SIKERESEN ZÁRULT A MAGYAR TELEKOM EGÉSZSÉGÜGYI KUTATÁS-FEJLESZTÉSI HEALTHCARE MOBILE PROJEKTJE
3 perc olvasás
Sikeresen lezárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektje, melyet a cég egy éve, 2013 márciusában indított. A projekt keretében a cél egy lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a Magyar Kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg 64 195 693 Ft támogatási keretösszeg mellett.
Sikeresen lezárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektje, melyet a cég egy éve, 2013 márciusában indított. A projekt keretében a cél egy lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a Magyar Kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg 64 195 693 Ft támogatási keretösszeg mellett.
A Magyar Telekom HealthCare Mobile projektje keretében végzett kutatásában azokra a kérdésekre keresett megoldási lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a felhasználó páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.
A fejlesztés eredményeképp egy olyan Android és iOS alapú mobil- és táblagép alkalmazás készült, amelynek segítségével lehetőség nyílik az alábbi szolgáltatások elérésére:
– Leletlekérdezés: Leletek elérésé és megosztása e-mailben;
– Időpontfoglalás: Szabad időpontok lekérdezése és időpont előfoglalása;
– Bejelentkezés és sorszámhúzás: A vizsgálatra való bejelentkezés és a várakozási idő nyomon követése;
– Beteglogisztika: Intézménybe való bejelentkezés és tájékozódás az intézményen belül;
– Vizsgálati tájékoztató: Szakértők által összeállított és ellenőrzött tájékoztatók a vizsgálatokra való felkészüléshez;
– Laborlelet kisokos: Vér és vizelet laboreredmények értelmezése;
– Betegséginformációk: Szakértők által összeállított és ellenőrzött alapinformációk betegségekről;
– Praxis Platform: Beteg-orvos kommunikációs és oktató felület;
– 24 órás Call Center: Orvosi tanácsadás.
A fejlesztés a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet szakmai támogatása és útmutatása alapján zajlott.
Az együttműködés során bizonyosságot nyert, hogy a szolgáltatásban rejlő előnyök nem csak a páciensek, hanem az egészségügyi intézmények számára is értéket teremtenek:
– A tájékozottabb és felkészültebb látogatók révén jelentős időmegtakarítás;
– Elégedettebb páciensek és hozzátartozók;
– Az egészségügyi dolgozók leterheltségének csökkenése;
– Hatékonyabb orvosi munka;
– Nyomon követhető betegutak;
– Javuló intézmény megítélés.
„Reméljük, hogy a törekvés mind az ügyfelek, mind az intézmények részéről széles körű támogatást kap és fejlesztése további ötletekkel kibővülve létjogosultságot nyer. Célunk, hogy a közeljövőben a magyar egészségügyi ellátásban részesülő páciensek a Magyar Telekom HealthCare Mobile szolgáltatásait használva felkészültebben és hasznos információkkal ellátva vehessék igénybe a kórházak, szakrendelők szolgáltatásait."- mondta Pukler Gábor, a Magyar Telekom üzletfejlesztési igazgatója.