyarországi látogatás évről évre visszatérő programot jelentsen. A kiemelt díjak között két új kategória is helyet kapott. Az egyik az »Év Cukrásza« elismerés, amelyet első alkalommal Pataki János nyert el – kiváló süteményei mellett a szakma összefogásáért és az utánpótlás neveléséért. A másik új kategória az »Év Séfje« díj, amelyre Giorgio Cavicchiolót találta érdemesnek a kiadó szakmai zsűrije. Fausto di Vora jobbkezeként nyújtott két évtizedes teljesítménye a Fausto's étterem mindenkori kiemelkedő minőségének garanciája.
Harmadik alkalommal díjazza a Best of Budapest & Hungary az éttermek, vendéglátóhelyek szavazatai alapján az »Év Gasztro-borász«-át, aki nemcsak az általa készített nedűvel, de a vendéglátóhelyek szakemberei iránti odafigyelésével, szakmai támogatásával, sommelier-ek tréningjével, borvacsorák szervezésével is elnyerte a gasztro-szakma szimpátiáját. A 2013-as év gasztro-borásza Heimann Zoltán lett. Az »Év éttermese« díjat Zsidai Zoltán Roy nyerte, sokoldalú étteremalapító munkássága mellett a jellegzetes magyar ízek megőrzéséért. Ugyanezt a díjat vidéken ezúttal Szikora Eszter és Paór Anikó vehették át. A Rosinante Stílusos Vidéki Étterem és Fogadó népszerűsége mellett sokat tettek a Stílusos Vidéki Éttermiség gasztronómiai mozgalom életre hívásáért. »Az év szállodása« kitüntető címet Emilé Bootsma, a Kempinski Hotel Corvinus Budapest igazgatója kapta. Vezetése alatt a szálloda újjáépült, megújult és bevezetett egy új koncepciót, amelynek eredményeként a főváros eddiginél is népszerűbb találkozási pontja lett. Az elismerést a Budapesten kívüli szállodák vezetői közül ezúttal Pusztai Erzsébet a hévízi Lotus Therme Hotel & Spa és a büki Greenfield Hotel Golf & Spa igazgatója érdemelte ki, szállodavezetői teljesítményéért. Mivel a közelmúltban az ország egy harmadik Michelin-csillagos étteremmel gazdagodott, a zsűri »Különleges elismerés«-t adott át Horváth Tamásnak és Kalocsai Zoltánnak a Borkonyha vezetőinek kiemelkedő gasztronómiai teljesítményükért.
Dr. Niklai Ákos – korábban maga is életműdíjat kapott – jelenleg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke. Ő a „Best of …" rendszer legfőbb értékének azt a konok elkötelezettséget tartja, amely a minőség minden áron való előtérbe helyezésére irányul. Van sok más – olykor világhírűbb – díj is, mindnek megvan a maga fontossága. Ennek itt az a lényege, hogy a vendégek igényéből indul ki, arra kíváncsi, elégedettek-e a vendégek? Az elismerés átadásának stílusa pedig még fokozza a jelentőségét. A díjkiosztó gálaest helyszíne ezúttal is az Intercontinental Budapest Hotel bálterme volt. A vacsorát követően a bálterem előterében »A város édes ízei« program keretében cukrászatok tartottak seregszemlét, és számtalan különleges sütemény megkóstolása édesíthette meg az estét a gála vendégei számára.