Tízszeresére nőtt a magyar ételpornós startup — Sokan nevettek rajta, mégis szárnyal
3 perc olvasásMinden várakozást felülmúlóan teljesít a 2017 elején indult YoloFoodPorn. A magyar cég ötcsillagos szállodai minőségű, egészséges, finom ételeket szállít házhoz, gourmet-módra főz, mindezt úgy, hogy az átlagembernek is megfizethető. A startup abszolút sikernek örvend, most országos terjeszkedésen is gondolkoznak.
A YoloFoodPorn egy év alatt kinőtte magát száz négyzetméteres konyhájából, ma már egy csúcstechnológiával felszerelt, négyszer akkora alapterületű, ötcsillagos szálloda konyhájához hasonlító műhellyel rendelkeznek. A személyzet is megtöbbszöröződött.
A startup mottója, hogy az egészség sosem volt még ennyire finom. Ennek tükrében kooperálni kezdtek Németh Dorottya fitneszvilágbajnokkal, a cukorbetegeknek pedig a Sportkontroll dietetikusai állítják össze a menüket.
„A filozófiánkból nem adtunk vissza, nem alkuszunk. Továbbra is nagyon jó minőségű élelmiszerekből dolgozunk, nagy hangsúlyt fektetünk a tálalásra és komposztálható a csomagolóanyagunk. A mai napig hajnalban kezdődnek az előkészületek és a főzésbefejezések. Ameddig csak bírjuk, szeretnénk ezt a színvonalat tartani. Egyre több menükategóriánk van, miközben árat nem emeltünk” – magyarázta Kiss Gábor séf, aki korábban világszerte vezette ötcsillagos szállodák konyháit, de főzött már nagykövetségeken és államfőknek is.
A cég ideológiája, hogy sose ragaszkodjunk a megszokotthoz, ízleljünk meg más ételeket is, ne legyenek előítéleteink és kipróbálás után mondjuk csak véleményt. A sokszínű, nem gyakran ismétlődő ételsorokat tartalmazó étrend ugyanis önmagában komoly biztosítékot jelent arra, hogy minden szükséges tápanyagot megkap a szervezetünk.
Bár eleinte többen nevettek rajtuk, folyamatosan egyre több rendelést vesznek fel. Kiss Gábor szerint a siker kulcsa a kitartásuk.
„Vevőcentrikusak vagyunk, ha hibázunk is, megpróbáljuk azt kompenzálni, hiszen mi is emberek vagyunk és nincs tökéletes konyha. Futárjaink, mint a felszolgálók, személyes kontaktban vannak a vevőinkkel, illedelmesek és ők is mindent megtesznek a cég érdekében. Odafigyelünk továbbá az apróságokra, amire más nem nagyon: nőnapon például minden hölgy vevőnknek virágot küldtünk ki. Nüanszok, de hosszú távon megéri” – nyilatkozta a YoloFoodPorn séfje.
Mint Kiss Gábor fogalmazott, tapasztalataik szerint nem a felső tízezer eszi az ételeiket, mert az átlagemberek számára is elérhető áraik vannak. Míg náluk egy főételt 1700 forintért megkapnak a vevők kiszállítással együtt, tényleg jó minőségben, úgy a konkurens cégeknél csak 20-30 százalékkal olcsóbb egy ebéd.
„Az emberek inkább kifizetik a többletköltséget, csak legyen igényes, finom az étel, normális kiszolgálásban. A mi konyhánk igenis megfelel egy ötcsillagos szálloda technológiájának, nem az átlag vagyunk, és ezzel kitöltöttünk egy űrt, ami még nem volt a piacon. Eleinte én kopogtattam mindenhova, most már nálunk kopogtatnak a partnerek” – tette hozzá a séf.