http://www.napiakciok.hu/http://www.napiakciok.hu/  

„A gazdasági válság egyik hatása az, hogy a fogyasztók egyre szívesebben veszik igénybe a kuponokat, vouchereket és az ajándékutalványokat – állítják a szakemberek." – írja a http://www.marketinginfo.hu/. A cikk a Prospectiv által készített amerikai tanulmányra hivatkozva megemlíti, hogy már októberben 72%-a több kupont használtak fel a fogyasztók, mint fél évvel előtte és mindezt a rossz gazdasági helyzetre való hivatkozással.

 http://www.napiakciok.hu/http://www.napiakciok.hu/  

„A gazdasági válság egyik hatása az, hogy a fogyasztók egyre szívesebben veszik igénybe a kuponokat, vouchereket és az ajándékutalványokat – állítják a szakemberek." – írja a http://www.marketinginfo.hu/. A cikk a Prospectiv által készített amerikai tanulmányra hivatkozva megemlíti, hogy már októberben 72%-a több kupont használtak fel a fogyasztók, mint fél évvel előtte és mindezt a rossz gazdasági helyzetre való hivatkozással.

„Jere Doyle, a Prospectiv alapítója és vezérigazgatója azt jósolta, hogy a legtöbben az internetről szerzik majd be a kuponokat. Sokkal egyszerűbb számukra online elérni azt, amit szeretnének, ezt pedig a hirdetőknek is bele kell majd kalkulálniuk a terveikbe."

(forrás: http://www.marketinginfo.hu/hirek/article.php?id=12643)

A kupon története

1894: A kupon megszületése. Amerikában, Asa Candler gyógyszerész és üzletember, aki 2300 dollárért megvette a Coca-Cola formuláját, először kézzel írott kuponokat osztogatott, amelyért az új üdítő italból egy pohár ingyen járt.

1895: A következő állomás a helyi élelmiszerbolt. C.W. Post kibocsátotta az első élelmiszerre vonatkozó kupont, mely egy cent kedvezményre jogosított egy adott termékből.

1930-as évek: A kuponok már az amerikai háztartás részei voltak a depressziós időszak miatt. Mindenki spórolt, ahol csak lehetséges volt és a kivágható kuponok erre a célra tökéletesen megfeleltek.

1940-es évek: Szupermarketek kiterjesztették a kuponokat az egész országra és folytatták a kuponozás tradícióját, amit a környékbeli élelmiszerüzletek kezdtek el.

1957: A kuponok egy egészen új iparágat hoztak létre.

1965: Az amerikaiak fele már használja a kuponokat.

1975: A kuponok használatának népszerűsége folyamatosan növekszik. Több mint 35 milliárd kupont adtak ki és az amerikaiak 65 %-a már használja a kuponokat.

1995: Megjelennek az első kuponok az interneten.

1998: Amerika ünnepli az első nemzeti kupon hónapot „National Coupon Month".

1999: Az amerikai vásárlók megtanulják, hogyan spóroljanak a kuponok használatával a nemzeti kupon hónap ideje alatt (1999 szeptember).

2000: Egyre több szülő vonja be a gyerekeket, hogyan lehet spórolni a kuponokkal a nemzeti kupon hónap ideje alatt.

2001: A negyedik nemzeti kupon hónapban már a tanárok is használják a kuponokat az iskolákban, a pénz értékének illusztrálására.

2002: A vásárlók 3 milliárd dollárt spóroltak a 3,8 milliárd darab kupon beváltásával.

2003: A fogyasztók 77%-a használ kuponokat, ezzel a kuponok használata az egyik legnépszerűbb vásárlási szokássá vált Amerikában.

2004: A rendszeresen vásárlók 79%-a mondta, hogy már használt kuponokat.

2005: A kuponhasználók 74%-a használt kuponokat az elmúlt egy hónapban.

2006: A 18-24 év közötti fiatalok 71%-a használ kuponokat.

.A napiakciok.hu, hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldala, máris érzi, hogy a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat gazdasági recesszió esetén.

Az USA-ban szerzett tapasztalatok alapján felépített napiakciok.hu oldalon jelenleg többek között főként bevásárlóközpontokban található üzletek kedvezményes kuponjai találhatóak, de ezek mellett számos webáruház is megjeleníttette akciós kuponjait.

A tapasztalatok alapján a felhasználók 70%-a nő, így nem meglepő, hogy a vásárlók a ruházat, divat, ajándék és szépségápolás témakörben keresnek a legtöbbet, de a könyvek is nagyon népszerűek. A legtöbb kupon, ennek megfelelően, ezekből a témakörökből kerül kinyomtatásra.

A vevők mellett, az eladók is reagálnak a válság okozta forgalomcsökkenésre és igyekeznek újabbnál-újabb eszközökkel elérni vásárlóikat. A napiakciok.hu oldal legújabb ügyfele a párizsi központú Pixmania.com. PIXmania.com az európai elektronikus kereskedelem piacvezetője a nagyközönségnek szánt elektronikai cikkek területén, kínálata mintegy 25 000 termékre és számos szolgáltatásra terjed ki. Bár a PIXmania.com 26 országban van jelen és több mint 6 000 000 ügyféllel büszkélkedhet, mégis fontosnak tartja, hogy egy az USA-ban és Nyugat-Európában is igen népszerű kuponokkal kampányoljon és csatlakozzon a helyi piacvezető kupongyűjtő oldalakhoz, hazánkban a napiakciok.hu oldalhoz.

 

A napiakciok.hu portál üzemeltetője és egyben tulajdonosa a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Company Info Kft., amelyet 2007 áprilisában alapítottak. Ügyvezetője Besenyei Kálmán 2001-ben szerzett marketing diplomája után az Egyesült Államokban folytatta tanulmányait és szerzett tapasztalatokat. Személyesen is tapasztalta az online kuponok bevezetését és robbanásszerű növekedésüket az USA-ban. Ennek következtében több hónapos előkészületek után létrehozta a napiakciok.hu portált, ahol a kuponoké a főszerep. A folyamatos munkálatoknak és fejlesztéseknek köszönhetően az oldalon már most közel 150 kupon található (több bevásárlóközpontból), köztük világmárkák kuponjaival is, és a tervek szerint karácsonyra ez a szám meghaladhatja a 200-at.

http://www.napaikciok.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük