VÁRKONYI BALÁZS KAPTA „A MERÉSZ ÚJÍTÓ” KÜLÖNDÍJAT AZ „ENTREPRENEUR OF THE YEAR” DÍJÁTADÓJÁN
3 perc olvasásVárkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója vehette át a díjat az Ernst & Young „Entrepreneur Of The Year" („Az év üzletembere") 2007 zártkörű díjátadó ünnepségen „A Merész újító" kategóriában.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója vehette át a díjat az Ernst & Young „Entrepreneur Of The Year" („Az év üzletembere") 2007 zártkörű díjátadó ünnepségen „A Merész újító" kategóriában.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója az idei év „A Merész újító"-ja. Az elismerést az Ernst & Young „Entrepreneur Of The Year" („Az év üzletembere") 2007 zártkörű díjátadón vehette át Várkonyi Balázs. Az üzletember a díjat sikeres üzleti karrierjének köszönheti. Az Extreme Digital-t 2001-ben, a műszaki termékek piacán lévő igényeket felismerve teljes egészében önerőből alapította. A vállalat rekordsebességgel bővült, jelenleg piacvezető a hazai internetes műszaki áruházak között.
„Óriási megtiszteltetés a számomra, hogy nekem ítélték ezt a díjat. Rengeteg sikeres vállalkozás és üzletember van hazánkban, ezért különösen megtisztelő ez az elismerés" – mondta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója „A Merész újító" kategória díj átvételekor. „Az Extreme Digital története és ez a díj bizonyítja, hogy kreativitással, sok munkával, kitartással és a lehető legmagasabb színvonal elérésével bármi megvalósítható."
Az Extreme Digitalt Várkonyi Balázs üzlettársával, Kelemen Gyulával alapította 2001-ben, önerőből. Várkonyi ekkor mindössze 21 éves volt. Ma az Extreme Digital 35 százalékos piaci részesedésével piacvezető az internetes műszaki áruházak versenyében, s a teljes magyar internetes kereskedelemnek is előkelő hányadát, 15 százalékát adja.
A vállalat kezdetben kizárólag digitális fényképezőgépek online értékesítésével foglalkozott, majd egyre szélesebb, rendkívül kedvező árú választékot kínált, így úttörő szerepet vállalt a hazai internetes vásárlás elterjesztésében. Ügyfelei változó igényeire reagálva az Extreme Digital fénysebességgel bővült: 2004 és 2007 között hat szaküzletet nyitott Budapesten és vidéken, éves árbevételét 1,7 milliárd forintról mintegy 7 milliárd forintra növelte. Ez a fantasztikus organikus növekedés példa nélküli a hazai online, sőt a teljes műszakicikk-kereskedelemben.
Az Extreme Digital Várkonyi által kidolgozott üzleti stratégiája a kezdetek óta változatlan. A cég az intenzív forgalom fenntartásának érdekében kis fedezettel és alacsony árréssel dolgozik. Versenytársaival ellentétben nem egy-egy kedvező ajánlattal próbál a konkurencia fölé kerekedni, hanem folyamatos piacfigyeléssel igyekszik minden termékcsoportban alacsonyan tartani az árakat.
A vállalat teljesítményére külföldön is felfigyeltek. Szakítva eddigi gyakorlatával, a saját erőből és tőkéből való folyamatos építkezéssel, az Extreme Digital a közelmúltban úgy döntött, kisebbségi befektetőt von be regionális terjeszkedési tervei valóra váltásához. A svájci SoftCon Informatik AG a tervek szerint 25+1 százalékos tőkebefektetést kíván végezni a cégben az idei év során. Ezzel az Extreme Digital előtt megnyílik a külföldi terjeszkedés lehetősége, első két célpiacuk Románia és Bulgária.
Az Ernst & Young által 1986-ban alapított „Entrepreneur Of The Year" („Az év üzletembere") díj az üzleti élet Oscar díja. Az üzleti díjat 40 országban ítélik oda, Magyarországon 2003 óta díjazzák a kiemelkedő eredményeket elért üzletembereket. A díj célja, hogy bemutassa a hazánkban elért kivételes teljesítményeket, ezáltal példát mutasson a hazai vállalkozások számára.