Világválság idején kuponokkal fizetünk
5 perc olvasás„A gazdasági válság egyik hatása az, hogy a fogyasztók egyre szívesebben veszik igénybe a kuponokat, vouchereket és az ajándékutalványokat – állítják a szakemberek." – írja a http://www.marketinginfo.hu/. A cikk a Prospectiv által készített amerikai tanulmányra hivatkozva megemlíti, hogy már októberben 72%-a több kupont használtak fel a fogyasztók, mint fél évvel előtte és mindezt a rossz gazdasági helyzetre való hivatkozással.
„A gazdasági válság egyik hatása az, hogy a fogyasztók egyre szívesebben veszik igénybe a kuponokat, vouchereket és az ajándékutalványokat – állítják a szakemberek." – írja a http://www.marketinginfo.hu/. A cikk a Prospectiv által készített amerikai tanulmányra hivatkozva megemlíti, hogy már októberben 72%-a több kupont használtak fel a fogyasztók, mint fél évvel előtte és mindezt a rossz gazdasági helyzetre való hivatkozással.
„Jere Doyle, a Prospectiv alapítója és vezérigazgatója azt jósolta, hogy a legtöbben az internetről szerzik majd be a kuponokat. Sokkal egyszerűbb számukra online elérni azt, amit szeretnének, ezt pedig a hirdetőknek is bele kell majd kalkulálniuk a terveikbe."
(forrás: http://www.marketinginfo.hu/hirek/article.php?id=12643)
A kupon története
1894: A kupon megszületése. Amerikában, Asa Candler gyógyszerész és üzletember, aki 2300 dollárért megvette a Coca-Cola formuláját, először kézzel írott kuponokat osztogatott, amelyért az új üdítő italból egy pohár ingyen járt.
1895: A következő állomás a helyi élelmiszerbolt. C.W. Post kibocsátotta az első élelmiszerre vonatkozó kupont, mely egy cent kedvezményre jogosított egy adott termékből.
1930-as évek: A kuponok már az amerikai háztartás részei voltak a depressziós időszak miatt. Mindenki spórolt, ahol csak lehetséges volt és a kivágható kuponok erre a célra tökéletesen megfeleltek.
1940-es évek: Szupermarketek kiterjesztették a kuponokat az egész országra és folytatták a kuponozás tradícióját, amit a környékbeli élelmiszerüzletek kezdtek el.
1957: A kuponok egy egészen új iparágat hoztak létre.
1965: Az amerikaiak fele már használja a kuponokat.
1975: A kuponok használatának népszerűsége folyamatosan növekszik. Több mint 35 milliárd kupont adtak ki és az amerikaiak 65 %-a már használja a kuponokat.
1995: Megjelennek az első kuponok az interneten.
1998: Amerika ünnepli az első nemzeti kupon hónapot „National Coupon Month".
1999: Az amerikai vásárlók megtanulják, hogyan spóroljanak a kuponok használatával a nemzeti kupon hónap ideje alatt (1999 szeptember).
2000: Egyre több szülő vonja be a gyerekeket, hogyan lehet spórolni a kuponokkal a nemzeti kupon hónap ideje alatt.
2001: A negyedik nemzeti kupon hónapban már a tanárok is használják a kuponokat az iskolákban, a pénz értékének illusztrálására.
2002: A vásárlók 3 milliárd dollárt spóroltak a 3,8 milliárd darab kupon beváltásával.
2003: A fogyasztók 77%-a használ kuponokat, ezzel a kuponok használata az egyik legnépszerűbb vásárlási szokássá vált Amerikában.
2004: A rendszeresen vásárlók 79%-a mondta, hogy már használt kuponokat.
2005: A kuponhasználók 74%-a használt kuponokat az elmúlt egy hónapban.
2006: A 18-24 év közötti fiatalok 71%-a használ kuponokat.
.A napiakciok.hu, hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldala, máris érzi, hogy a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat gazdasági recesszió esetén.
Az USA-ban szerzett tapasztalatok alapján felépített napiakciok.hu oldalon jelenleg többek között főként bevásárlóközpontokban található üzletek kedvezményes kuponjai találhatóak, de ezek mellett számos webáruház is megjeleníttette akciós kuponjait.
A tapasztalatok alapján a felhasználók 70%-a nő, így nem meglepő, hogy a vásárlók a ruházat, divat, ajándék és szépségápolás témakörben keresnek a legtöbbet, de a könyvek is nagyon népszerűek. A legtöbb kupon, ennek megfelelően, ezekből a témakörökből kerül kinyomtatásra.
A vevők mellett, az eladók is reagálnak a válság okozta forgalomcsökkenésre és igyekeznek újabbnál-újabb eszközökkel elérni vásárlóikat. A napiakciok.hu oldal legújabb ügyfele a párizsi központú Pixmania.com. PIXmania.com az európai elektronikus kereskedelem piacvezetője a nagyközönségnek szánt elektronikai cikkek területén, kínálata mintegy 25 000 termékre és számos szolgáltatásra terjed ki. Bár a PIXmania.com 26 országban van jelen és több mint 6 000 000 ügyféllel büszkélkedhet, mégis fontosnak tartja, hogy egy az USA-ban és Nyugat-Európában is igen népszerű kuponokkal kampányoljon és csatlakozzon a helyi piacvezető kupongyűjtő oldalakhoz, hazánkban a napiakciok.hu oldalhoz.
A napiakciok.hu portál üzemeltetője és egyben tulajdonosa a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Company Info Kft., amelyet 2007 áprilisában alapítottak. Ügyvezetője Besenyei Kálmán 2001-ben szerzett marketing diplomája után az Egyesült Államokban folytatta tanulmányait és szerzett tapasztalatokat. Személyesen is tapasztalta az online kuponok bevezetését és robbanásszerű növekedésüket az USA-ban. Ennek következtében több hónapos előkészületek után létrehozta a napiakciok.hu portált, ahol a kuponoké a főszerep. A folyamatos munkálatoknak és fejlesztéseknek köszönhetően az oldalon már most közel 150 kupon található (több bevásárlóközpontból), köztük világmárkák kuponjaival is, és a tervek szerint karácsonyra ez a szám meghaladhatja a 200-at.