108 FLIRT már közlekedik a jövőre 123 darabosra bővülő flottából
Munkanapokon a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalon, hétvégenként Budapest és Kelebia között közlekedik a MÁV-START által idén beszerzett, ősszel forgalomba állított újabb hat FLIRT motorvonat. A vasúttársaság és a Stadler Bussnang AG júliusban kötött szerződése értelmében az októberben érkezett járművekkel együtt jelenleg 108 vonatból álló flotta 2016 decemberéig 123 darabosra bővülhet. A már leszállított 48 és a jövőre várt 15 FLIRT beszerzése az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Munkanapokon a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalon, hétvégenként Budapest és Kelebia között közlekedik a MÁV-START által idén beszerzett, ősszel forgalomba állított újabb hat FLIRT motorvonat. A vasúttársaság és a Stadler Bussnang AG júliusban kötött szerződése értelmében az októberben érkezett járművekkel együtt jelenleg 108 vonatból álló flotta 2016 decemberéig 123 darabosra bővülhet. A már leszállított 48 és a jövőre várt 15 FLIRT beszerzése az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.
A vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala az új motorvonatoknak is köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedik, hiszen a FLIRT-ök a kényelmi jellemzőik mellett csökkentik a környezet terhelését is, hozzájárulva a fenntartható közlekedés kialakításához.
A 2007-2010 között forgalomba állított „piros FLIRT" vonatok Budapest-Győr-Hegyeshalom-Rajka, Tatabánya-Oroszlány, Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár/Kaposvár, Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros, Budapest-Hatvan/Füzesabony, Hatvan-Szolnok és Budapest-Sülysáp között, hétvégenként pedig Budapest-Monor-Szolnok, Budapest-Sülysáp-Szolnok, Budapest-Hatvan-Eger és Budapest-Záhony között is közlekednek. Az új, 48 darabos flottába tartozó „kék FLIRT-ök" a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Vác-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác és Budapest-Monor-Cegléd, továbbá a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalakon teszik ugyanezt.
Valamennyi meglévő jármű igen népszerű az utasok körében: ahol ezek a motorvonatok közlekednek, ott 6-12 százalékkal nőtt az utasszám. Az új járművek érkezésének ráadásul nemcsak az agglomeráció utasai váltak a nyerteseivé, hanem az ország más területein utazók is, hiszen az elővárosban felszabaduló, jobb minőségű kocsikat át lehetett csoportosítani oda, ahol korábban idősebb, használt járművek jártak. A 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban a tervek szerint újabb motorvonat-beszerzésekre is sor kerül majd.
A korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonatok 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer per óra. A járművek modern utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WiFi-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja őket, amely lehetővé teszi, hogy az uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 kilométer per órával közlekedjenek. A járműveket egyenként 5,788 millió euróért szállítja a svájci cég.