A lakosság körében a befektetési termékek kiválasztásakor a legfontosabb szempont a garantált hozam – mutat rá az Aviva Életbiztosító éves ügyfélattitűd-kutató felmérése. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a legkézenfekvőbb banki termékek után a befektetési egységhez kötött életbiztosítások (unit-linked) ismertsége és elismertsége a válaszadók körében jóval magasabb, mint a részvény, vagy az egyre népszerűbb tartós befektetési számla.

 

A lakosság körében a befektetési termékek kiválasztásakor a legfontosabb szempont a garantált hozam – mutat rá az Aviva Életbiztosító éves ügyfélattitűd-kutató felmérése. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a legkézenfekvőbb banki termékek után a befektetési egységhez kötött életbiztosítások (unit-linked) ismertsége és elismertsége a válaszadók körében jóval magasabb, mint a részvény, vagy az egyre népszerűbb tartós befektetési számla.

 

A kutatásban megkérdezettek négyötöde rendelkezik valamilyen befektetési, megtakarítási termékkel: legtöbben önkéntes nyugdíjpénztári tagok (46 százalék), egyharmaduk egyszerű lekötött betétet, vagy betéti számlát birtokol, vagy egészségpénztárnak a tagja (28 százalék). Mindez nem meglepő annak tükrében, hogy a termék kiválasztásakor a biztonság a legfontosabb szempont, legalábbis a válaszadók döntő többsége szinte kizárólag minimális (vagy semekkora) kockázatot hajlandó vállalni pénze elhelyezésekor. Ezek alapján különösen előkelő Magyarországon a unit-linked biztosítások pozíciója a rangsorban: a megkérdezettek csaknem egynegyede ugyanis az említett termékeken túl unit-linked biztosítással rendelkezik; további ötöde pedig jól ismeri a terméket, és mérlegeli a befektetés lehetőségét.

 

„A magyar lakosságot minimális kockázatvállalási kedv jellemzi, miközben egyre többen fordulnak a hosszabb távú megtakarítások felé." – összegzi tapasztalatait Bartók János, az Aviva Életbiztosító elnök-vezérigazgatója. „Az évekkel ezelőtt még éppen a szabad portfólió építési, és kezelési lehetőség miatt újdonságnak számító unit-linked biztosítások mellé bevezettük az Őrszem árfolyamfigyelő szolgáltatást. Ez éppen azt hivatott szolgálni, hogy az ügyfél befektetett tőkéjét és befektetése felhalmozott hozamát megvédje az esetleges árfolyam-ingadozásoktól, illetve kihasználhassa az árfolyamok emelkedését." – teszi hozzá az Aviva Életbiztosító vezetője.

 

Márpedig, mint arra a kutatás is rámutatott, Magyarországon még mindig azok vannak többségben, akiknek elsősorban a biztonság számít. Alig számít a termékek kiválasztásánál például az, hogy azt szakértő ajánlja-e, de kevéssé hangsúlyos az is, hogy milyen a terméket kifejlesztő cég reputációja.  A cégválasztásban viszont a tapasztalattal és a jó hírnévvel összefüggő szempontok befolyásolják legjobban a lakosságot. A hosszú piaci jelenlét, az ismertség, a jó hír és a korábbi személyes tapasztalatok mellett még a személyes ismerősök ajánlása játszik fontos szerepet.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük