Változás a levegõben és egyéb újdonságok a Red Bull Air Race házatájáról
2 perc olvasásAnnak ellenére, hogy Nicolas Ivanoff kívül-belül ismeri repülõjét, a tervek szerint új gépbe ül át. Miután egyetlen pontot sem sikerült szereznie idén az elsõ három Red Bull Air Race World Series során CAP 232-es masinájával, Ivanoff most egy Extra típusra szándékozik váltani.
Annak ellenére, hogy Nicolas Ivanoff kívül-belül ismeri repülõjét, a tervek szerint új gépbe ül át. Miután egyetlen pontot sem sikerült szereznie idén az elsõ három Red Bull Air Race World Series során CAP 232-es masinájával, Ivanoff most egy Extra típusra szándékozik váltani.
A francia pilóta új repülõgépe a tervek szerint a svájci Interlakenben 2007. július 14-én és 15-én megrendezésre kerülõ versenyre fog elkészülni. Mielõtt azonban átvenné új gépét, az Edge-et még alapos tesztelésnek veti alá készítõje Németországban. A németországi Walter Extra Flugzeugbau által fejlesztett és megépített Edge leginkább elismerést kiváltó jellemzõi a könnyû súly és a kimagaslóan rugalmas kezelhetõség.
Csererepülõ Jones számára
Miután Steve Jones látványosan nekiütközött az egyik oszlopnak a Monument Valley-ben rendezett harmadik Red Bull Air Race World Series rendezvényén, Isztanbulban csererepülõt kényszerül majd igénybe venni. Az angol légi versenyzõ Extra 300S típusú géppel fog a pénteki selejtezõn a levegõbe emelkedni. Eredeti repülõgépe a következõ Red Bull Air Race eseményre fog elkészülni, amelyre a svájci Interlakenben 2007. július 14-én és 15-én kerül sor.
A hét hegy városa
Második alkalommal ad otthont a versenynek Isztanbul, ahol a versenypálya egy szarv alakú, Törökországban Haliç néven ismert tölcsértorkolat mentén halad a várost két részét egymástól elválasztó Glata híd (Eski Galata Köprüsü) és az Unkapani híd (Unkapan? Köprüsü) között. A város méltóságteljes, büszke, óriási és ódon – mindemellett azonban modern és pezsgõ is. Az egykori Konstantinápoly a világon az egyetlen olyan nagyváros, amely két kontinensen terül el.