Újautó-eladások: Bőven az uniós átlag alatt — Online értékesítési megoldások lendíthetnek a piacon
3 perc olvasás
Bár a tavalyi év január-augusztus közti időszakához képest idén 4,5%-kal nőtt az új autók regisztrációja hazánkban, mégis csupán az uniós átlag hatodát érjük el az ezer főre jutó újautó-vásárlások terén. Ezen kíván segíteni az alig fél éve debütált Holvegyekautot.hu, melynek segítségével a vevők eddig átlagosan 16 százalékos kedvezményt értek el, miközben jellemzően nem az árban legkedvezőbb márkakereskedői ajánlatot fogadták el.
Bár a tavalyi év január-augusztus közti időszakához képest idén 4,5%-kal nőtt az új autók regisztrációja hazánkban, mégis csupán az uniós átlag hatodát érjük el az ezer főre jutó újautó-vásárlások terén. Ezen kíván segíteni az alig fél éve debütált Holvegyekautot.hu, melynek segítségével a vevők eddig átlagosan 16 százalékos kedvezményt értek el, miközben jellemzően nem az árban legkedvezőbb márkakereskedői ajánlatot fogadták el.
Az új személyautók vásárlása terén hazánk alapos lemaradásban van az uniós átlaghoz képest: az Európai Automobilgyártók Szövetségének (EAMA) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban 1000 főre csupán 3 regisztráció jut az átlagos 18 helyett. Ezzel Litvániával (3), Lettországgal (2), Bulgáriával (2) és Romániával (2) az utolsó helyeken kullogunk. Átlagosan a legtöbb új személygépjárművet egyébként Luxemburgban regisztrálták: a miniállam lakosainak 7 százaléka vásárolt 2011. január és augusztus között új autót. Emellett még a belgák (37/1000 fő) és az osztrákok (29/1000 fő) költenek jellemzően szalonautókra.
„A harmadára apadt piacon szerettünk volna egy újszerű megoldást kínálni az értékesítésre, eddig úgy tűnik, sikerrel" – mondta Sáry András, a Holvegyekautot.hu ügyvezetője. A 2010 márciusában indult szolgáltatásra már több mint 70 márkaképviselet regisztrált, az elmúlt időszak legkeresettebb három márkája – ezekre a gyártmányokra érkezett a legtöbb ajánlatkérés – pedig sorrendben az Opel, a Renault és a Ford.
A konkrét eladások tekintetében már némiképp változik a kép, az első helyen a Renault szerepel, míg a francia márkát a Chevrolet, majd az Opel követi. A fennállása óta százas nagyságrendű sikeres licitet lebonyolító Holvegyekautot.hu oldalon elsősorban a 3-6 millió forint értékű új személyautókat sikerült értékesíteni, ezek körében átlagosan 13,81 százalékos kedvezményt értek el a vásárlók. Olyan eset is volt ugyanakkor, amikor egy harmincmilliós gépjárműhöz 2,5 millió forinttal olcsóbban jutottak hozzá, illetve egy 6,5 milliós autóhoz 25%-kal kevesebbért.
„Az eddigi tendenciákat figyelembe véve a Holvegyekautot.hu segítségével kötött üzletek év végéig akár a teljes gépjárműforgalom 1 százalékát is elérhetik, ami még a meglehetősen beszűkült piacon is jelentősnek mondható" – mondta Sáry András. A szakember hozzátette, az eddigi online eladások statisztikáit figyelembe véve nem feltétlenül a legkedvezőbb ár alapján döntöttek a vevők, sok esetben egyéb kényelmi szolgáltatások és apróbb, az extrák terén megmutatkozó ajándékok döntötték el a licit kimenetelét.