Az EnterNet, az egyik nagy alternatív internetszolgáltató, ismét kutatást végzett ezúttal a teljes hazai ADSL piacon, hogy felmérje a változásokat és trendeket. Ezer hazai ADSL előfizetőt kérdezett meg ADSL szolgáltatásáról.

Az EnterNet, az egyik nagy alternatív internetszolgáltató, ismét kutatást végzett ezúttal a teljes hazai ADSL piacon, hogy felmérje a változásokat és trendeket. Ezer hazai ADSL előfizetőt kérdezett meg ADSL szolgáltatásáról.

Az ADSL előfizetők 24 százaléka vált évente szolgáltatót, 85 százalékuk az ár miatt. A szolgáltató váltás harmadik legnépszerűbb oka (7%) a műszaki paraméterekben rejlik. Érdekes adat, hogy az emberek 46 százaléka az interneten néz utána leendő internet kapcsolatának, 17 százalékuk a televízióból tájékozódik 11 százalékuk pedig ismerősét kérdezi meg.

Új szerződés kötésekor vagy szolgáltató váltáskor az ügyfelek 52 százaléka passzívan érhető el, ami azt jelenti, hogy telefonos vagy egyéb megkeresésre történik a váltás a szolgáltatók értékesítői tevékenységének köszönhetően. Kicsit kisebb azoknak az aránya, akik aktívan és tudatosan keresnek maguknak szolgáltatót.

A kapcsolat sebességét tekintve jelenleg a 2 megabites kapcsolat a legnépszerűbb hazánkban (40%) majd az 1 megabit következik (19%) és rögtön utána a 8 megabit (18%). A szerződések megkötésénél elsöprő, majdnem 70%-os arányban vannak az egy éves szerződések, utána pedig második helyen a határozatlan idejűek (13%).

Havidíj szempontjából 30-30 százalékos a megoszlás a 9000 Ft körüli és a 4500 Ft körüli szerződés érték között. Ami itt érdekes, hogy az 1500 Ft alatti szegmens az egésznek csupán 0,8 százalékát teszi ki. Ez az adat érdekes, összevetve az árérzékenységgel így azt jelenti, hogy nem pusztán az olcsó ADSL hozzáférés fontos a hazai felhasználónak, inkább a jó ár/érték arány.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük