Robbanásszerű növekedés várható a vállalati mobilalkalmazások használatában
3 perc olvasás
Az okostelefonokra és táblagépekre készült vállalati mobilalkalmazások felhasználóinak száma 2016-ra meghaladhatja a 830 milliót – olvasható az ABI Research friss előrejelzésében.
Az okostelefonokra és táblagépekre készült vállalati mobilalkalmazások felhasználóinak száma 2016-ra meghaladhatja a 830 milliót – olvasható az ABI Research friss előrejelzésében.
A technológiai piackutatással foglalkozó, nagy múltú amerikai cég 90 százalékos összetett éves növekedést jósol a következő öt évben a B2E (a vállalatok és alkalmazottaik közötti) és a B2C (a vállalatok és ügyfeleik közötti) mobilalkalmazások használata terén. Az elemzés szerint az okostelefonok és tabletek térnyerésével óriási lendületet kapott a mobilalkalmazások fejlesztése és elterjedése, ami világszerte egyre több vállalatot késztet arra, hogy információikat és szolgáltatásaikat felhő alapú technológiával tegyék könnyen, gyorsan hozzáférhetővé munkatársaik és ügyfeleik számára.
Az okostelefonok és táblagépek népszerűsége itthon is dinamikusan növekszik, de a felhasználók többnyire még személyes célokra (e-mailezésre, böngészésre, dokumentumok olvasására, gps-navigációra vagy filmezésre) használják készülékeiket. Bár a mobileszközökön elérhető felhőalkalmazások a vállalati területen is újfajta szabadságot és hatékonyságot tesznek lehetővé, az adatbiztonsággal kapcsolatos félelmek egyelőre sok cégvezetőt visszatartanak attól, hogy e korszerű technológia üzleti előnyeit kihasználják.
Az ENIAC Computing tapasztalatai szerint a hazai vállalatvezetők jelentős része még mindig úgy gondolja, hogy üzleti adatai akkor vannak a legnagyobb biztonságban, ha azokat „házon belül", a társaság saját számítógépein, szerverein tárolják. Ezzel szemben Arányi Sándor, a vállalatirányítási rendszereket fejlesztő cég ügyvezetője arra hívja fel a figyelmet, hogy a szolgáltatásszerűen nyújtott felhőalkalmazások nemcsak biztonságosabbak, de jóval nagyobb kényelmet, mobilitást és költséghatékonyságot is kínálnak, mint a vállalaton belüli megoldások.
„A társaság jelentős erőforrásokat és költségeket takaríthat meg a távoli alkalmazásszolgáltatás igénybevételével" – mutat rá Arányi. „Ilyenkor nem a cég, hanem a szolgáltató gondoskodik a szükséges szoftverek megvásárlásáról, telepítéséről és rendszeres frissítéséről, csakúgy, mint a központi szerverek karbantartásáról, hűtéséről, áramellátásáról, illetve az adatok folyamatos mentéséről és védelméről. Ma már mindez elérhető egyetlen, tervezhető, havidíjas szolgáltatás keretében."
Arányi Sándor a számítástechnikai felhőszolgáltatás további nagy előnyét abban látja, hogy használatával a cégek munkatársai bárhol, bármikor – akár útközben is – hozzáférhetnek a munkájukhoz szükséges vállalati adatokhoz, információkhoz. Az ügyfelekhez kijáró üzletkötők, tanácsadók vagy szervizes kollégák mobileszközeik segítségével ugyanúgy beléphetnek a vállalat ERP- vagy CRM-rendszerébe (információkat, kimutatásokat kérhetnek le, adatokat, fájlokat tölthetnek fel), mintha az irodában dolgoznának. A szakember arra számít, hogy az okostelefonok és táblagépek elterjedésével, illetve a vállalati mobilalkalmazások fejlődésével, a hazai cégvezetők közül is egyre többen ismerik majd fel a felhő alapú technológia gyakorlati jelentőségét, a munkatársak eredményességének és az ügyfelek elégedettségének növelésében betöltött szerepét.