Révay András: Szeretjük a tûzoltókat
5 perc olvasás
Nyilvánosságra hozták a Reader's Digest magazin idei, nemzetközi felmérésének eredményeit. Az Európai Megbízható Márkák 2007 új listáján sok régi, megbízható cég, de néhány újabb nevét is olvashatjuk.
Nyilvánosságra hozták a Reader's Digest magazin idei, nemzetközi felmérésének eredményeit. Az Európai Megbízható Márkák 2007 új listáján sok régi, megbízható cég, de néhány újabb nevét is olvashatjuk.
A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában. Idén a vizsgálat 15 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc). Elsõdleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a magazin olvasóinak körében Európában. A megkérdezetteket a magazin 18 évnél idõsebb elõfizetõi közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben. Az idén összesen 24 213 – kérdõívet elemeztek ki.
A magazin igazgatója, Sárközi Ágnes, a kezdetekrõl szólva elmondta: 2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bõvült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevõ összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra. Az elmúlt tizenöt évben összesen mintegy 65 millió megkeresést küldtek ki. Az olvasók a márkákat egy egytõl-ötig terjedõ skálán négy szempont (minõség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták. A válaszok értékelésekor az idén is számos érdekességre bukkantak: Idén elõször a román magazin-elõfizetõk is szavaztak, ezzel a résztvevõ közép-kelet európai országok száma 5-re nõtt. A válaszadók összesen 113 577 különbözõ márkát neveztek meg. A mobiltelefon kategória gyõztese mind a 15 országban a Nokia lett, legnagyobb arányban természetesen hazájában, Finnországban. Már második éve minden ország a Niveára voksol, hogy ha bõrápolásról van szó. A Canon növelni tudta elõnyét: immár 11 országban nyerte meg kategóriáját. A cseh, a magyar és a román elõfizetõk hat kategóriában is ugyanazt a márkát kiáltották ki gyõztesnek. A Reader's Digest legújabb felmérése szerint a Nokia, a Nivea, a Visa és a Canon azok a márkák, amelyek a leginkább élvezik a Reader's Digest magazin olvasóinak bizalmát a kontinensen.
Ha létezne ?abszolút gyõztes", a címet a Nokia kapná! A finn cég bámulatos teljesítményt nyújt: eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron hetedik alkalommal szavaztak bizalmat mobiltelefonjainak. Kiemelkedõ eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában. A Nivea 2005 óta megállíthatatlan: mind a 15 országban a kék dobozos termékekre szavaznak az olvasók bõrápolás-kategóriában. Hasonlóan jó eredménnyel zárt a Visa is, amely idén – hazánkat kivéve – 14 államban megelõzte a MasterCard-ot és ezzel a legmegbízhatóbb kártyatársaság lett. Európában egyedülálló módon a magyar válaszadók a MasterCard kártyára szavaztak elõszeretettel. A magyar olvasók már hetedik éve hûek az Opelhez, a hollandokkal együtt. A német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyõzõre.
Ha csak a hazai cégeinket tekintjük, a magyar válaszadók úgy érzik, a T-Mobile mindig velük van. A felmérésben részt vevõk többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni. Az OTP sem talált hét év óta legyõzõre. A legnagyobb slágerek, a népszerû reggeli rádiómûsor, tematikus hétvégi zenék… ezért is választják nálunk sokan a Sláger Rádiót. A sörök kategóriájában a hagyomány és minõség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
Zsámboki Péter fõszerkesztõ arról is beszélt: a 15 évvel ezelõtt útjára indított magazin a legnagyobb példányszámban eladott havilap. Hálózata kiterjedt, ötven helyen jelenik meg a világon. Sokszor saját kezdeményezésük is érdekes eredményeket hoz. Az idén például a gyerekekkel töltetik ki a szülõk bizonyítványát! A Reader's Digest idei felmérésében azt is kérdezte olvasóitól, hogy mely foglalkozások képviselõiben bíznak a leginkább. A magyarok a tûzoltóknak szavazták a legtöbb, a politikusoknak pedig a legkevesebb bizalmat. Ez az eredmény megegyezik a 15 országban kapott válaszok átlagával. Született néhány merõben eltérõ eredmény is: Finnországban, Svájcban és Hollandiában kétszer annyi bizalom jutott a politikusoknak, mint Európa többi országában. Átlagosan a megkérdezettek 60%-a bízik a rendõrökben, ez a magyar eredményekkel is megegyezik – de figyelembe kell vennünk, hogy a felmérés adatainak felvétele pár hónappal korábban történt – ellenben Oroszországban a válaszadók mindössze 21 %-a szavazott nekik bizalmat. A magazin európai olvasói nem nagyon bíznak a focistákban sem, átlagosan csak a válaszadók 24%-a. Ez a szám Magyarországon csupán 15%, a maximumot az oroszoknál értékel el a labdarúgók, ott 52%-ot kaptak.
Az idei felmérés minden részletes eredménye megtalálható a http://hun.rd.hu/megbizhatomarka/ oldalon.