Sok jó zenész kis helyen is elfér — Indul a djuice-MTV brand:new party sorozat
A brand:new, az MTV tehetséggondozó kezdeményezése, amely a csatorna világához közel álló magyar zenekaroknak segíti elindulni az ismertség és elismertség felé vezető úton. A programhoz áprilisban csatlakozott az új lendületet vett djuice is, így idén tavasztól közös erővel folytatódik a zenészek támogatása. Az 5 feltörekvő zenekar mellé csatlakozott több, már befutott zenekar is, hogy tapasztalatukkal segítsék az „ifjúságot".
A brand:new, az MTV tehetséggondozó kezdeményezése, amely a csatorna világához közel álló magyar zenekaroknak segíti elindulni az ismertség és elismertség felé vezető úton. A programhoz áprilisban csatlakozott az új lendületet vett djuice is, így idén tavasztól közös erővel folytatódik a zenészek támogatása. Az 5 feltörekvő zenekar mellé csatlakozott több, már befutott zenekar is, hogy tapasztalatukkal segítsék az „ifjúságot".
The Kolin, Heaven Street Seven, Neo, Nemjuci, Zagar, Supernem – senkinek sem kell őket bemutatni, hiszen régóta ott vannak a zenei élvonalban. Pedig ők is voltak „fiatalok", és nekik is kellett segítség az induláskor. Ezért vállalták el, hogy mentorként álljanak feltörekvő zenésztársaik mellé, és támogassák a brand:new tagokat. Bár a zenei piac Magyarországon nem túl nagy, azt mondják, sok jó zenész kis helyen is elfér:
„Itthon egészen elképesztő, torz fogalmak alakultak ki a popzenéről, ezért szükség van a zenekarok egymást segítő, konstruktív szakmai hozzáállására. Mi is rengeteget tanultunk más zenekaroktól, de elsősorban külföldről, és közvetetten. Az hatalmas segítség minden zenésznek, ha testközelből, esetleg ugyanarról a színpadról figyelheti az eseményeket. A vidéki művelődési házakban megrendezett tehetségkutatóknak semmi értelme, hiszen a vörösboroskólás szájszéllel, frottírzokniban és szandálban szurkoló tömegek véleménye sokszor nem releváns a világ zenei trendjeihez képest, és a rendezvények kellő nyilvánosságot sem biztosítanak a résztvevőknek. Szükség van tehát az MTV és a djuice effajta kezdeményezéseire, és ezzel együtt arra is, hogy a popkultúra beépülhessen a művészetek, méghozzá az elfogadott és támogatott művészetek közé."– mondta el Márkó, a The Kolin frontembere a programról.
Odett, a the (hated) tomorrow, a Hősök, a We plants are happy plants és a Jacked tehát elrajtol. De mit is jelent a mentori segítség?
„Nagyon profi hozzáállású zenekarok mentorai lehetünk. Így a mentor-tehetség viszony mellett egy exportálható istálló is kialakulhat, és egymást erősítve alkothatunk igényes, világszínvonalú popzenét. Reméljük, hogy ismertségünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy rájuk is felfigyeljenek, és reméljük, hogy ezeket a szerepléseket a zenekarok fogják tudni úgy hasznosítani, hogy hosszú távú ismertséget szerezzenek maguknak. Rengeteg mindent megtapasztaltunk már saját magunk, sokat tanultunk másoktól is. Ezt a "tudást" természetesen nem őrizgetjük magunknak, hanem igyekszünk továbbadni, hiszen közös érdekünk az igényes magyar popzene kialakítása. Egymás sikereiből pedig hosszú távon csak profitálhatunk." – folytatta Márkó.
És hogy kik is pontosan a brand:new zenekarok?
- Odett: A formáció 2008 őszén mutatkozott be először a Sziget Fesztiválon. Első lemezükön, amely a Pontos címet kapta a legtöbb dalt Polgár Odett énekli, de Takáts Eszter és Varga Zsuzsa is közreműködnek az albumon. A bemutatkozó nagylemez szövegeit Karáth Anita és Müller Péter Sziámi jegyzi. Az Odett és a Go Girlz első lemezével jelölés kapott a 2010-es Fonogram díjra, az "Év hazai felfedezettje" kategóriában. Áprilisban jelenik meg Odett "Pötty a kockán" című második albuma.
- the (hated) tomorrow: a the (hated) tomorrow immáron 5 tagú zenekar a 80'-as évekből táplálkozó zenéjével tudósítja véleményét a világról a nagyközönség felé. Nem hisznek az összeesküvés elméletekben, de szeretik a pacalt hidegen, tejszínhabbal. Tavaly elkészítették első klipjüket 'Discotech' címmel. Új albumuk, a 'KOLOR' pedig 2010 tavaszán jelenik meg.
- Hősök: a veszprémi rap csapat már közel 10 éve nyomul a hazai zenei közegben, de lendületük és törekvéseik miatt megérdemlik az MTV Networks támogatását. Megjelent már három nagylemezük, dolgoztak számtalan magyar hiphop előadóval, az utóbbi években pedig videoklipek gyártásában aktivizálódtak, a legutóbbi Klasszik albumról például négy klip is készült. A Hősök verbális "rapertoárja" a mindennapi élet történéseiből merítkezik főleg, melyet dinamikus, lendületes alapokra szövegelve adnak elő.
- We Plants Are Happy Plants: a We Plants Are Happy Plants a név többes száma ellenére mindössze egy „boldog növényt" takar, a budapesti Bergmann Péter személyében. A 22 éves dalszerző-producer szoftvereket és a szintetizátorokat kezel, de ha a dal úgy kívánja, gitárt, basszusgitárt, dobot vagy zongorát ragad, sőt, énekel is – „duettben" a vokóderével. A Daft Punk, Radiohead és Coldplay rajongó srácot az egyik legtehetségesebb magyar producerként tartja számon a szakma és összetéveszthetetlenül egyedi hangzású, emocionális elektró zenéjéről szuperlatívuszokban beszélnek a mérvadó zene blogok.
- Jacked: a fehérvári Jacked az utóbbi évek egyik legígéretesebb hazai indie-zenekara. 2006-os megalakulása óta elismeréseket elismerésekre halmoz. Debütáló albumuk a Stop the Show volt, amelyet bemutattak már az összes ismert és nagy magyar zenei fesztiválon és klubban. A Jacked jelenleg második nagylemezén dolgozik. Több rajongó szerint a magyar Jacked olyan mintha egybegyúrták volna a Mando Diao-t és az Arctic Monkeys-t.
A brand:new program keretében a magyar Music Television kiemelten kezeli az együttesek klipjeit, és külön kisfilmet forgat mindegyik csapattal, amelyek folyamatosan láthatóak lesznek a csatornán. A djuice segítségével idén nyolc koncert valósul meg Budapesten és vidéken, amelyek mindegyikére ellátogatnak majd a mentorok is. Az első djuice-MTV brand:new party április 30-án az U26 djuice clubshopban lesz, ahol élőben játszik az öt brand:new zenekar, ráadásként pedig színpadra lép a The Kolin is. A második buli június 26-án a Dürer kertben kerül megrendezésre, ahol a mentorok közül a Neonak örülhet a közönség.
A djuice, Magyarország legújabb, önálló mobilmárkája stratégiai szövetséget köt az MTV Magyarországgal.
A djuice, mint az első nyílt forráskódú mobilmárka az elmúlt fél évben folyamatos tesztelés és kutatás mellett született újjá. Biró Balázs, a djuice csapatának vezetője korábban ígéretet tett arra, hogy csak a megcélzott, 15-26 éves korosztály által támogatott szolgáltatásokat vezetik be, és partnereik kiválasztásánál is a fiataloké a döntő szó. A djuice ennek jegyében választotta stratégiai partnerének a 15-26 évesek egyik kedvenc televízióját, az MTV Magyarországot.
A djuice és az MTV Magyarország is elkötelezett a tehetséges fiatalok felkutatásában, támogatásában. Az MTV Magyarország brand:new tehetségkutató programja pedig a csatorna arculatába illeszkedő fiatal és tehetséges hazai előadóknak biztosít bemutatkozási lehetőséget.
Az új lendületet vett djuice hisz az új generáció zenéjében, ezért teret ad az MTV brand:new zenekaroknak A stratégiai partnerek közösen szerveznek országos turnét az öt MTV brand:new csapatnak. A koncertsorozaton a feltörekvő bandák mellett zenei mentoraik is fellépnek. A már ismert és elismert együttesek között van a The Kolin, a Heaven Street Seven, a Neo, a Nemjuci, Zagar és a Supernem.
A djuice-MTV brand:new turné első állomása a djuice budapesti kiemelt üzletében és buliközpontjában, az U26-ban lesz, melyet a djuice április 9-én nyitott meg. A hagyományos boltoktól eltérően az U26 kávézóként, szórakozóhelyként is működik. Április 30-án Odett, a the (hated) tomorrow, a Hősök, a We Plants are Happy Plants és a Jacked bizonyítja, buliközpontként is megállja a helyét a djuice Nyugati téri központja. A már befutott együttesek közül a The Kolin is fellép.
A nyár folyamán a fiatalok egy hatodik tagot is beszavazhatnak az MTV brand:new csapatai közé. Az MTV brand:new zenekarok egyike pedig jelölt lesz a Regional Music Awards-on, ahonnan a győztes nemzetközi színtéren is megméretheti magát, hiszen ez jelenti a belépőt a Europe Music Awards-ra, az MTV egyik legrangosabb díjátadó gálájára.
A djuice elkötelezett a hazai, igényes könnyűzene mellett. Vállalja, hogy a reklámfilmjeiben felhasználja az MTV brand:new zenekarok számait, így is ismertséghez segítve a tehetségeket. A Lightscribblers nevű fényfestő csapatot bemutató filmben a the (hated) tomorrow Discothec című szerzeményét használták, ha pedig valaki a djuice ügyfélszolgálatát tárcsázza, várakozó zeneként Odett Móló című dalát hallhatja.
„Klassz dolog tehetséges fiatalokat valódi lehetőséghez juttatni. A djuice a lehetőségeihez mérten támogatni szeretné a kiválasztott zenészeket és más kortárs művészeket. Ebben kiváló partnerre találtunk az MTV személyében. Külön megtiszteltetés volt számomra a mentorok mellett – mint például Zagar – ezt a feladatot felvállalni." – mondta el Biró Balázs, a djuice igazgatója.
Fotó: Glódi Balázs