Paradigmaváltás a turizmusban – ezzel a címmel tartott sajtótájékoztatót a nemrégiben alakult Magyar Turisztikai Ügynökség. A rendezvényen dr. Fodor Tamás, Sopron polgármestere, mint vendéglátó köszöntötte a megjelenteket az MTÜ országjárásának első állomásán, majd részletesen beszámolt az elkövetkező időszak feladatairól.

Paradigmaváltás a turizmusban – ezzel a címmel tartott sajtótájékoztatót a nemrégiben alakult Magyar Turisztikai Ügynökség. A rendezvényen dr. Fodor Tamás, Sopron polgármestere, mint vendéglátó köszöntötte a megjelenteket az MTÜ országjárásának első állomásán, majd részletesen beszámolt az elkövetkező időszak feladatairól.

Hangsúlyozta, hogy Ausztria közelsége nagy kihívást jelent és nap, mint nap komoly konkurenciával kell szembenézni ahhoz, hogy eredményesen vehessék fel a versenyt a közeli szomszédokkal. Ennek tükrében mind a városi, mind pedig a térségi fejlesztést egy-egy témakörbe sorolta. A Belváros – és Lővér program önálló egységet képeznek csakúgy, mint a „Zöld" városrész kialakítása. Az M8-as autópálya, valamint a Fertő-tó szintén fejlesztésre szorulnak. A helyi turisztikai adottságok eredményes és jövedelmező kihasználásához azonban komoly infrastrukturális és rendszerszintű fejlesztéseket kell még megvalósítani. Mindezekre a városnak 60 milliárd forint áll rendelkezésére, amit jól ki kell használni ahhoz, hogy Sopron méltóképpen fogadja a turistákat.

De nemcsak Sopronban, hanem az egész országban meg kell valósítani ezt a paradigmaváltást – indította beszámolóját dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Mint mondta, a mostani országjárásnak az a célja, hogy az utazási szakma helyi képviselői a leginkább meghatározó turisztikai trendeken túl részletesen megismerjék mind az országos, mind az adott desztinációhoz kapcsolódó fejlesztési elképzeléseket. Kiemelte, hogy rendkívüli előnyünk a biztonság. Magyarország biztonságos úti cél. Majd a tavalyi eredményekről szólva megjegyezte, hogy 2016 rekordév volt a hazai turizmusban, de itt még a mostani növekedésnél is nagyobb potenciál van. Magyarország iránt újra élénkül a kereslet, ami az erősödő gazdaságnak is köszönhető. Kihívást jelent az új generáció is, akik a számítógépet, a digitális világ adta lehetőségeket minden tevékenységükben, így az utazásban is használják. A gazdaság stratégiai sarkköve a turizmus, ezt az emelkedő GDP számokkal illusztrálta, 2016-ban több mint 3 milliárd forinttal javította a turisztikai szakma a fizetési mérleget.

Stratégiai cél, hogy a turizmus GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása a jelenlegi 10 százalékról 2019 végéig 16 százalékra növekedjen, s elérése érdekében a pontszerű fejlesztések helyett desztinációs szemléletű fejlesztéseket kell megvalósítani, valamint az ágazat fehérítése és a bérhelyzet rendezése érdekében is intézkedni kell. Magyarország jól felfogott érdeke, hogy az ágazatot megillető figyelmet fordítson a turizmus fejlesztésére, a lehetőségek kibontakoztatására. Az egész országra kiterjedő fejlesztések között szólt a Balaton és környékének fellendítéséről, Tokaj, a Felső-Tisza, a Nyírség térségének fejlesztéséről.

         A Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztési Nonprofit Zrt. vezérigazgatója, Kárpáti Béla a térségben megvalósítandó feladatokról adott számot. Elsősorban a Fertő-tó alapinfrastruktúrájának átfogó fejlesztését kell megvalósítani, de szükség van kerékpárútra, az ökocentrum és a Pán-Európai Piknik helyszínének fejlesztésére.

Dr. Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmus-stratégiáért és turisztikai fejlesztésekért vezérigazgató-helyettese a desztinációfejlesztés új irányairól tartott előadást. A cél, hogy a vendég minél tovább tartózkodjon az országban, ehhez azonban vonzó körülményekre, igényes programokra van szükség. Felhívta a figyelmet a turizmus-stratégia, valamint a desztináció-márkázás fontosságára, hangsúlyozta, hogy igyekezni kell pozitív márkaképet adni magunkról. Ezt elsősorban különleges attrakciókkal, speciális élményekkel lehet elérni. Természetesen mindez az alap-fejlesztések nélkül lehetetlen, tehát a források nagy részét erre kell fordítani.

Az országjárás első állomásán, Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese az új országmárka-stratégiáról és az MTÜ megújuló marketingaktivitásáról szólt. A digitális világ sürgeti a megújulást, ha nem hallgatunk a hívó szóra, lemaradunk. Az üzleti – és szabadidő turizmus új arányáról, a konferenciaturizmusban rejlő lehetőségekről beszélt. Hangsúlyozta: új utakat kell találni a marketingben is. Ezt illusztrálandó, beszélt a jelenleg 8 helyszínen folyó márkakutatásról, amely a márkázás új arculatát segíti elő.

Egy város, egy fesztivál – címmel Lobenwein Norbert, a Telekom VOLT fesztivál alapító-főszervezője arról a hatalmas fejlődésről szólt, amelyet a fesztivál kezdete óta elértek. A hajdani 800 fős nézőközönség tavalyra 150 ezerre duzzadt, s a szlogenjük már határokon túl is ismerős: „Mindenütt jó, de legjobb Sopron!"

 

Dunay Csilla

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük