Schell Judit segítségével indult el a Samsung mellrák ellenes kampánya
3 perc olvasásA mellrák a leggyakoribb halálok napjainkban a nők közt világszerte. A betegség elleni küzdelembe a Samsung is aktívan bekapcsolódott. Adományozásai mellett, a limitált szériájú rózsaszín mobiljai eladásából származó bevételeiből is jelentős összegeket biztosít erre a célra.
A mellrák a leggyakoribb halálok napjainkban a nők közt világszerte. A betegség elleni küzdelembe a Samsung is aktívan bekapcsolódott. Adományozásai mellett, a limitált szériájú rózsaszín mobiljai eladásából származó bevételeiből is jelentős összegeket biztosít erre a célra.
A világon minden 29. másodpercben diagnosztizálnak mellrákot és minden 75. másodpercben meghal valaki ebben a betegségben. Szomorú tény az is, hogy több mint 1,1 millió nőnél állapítják meg ezt a betegséget évente, ami az összes daganatos megbetegedés tíz százaléka.
Szűréssel a mellrák korai stádiumban felfedezhető, és nagy valószínűséggel kezelhető. A tapasztalatok szerint, ha időben észreveszik a betegséget, akkor 95 százalékos a gyógyulás esélye. Magyarországon jelenleg a 45-65 éves nők körében kötelező a szűrés két évente, azonban a betegség már fiatalabb korban is egyre komolyabb veszélyt jelent.
A Samsung, a világ vezető telekommunikációs vállalata, amelynek termékeit milliók használják a mindennapokban. Ezt az ismertséget és jelenlétet felhasználva a cég igyekszik minél nagyobb erőket mozgósítani a mellrák elleni küzdelemhez, amelynek aktív résztvevője hosszú idő óta.
Tavaly 1,1 millió dollárt gyűjtött össze ez ellen a betegség ellen küzdő különböző alapítványok javára és idén még többet szeretne áldozni erre a célra. Európa szinte minden országában kampányol, hogy felhívja a figyelmet a megelőzésre, a felvilágosításra és a gyógyításra.
Magyarországon Schell Judit színésznő segítségével indult el a mellrák ellenes országos kampány, amelynek köszönhetően folyamatosan tájékoztatják a nőket a megelőzéséről, a szűrés fontosságáról. A Samsung emellett mobil szűrőállomást is működtet, amely idén december közepéig Esztergomba, Pápára, Ajkára, Hajdúszoboszlóra, Karcagra, Gyöngyösre, Gödöllőre, Ceglédre, Kiskunfélegyházára, Paksra, és Dombóvárra fog majd megérkezni.
A programhoz kapcsolódó oldalon, a www.mobilszures.hu honlapon pedig minden felmerülő kérdésre, problémára igyekeznek választ adni a rendelkezésre álló szakértők.
A limitált szériában kapható rózsaszín Samsung F480, U800 illetve L310 telefonok megvásárlásával pedig a felhasználók is hozzájárulnak a mellrák ellenes küzdelemhez.
„Minden rózsaszín Samsung mobil eladásából 3,000 forintot a mellrák elleni küzdelemre fordítunk, amelyet még további pénzadománnyal is kiegészítünk. Ezek a telefonjaink havonta emlékeztetik tulajdonosukat az önvizsgálatra illetve videós útmutatóval segítik ennek megfelelő elvégzését. A készülékek tulajdonosai ezekkel a beépített funkciókkal jobban oda tudnak figyelni az egészségükre. " – hangsúlyozta Kunos Balázs, a Samsung Electronics Magyar Zrt. Telekom üzletágának vezetője.
Az eladásokból befolyt bevételek segítségével lehetővé válik egy digitális mammográf beszerzése a Zala Megyei Kórháznak, továbbá Hajdú-Bihar megyében – Hajdúböszörmény, Hajdúhadház és Polgár környékén – 75.000 nő juthat el az illetékes szűrőközpontba. A Samsung az önkormányzatok és OEP által szervezett külön buszjáratok finanszírozását vállalja két millió forint értékben.