Még a piaci forgalmazás előtt, szakújságíróknak mutatták be elsőként az IND Group legújabb termékét, az IND iMobile Banking megoldást. Az alkalmazás, egy szélessávú mobil-internet kapcsolattal rendelkező okostelefonokra és PDA-kra optimalizált banki szoftver.

 

Még a piaci forgalmazás előtt, szakújságíróknak mutatták be elsőként az IND Group legújabb termékét, az IND iMobile Banking megoldást. Az alkalmazás, egy szélessávú mobil-internet kapcsolattal rendelkező okostelefonokra és PDA-kra optimalizált banki szoftver.

 „Az IND minden olyan ügyfélkapcsolati eszközzel foglalkozik, amivel egy bank ügyfele vagy ügyintézője kapcsolatba kerülhet" – mondta el dr. Vinnai Balázs, az IND ügyvezető igazgatója. A mobiltelefon mindennapi használati tárggyá változott, ez az eszköz állandóan mellettünk van, így az IND Group számára logikus választás volt, hogy az internetes alkalmazások fejlesztése és sikeres bevezetését követően az okostelefonokat és PDA-kat célozzuk meg legújabb ajánlatainkkal. Fel kell figyelni arra, hogy a mobil technológia, a mobil eszközök tulajdonságai rendkívül gyorsan változnak. Az ezredfordulón még mindenki azt gondolta, hogy a WAP lesz az, ami a technológiát közel viszi az ügyfélhez. Mára kiderült: ez nem így van. A telefonok nem tudtak olyan magabiztos felhasználói felületet adni, mint amit a használók elvártak. Ma az okostelefonok és PDA-k virágkorát éljük. Felnőtt és munkába állt egy olyan generáció, akik számára a technológia a második anyanyelvük. Ezek a fiatalok olyan bankot választanak majd, amelyek az IND iMobile Banking megoldáshoz hasonló alkalmazásokat állítanak ügyfeleik szolgálatába. A szolgáltatók ma már arra törekednek, hogy a mobil internet költségei egyre alacsonyabbak legyenek. Ha sikerül az árat valóban leszorítani, alkalmazásának elterjedése ugrásszerűen gyorsul majd fel.

Nyíri József, technológiai igazgató A program az IND miskolci székhelyén dolgozó, közel 50 fős termékfejlesztési csapat munkájának gyümölcse. Az ötlet megszületésétől egészen a megvalósításig rekordidő alatt, 4 hónap leforgása alatt jutottunk el – tette hozzá Nyíri József, technológiai igazgató. A cél az volt, hogy a WAP megoldást az emberek minél hamarább elfelejtsék. Valójában nem is szerették. Az új programtól elvárták, hogy működhessen érintőképernyős felületen és egy tranzakció ne álljon többől öt lépésnél. A bevitt szövegek, számok halmazát is a lehető legkisebbre kívánták szorítani. Az alkalmazás kihasznál minden olyan tulajdonságot, ami egy korszerű, számítógéphez közelebb álló hordozható készüléket jellemez: GPRS/3G szélessávú internet hozzáférés, nagy, színes kijelzők, érintőképernyős technológia. Az iMobile Banking megoldás tervezésekor figyelembe vették, hogy a céleszközöknek általában nincs teljes értékű billentyűzetük vagy magas felbontású képernyőjük. Az alkalmazás gyors hozzáférést biztosít a felhasználók bankszámláihoz, a velük kapcsolatos információkhoz, egy titkosított és biztonságos adatcsatornán. Könnyen skálázható, egy-egy meglévő banki rendszerhez könnyen hozzáigazítható.

 A program magyar nyelven is működik. Böngésző alapú alkalmazás, így a mobiltelefonok operációs rendszerétől független, ikon jelzésű, könnyen navigálható menü. A képernyős megjelenítés nagyítható, kicsinyíthető a jobb olvashatóság érdekében. A tulajdonos az eddig meglévő adatait, felhasználónevét, jelszavát használhatja, mindazt, amivel eddig a banknál dolgozott. Lekérdezések, számlainformáció, valuta átváltási adatok, tőzsdei információ, bankkártya adatok, számlatörténet, keresés a tranzakciók között – jeleníthető meg. Elvégezhetők a tranzakciók: pénz átutalás, betét lekötés, bankkártya limit módosítása. A program mutatja a tulajdonos egyes számláinak adatait, egyenlegét, a banknál eddig nyilvántartott partnereinek adatait, számlaszámát. Így ezeket az egyes műveleteknél nem kell újra és újra begépelni. Követi a fennálló hitelek pillanatnyi helyzetét, a legközelebbi részlet fizetésének esedékességét, a maradék tőketartozást. A számlainformáció színkóddal dolgozik, a terhelések pirossal, a jóváírások zölddel jelennek meg. Az alkalmazás állandó GPRS/3G adatkapcsolatot igényel, ezért az alacsony sávszélességen nem működik. A szoftvert a bank bocsátja – ingyen – az ügyfél rendelkezésére. Külön feltölteni nem kell, az eszköz maga tölti le azt az oldalt, ami a banknál van. Használat után nem marad semmilyen adat a telefonban, tehát elveszítés esetén sem juthat illetéktelen kézbe. A biztonság – bár mindig a kényelem rovására megy – itt is fontos szempont. Ez a rendszer olyan azonosítót használ, mint ami az asztali számítógép segítségével történő bankoláskor szükséges.

A programnak most a szakmai bemutatója zajlott, Magyarországon ma még nem működik. Várhatóan egy-két hónap múlva lesz elérhető néhány nagyobb banknál.

http://www.indgroup.eu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük