Sikeres II. Rexroth Pneumobil Gálafutam az Óbudai Egyetem szervezésében
A sűrített levegő is képes üzemanyagként szolgálni." Az Óbudai Egyetem, a magyarországi Bosch Rexroth vállalatok valamint a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum elsődleges célja az volt a Gálafutam megszervezésével, hogy népszerűsítsék az alternatív energiák hasznosíthatóságát, a környezettudatos gondolkodást, és az arra való nevelés fontosságát egy technikai sporteseményen keresztül.
A sűrített levegő is képes üzemanyagként szolgálni." Az Óbudai Egyetem, a magyarországi Bosch Rexroth vállalatok valamint a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum elsődleges célja az volt a Gálafutam megszervezésével, hogy népszerűsítsék az alternatív energiák hasznosíthatóságát, a környezettudatos gondolkodást, és az arra való nevelés fontosságát egy technikai sporteseményen keresztül.
A II. Rexroth Pneumobil Gálafutam megrendezésére az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karát kérték fel a magyarországi Bosch Rexroth vállalatok. A megmérettetésre 2013. szeptember 7-én került sor a Városligetben, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeummal együttműködve.
A verseny, jellegének köszönhetően, tökéletesen illeszkedett a Városligeti környezethez, hiszen sűrített levegővel meghajtott versenyautókról van szó, melyek emisszió kibocsátása zéró, ezáltal nem szennyezik a környezetet.
Megnyitó beszédében dr. Horváth Sándor, a Bánki kar dékánja kiemelte a hasonló hallgatói projektek mérnökképzésben betöltött szerepét, valamint hangsúlyozta a műszaki felsőoktatás és az iparvállalatok együttműködésének fontosságát.
A futamon 9 hazai és 2 külföldi felsőoktatási intézmény összesen 19 hallgatói csapata mérte össze tudását. A csapatoknak a megszokottól eltérően teljesen új szabályrendszerre, versenyszámokra kellett felkészülniük. A helyezések úgynevezett palackcserés futamokon dőltek el. A futam különlegessége, hogy nemcsak a vezető és a jármű vett részt a konkrét versenyszámokon, hanem a csapatok minden tagja.
A verseny kiírása szerint a mobiloknak először egy „Kvalifikációs pályát" (175 m) kellett teljesíteni, ahonnét az első legjobb négy kerülhetett tovább az időeredmények alapján. A továbbkerülők egy második, ill. harmadik kvalifikációs versenyben mérkőzhettek meg, a kiesőknek viszont a vigaszágon az úgynevezett „Vigaszági pályán" (105 m) gyorsulási, illetve átlagsebességi versenyen kellett az első három hely valamelyikét megszerezni, hogy visszakerülhessenek a főágra.
Mindkét pályán nagy szerepet játszott a pilóták vezetési készsége, kitartása és tehetsége. Nem véletlenül jegyezte meg a Németországból érkezett ulmi főiskola felkészítő tanára, hogy ők ugyan magyar konstrukcióval – a Bánki Kartól átvett mobillal – de német talentummal megáldott vezetővel érték el a nagyon megtisztelő 4. helyet.
A futam dobogósai:
I. hely Kakukktojás – BME
II. hely Műszakik Pneumobil Team – BME
III. hely Pollroth – PE
A Gálafutam óriási sikert aratott mind a részt vevő csapatok, mind a meghívott vendégek, érdeklődök körében. A rendezvényre több száz néző látogatott ki, ahol közelebbről is megismerhették a mérnöki világ csodáit. Az izgalmas verseny mellett egyebek közt volt Tésztahíd törés, bemutatták a Bánki karon futó egyéb autós projekteket (Shell-Eco marathon, elektromobil), fizikai kísérleteket, melyek a természettudományi és a mérnöki világ jobb megismerését célozták meg a kisebb korosztályok számára.
A rendezvény a sajtó nagy érdeklődése mellett zajlott, több televízió tudósított a versenyről, köztük a TV2, M1, ATV.