Szeptember végén rendezték meg San Diegoban az intelligens kereskedelem ügyének szentelt Smarter Commerce Global Summit konferenciát. Az eseményen az IBM bemutatta okos megoldásait és beszámolt ügyfeleivel közösen elért sikereiről.

Szeptember végén rendezték meg San Diegoban az intelligens kereskedelem ügyének szentelt Smarter Commerce Global Summit konferenciát. Az eseményen az IBM bemutatta okos megoldásait és beszámolt ügyfeleivel közösen elért sikereiről.

 

Az intelligens megoldásokról eddig elsősorban városfejlesztési, energetikai, környezetvédelmi vagy egészségügyi programok kapcsán hallhattunk, jóllehet egyre több racionalizálási lehetőség tárul fel a kereskedelem és gazdaságélénkítés területén is. A kereskedelmi szoftverek piaca 2015-re 20 milliárd dollárosra bővül, ezt a növekedést elsősorban a vásárlóközpontú megoldások iránti egyre növekvő igény ösztönzi. Kutatási adatok szerint a fogyasztók 64%-a digitális úton szerzett tapasztalatok alapján bonyolítja le első vásárlását, így a kereskedelmi vállalatok számára is fontos, hogy érzékeljék az online fogyasztói viselkedés változásait, és ennek megfelelően fejlesszék  marketing, értékesítési, ügyfélszolgálati és ellátási láncot érintő tevékenységüket. Az IBM Smarter Commerce megoldásai ezeken a területeken nyújtják a legnagyobb segítséget a cég nagyvállalati ügyfeleinek.

 

„Az IBM Smarter Commerce természetesen illeszkedik saját megoldásunkba, amelyben az elemek inkább felcserélhető építőelemekként, mintsem egy kirakós darabjaiként kapcsolódnak össze" – fogalmazott Herve Thoumyre, a Carrefour Group informatikai igazgatója a konferencián. A Carrefour, Európa egyik vezető kiskereskedelmi vállalata, az IBM új árutervező és ellátásilánc-újrarendelő rendszerét telepítette az értékesítési helyről származó adatok és a vásárlói kuponos hűségprogram összekötésére. A vállalat így több mint 3500 kereskedelmi partnerrel, havi 3000 interakciót képes lebonyolítani. „A kirakós darabjai csak egyszer használhatók fel és csak egy helyre illenek, a Smarter Commerce és saját megoldásunk azonban újrahasznosítja az üzleti folyamat problémás pontjait kezelő elemeket."

 

A konferencián tíz nagyvállalat ismertette IBM-mel közösen sikerre vitt technológiai projektjét. A Sears a vásárlók igényeit és viselkedését előrejelző kereskedelmi rendszer működését mutatta be, a Whirlpool a vevők számára fejlesztett kioszkok vásárlást ösztönző hatásairól tartott előadást. Az IBM Smarter Commerce elemzésalapú marketingtechnológiájának eredményéiről számolt be a L'Occitane en Provence, amely 25-szörös e-mailes forgalomnövekedést ért el pontosan célzott üzenetek létrehozására a Coremetrics LIVEmail alkalmazásával. A rendezvényen az IBM egy olyan új felhő és telephelyi technológiát is bemutatott, amellyel a vállalatok követni tudják a vásárlói és üzleti trendek változásait, hogy aztán ennek megfelelően alapozhassák meg jövőbeli üzleti döntéseiket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük