Új képzés a METU-n, reformra vár a divatipar
4 perc olvasás
Új képzés a METU-n – reformra vár a divatipar
Fenntartható divatmárkák számára képez szakembereket a Budapesti Metropolitan Egyetem a szeptemberben induló új, három szemeszterből álló képzésén.
A Fenntartható divatmárka menedzsmentje c.képzés a minőség és egyediség mellett a pozitív társadalmi gyakorlatokat is a divatmárka-építés kulcsfontosságú elemeként határozza meg.
Az intézmény 5 éve indította el Divat- és luxusmárka-menedzsment c. szakirányú továbbképzését, a piaci változások fényében azonban úgy döntött, új alapokra helyezi a divatmenedzsment-oktatást.
A fenntartható divat iránti kereslet növekedésével, mind a tömegmárkák, mind a prémium és luxusmárkák olyan fenntarthatósági ismeretekkel rendelkező szakembereket igényelnek, akik a tervezéstől az értékesítésig képesek a textil-, és divatipar ellátási láncának megreformálására; éppen ezekkel az ismeretekkel gazdagodhatnak azok, akik jelentkeznek a METU új képzésére.
Így, a divatipar modern kihívásain és fenntartható gyakorlatán dolgoznak majd a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) legújabb, Fenntartható divatmárka menedzsmentje elnevezésű, szakirányú továbbképzésén végzett hallgatók. Az intézmény portfóliójának megújítására tehát a piaci változások miatt volt szükség: a luxusiparban ma már kiemelt szerepet kapnak a társadalmi felelősségvállalási projektek, ezek menedzsmentje új ismereteket igényel.
https://www.metropolitan.hu/kurzus/fenntarhato-divatmarka-menedzsment
A Fenntartható divatmárka menedzsment képzés alapgondolata:
„Ne csak kövesd, irányítsd Te a divatot! Építs kapcsolatokat és tanulj élményszerűen a divatipar legjobbjaitól az első Magyarországon akkreditált Divatmenedzser képzésen.”
A METU képzésén végzett szakemberek fenntarthatósági szempontok alapján lesznek képesek megreformálni a textil-, és divatipar ellátási láncait.
http://www.agr.unideb.hu/ebook/logisztika/elltsi_lnc.html
A Budapesti Metropolitan Egyetem szeptemberben induló új, három szemeszterből álló képzésén a fenntartható divatmárkák számára képez szakembereket, ahol a minőség és egyediség mellett a pozitív társadalmi gyakorlat is a divatmárka-építés kulcsfontosságú eleme.
Az új képzéssel kapcsolatosak a szak vezetőjének, Szilágyi-Csüllög Mónikának szavai:
„A divat számomra művészet, a kreatív és az üzleti oldalon egyaránt alapelv az értékteremtés. A divatiparban kézzel fogható paradigmaváltás tapasztalható a fenntarthatóságra való törekvés terén is, mi pedig a hazai piacon is ezt a szemléletet szeretnénk képviselni. Ezért hoztuk létre a Fenntartható divatmárka menedzsmentje szakirányú továbbképzést .
A képzés különlegessége, hogy az egyes területek, mint a gazdaságtan, marketing, divatipari ismeretek, pénzügytan, menedzsment ismeretek tantárgyait kisebb, fókuszáltabb egységekre bontottuk, és ezek oktatására a témák kiemelkedő szakembereit kértük fel. Ezzel a képzés felépítése egyedülálló a piacon.”
https://hu.linkedin.com/in/monikacsullog
A képzés hallgatói már tanulmányaik alatt releváns kapcsolati hálóra tehetnek szert, hiszen több mint 20 divatipari szakember tudása és tapasztalta adja a képzés összetett együttesét.
Szilágyi-Csüllög Mónika médiaszakember, az ELTE Pszichológia Doktori Iskolájának fenntarthatódivat-kutatója mellett, az oktatók között van
Csillag Gábor, a Nanushka korábbi digitálismédia-igazgatója, a Google jelenlegi fejlesztési menedzsere;
Galamb Eszter, a Gas, a Marks&Spencer, majd a Triumph marketingvezetője;
Nagy Judit külkereskedelmi és ruhaipari szakember és termékmenedzser (Budmil, Kappa, Retro, Speedo, Burberry);
Szabó Pálma, hazánk egyik legismertebb és legkeresettebb divatrendezvény-szervezője és showrendezője; valamint
Dr. Szatmári Judit Anna divattörténész, muzeológus, a Kiscelli Múzeum Textilgyűjteményének gyűjteményvezetője is.
A METU új képzése, bár gazdaságtudományi besorolású, szoros együttműködésben van a METU Divat és Textil Tanszékével.
Az oktatott tárgyak fele művészeti és divat tematikájú, fele pedig gazdasági és menedzsment ismereteket nyújt. A képzést elvégző divatmenedzserek képesek lesznek a nemzetközi divatházak, szakmai vásárok rendszerének, működésének megértésére és birtokában lesznek a legújabb divat-, trend- és anyagismereteknek. Ismerni fogják a divatszektor szereplőinek működését meghatározó pénzügyi, gazdasági, jogi és etikai rendszereket és képesek lesznek nemzetközileg versenyképes, fenntartható divattermék- és szolgáltatáskínálat összeállítására és menedzselésére.
A képzés utolsó szemeszterében mentorprogram segíti a hallgatókat, amelynek keretében neves nemzetközi divatmárkák, magyar tervezők, nemzetközi szervezetek és médiacégek képviselőivel dolgozhatnak együtt.
A Fenntartható divatmárka menedzsmentje szakirányú továbbképzésre 2020. szeptember 10-ig, a Budapesti Metropolitan Egyetem weboldalán, online jelentkezhetnek az érdeklődők.
*****
https://www.net-a-porter.com/fr-fr/shop/designer/nanushka
………………………………………………………………………………………………………………………..
2020.júl.29.