Sikeresen lezárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektje, melyet a cég egy éve, 2013 márciusában indított.  A projekt keretében a cél  egy  lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a Magyar Kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg 64 195 693 Ft támogatási keretösszeg mellett.

Sikeresen lezárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektje, melyet a cég egy éve, 2013 márciusában indított.  A projekt keretében a cél  egy  lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a Magyar Kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg 64 195 693 Ft támogatási keretösszeg mellett.

A Magyar Telekom HealthCare Mobile projektje keretében végzett kutatásában azokra a kérdésekre keresett megoldási lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a felhasználó páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.

A fejlesztés eredményeképp egy olyan Android és iOS alapú mobil-  és táblagép alkalmazás  készült, amelynek segítségével lehetőség nyílik az alábbi szolgáltatások elérésére:

 

–          Leletlekérdezés: Leletek elérésé és megosztása e-mailben;

–          Időpontfoglalás: Szabad időpontok lekérdezése és időpont előfoglalása;

–          Bejelentkezés és sorszámhúzás: A vizsgálatra való bejelentkezés és a várakozási idő nyomon követése;

–          Beteglogisztika: Intézménybe való bejelentkezés és tájékozódás az intézményen belül;

–          Vizsgálati tájékoztató: Szakértők által összeállított és ellenőrzött tájékoztatók a vizsgálatokra való felkészüléshez;

–          Laborlelet kisokos: Vér és vizelet laboreredmények értelmezése;

–          Betegséginformációk: Szakértők által összeállított és ellenőrzött alapinformációk betegségekről;

–          Praxis Platform: Beteg-orvos kommunikációs és oktató felület;

–          24 órás Call Center: Orvosi tanácsadás.

 

A fejlesztés a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet szakmai támogatása és útmutatása alapján zajlott.

 

Az együttműködés során bizonyosságot nyert, hogy a szolgáltatásban rejlő előnyök nem csak a páciensek, hanem az egészségügyi intézmények számára is értéket teremtenek:

–          A tájékozottabb és felkészültebb látogatók révén jelentős időmegtakarítás;

–          Elégedettebb páciensek és hozzátartozók;

–          Az egészségügyi dolgozók leterheltségének csökkenése;

–          Hatékonyabb orvosi munka;

–          Nyomon követhető betegutak;

–          Javuló intézmény megítélés.

 

„Reméljük, hogy a törekvés mind az ügyfelek, mind az intézmények részéről széles körű támogatást kap és fejlesztése további ötletekkel kibővülve létjogosultságot nyer. Célunk, hogy a közeljövőben a magyar egészségügyi ellátásban részesülő páciensek a Magyar Telekom HealthCare Mobile szolgáltatásait használva felkészültebben és hasznos információkkal ellátva vehessék igénybe a kórházak, szakrendelők szolgáltatásait."- mondta Pukler Gábor, a Magyar Telekom üzletfejlesztési igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük